Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από τα Ενθέματα της Αυγής


17 Απριλίου 2011

Αυτογνωσία ή Αυτοκατάργηση;


του Νικόλα Σεβαστάκη
 Διάβασα το μεγάλης έκτασης κείμενο που γράφτηκε από τον Δαμιανό Παπαδημητρόπουλο και συνυπογράφεται από ακόμα πέντε γνωστές δημόσιες φωνές του χώρου της «Δημοκρατικής Αριστεράς» (δημοσιεύεται στο The Books Journal,  τεύχος 6, Απρίλιος 2011). Φέρει έναν πολύ εντυπωσιακό τίτλο: «Από την χρεοκοπία στην αυτογνωσία». Το περιεχόμενό του όμως είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, με την έννοια ότι θα προκαλέσει θετικές ή αρνητικές εκπλήξεις, ανάλογα βέβαια με το πώς τοποθετείται ο αναγνώστης του, τόσο ως προς τις περιγραφές καταστάσεων όσο και ως προς την κατεύθυνση της προβληματικής του.
Ρενέ Μαγκρίτ, «Το διπλό μυστικό», 1927
Δεν είναι υπερβολή να πω ότι αισθάνθηκα παράξενα με το μοτίβο που διατρέχει τη συγκεκριμένη ανάλυση. Αναφέρομαι στην, πολύ συμβατική πλέον, αρνητική περιγραφή της Μεταπολίτευσης, των τριών τελευταίων δεκαετιών, ως μιας «ιστορίας [του] λαϊκισμού». Όχι όμως όποιου και όποιου λαϊκισμού, αλλά ενός αριστερού ή πάντως αριστερόστροφου λαϊκισμού στον οποίον, κατά τον συγγραφέα, βυθίστηκαν άπαντες: φυσικά το «ανδρεοπαπανδρεϊκό ΠΑΣΟΚ» αλλά και τα κόμματα και οι οργανώσεις της Αριστεράς, τα συνδικάτα, οι αντιεξουσιαστές, ακόμα και η συντηρητική παράταξη, ιδιαίτερα της τελευταίας κυβερνητικής θητείας. Αυτό είναι το πρώτο και βασικό σημείο το οποίο, φυσικά, δεν παρουσιάζει κάποια αναλυτική πρωτοτυπία. Προσφάτως, για παράδειγμα, στο συνέδριο του Economist ο διευθυντής του ΙΟΒΕ Γ. Στουρνάρας χαρακτήρισε την μεταπολιτευτική Ελλάδα «χώρα αριστερισμού». Η αναγωγή μιας αντιφατικής ιστορικής περιόδου στο μονοσήμαντο επίπεδο ενός κατακλυσμιαίου λαϊκισμού αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια προσφιλές εξηγητικό σχήμα στον λόγο της κεντροαριστερής ή κεντροδεξιάς σχολής των «εκσυγχρονιστών».
Ρενέ Μαγκρίτ, «Ο απατηλός καθρέφτης», 1928
Το κείμενο ωστόσο δεν εξαντλείται στη διεκτραγώδηση του λαϊκισμού της σύγχρονης ελληνικής περιπέτειας. Περισσότερο ενδιαφέρον έχουν κάποια βήματα παραπάνω στην ανατομία του ελληνικού προβλήματος. Στο επίκεντρο έρχεται εδώ το ελληνικό πρόβλημα ως ευθύνη της Αριστεράς ή ως υπαιτιότητακαι της ελληνικής ΑριστεράςΚυρίως δε αυτής. Και σε αυτή την «Αριστερά» εντάσσονται άπαντες, από το επί δεκαετίες κυβερνών ΠΑΣΟΚ μέχρι τον αντιεξουσιαστικό χώρο, δίχως ιδιαίτερη αξιολόγηση των διαφορών ως προς τους ρόλους, τη θέση, τις πολιτικές κουλτούρες, τη σχέση με την άσκηση της πολιτικής εξουσίας. Σε αυτό το δεύτερο επίπεδο, το ερμηνευτικό σχήμα συμπληρώνεται και με έναν άλλον σημαντικό όρο: δεν είναι απλώς ο «λαϊκισμός» που έφερε την χρεοκοπία. Είναι, λένε, η διαμόρφωση μιας ατομικιστικής κοινωνίας, μιας κοινωνίας των διάσπαρτων ατομικιστικών απαιτήσεων, των μυριάδων «ιδιωτικών βουλήσεων» που έπνιξαν τον δημόσιο χώρο και οδήγησαν στην κατάρρευση της έννοιας του γενικού συμφέροντος. Και αυτό το οποίο προσθέτει μια ξεχωριστή πλοκή στην αφήγηση αφορά το βασικό υποκείμενο ή τον κύριο οργανωτή και εκφραστή αυτής της ατομικιστικής εξέγερσης εναντίον του γενικού συμφέροντος. Ο υπαίτιος κατονομάζεται: είναι, και εδώ, η ελληνική Αριστερά. Η Αριστερά που, κατά τον Παπαδημητρόπουλο και τους συνυπογράφοντες, πέρασε από την εποχή της αυτοθυσίας και της ανιδιοτελούς αφοσίωσης στο πεδίο του γενικευμένου ατομικισμού ως η αγωνιστική, μαχητική, οργανωμένη εκδοχή αυτού του ατομικισμού.
Γενικευμένος λαϊκισμός, ανεύθυνος ατομικισμός και η ελληνική-αριστερή παθολογία
Ο γενικευμένος λαϊκισμός (κακό συλλογικό) σε συνδυασμό με τον ανεύθυνο ατομικισμό (αντικοινωνικό ατομικό) συναπαρτίζουν λοιπόν το ελληνικό μας πρόβλημα, την ιδιάζουσα ελληνική παθολογία ως μια κατά βάση αριστερή ή αριστερότροπη παθολογία.
Τα παραπάνω συγκροτούν, σε μεγάλο βαθμό, το βασικό πλαίσιο της αφήγησης. Η μεταπολιτευτική ιστορία προσεγγίζεται ως ένα χρονικό συνεχούς διέγερσης και επιθετικής ανάδειξης ατόμων, ομάδων, συντεχνιών και διεκδικητικών εγωισμών, ένα διαρκές πραξικόπημα το οποίο δεν προέρχεται από κάποιες κορυφές του κράτους και των ελίτ αλλά από την ίδια την κοινωνία, από τα «κάτω». Και εννοείται ότι σε αυτό το σαθρό ηθικοπολιτιστικό υπέδαφος φυτρώνει και ένα εξίσου προβληματικό και ασυγκρότητο κράτος, μια κρατική διεύθυνση η οποία γνωρίζει να τακτοποιεί απλώς τα μικροσυμφέροντα, τα προνόμια, τα εκβιαστικά βέτο ή τις ανεύθυνες αρνήσεις των πελατών της.
Η περιγραφή στηρίζεται φυσικά σε γνωστές φωτογραφίες και οικείες, αν και στερεότυπες όπως καταγράφονται, εικόνες. Όμως το συγκεκριμένο κείμενο είναι μια ολοκληρωμένη αφήγηση. Και κατά τη γνώμη μου πρέπει να θεωρηθεί  το πιο συνεπές μέχρι τώρα κείμενο εργασίας για την ανίχνευση ενός πολιτικού δρόμου που θα ήθελε να συνδυάσει τον νεοφιλελεύθερο «ρεαλισμό» στην οικονομία με ένα είδος ρεπουμπλικανικής ηθικής ως προς τις αξίες του νέου πολίτη. Επιχειρεί να συνδυάσει δηλαδή τους κανόνες της παραγωγής πλούτου και ευημερίας –υπό το μοναδικό πραγματικό πλαίσιο: το νεοφιλελεύθερο– με στοιχεία μιας αγωγής του πολίτη.
Ας μην εκληφθεί όμως ο χαρακτηρισμός σαν  αφοριστική ή δυσφημιστική ετικέτα σε κάποιον ή κάποιους που σκέφτονται διαφορετικά. Ο ορίζοντας του κειμένου είναι εξάλλου μια συγκεκριμένη έκκληση: να φτιάξουμε επιτέλους «κράτος που να λειτουργεί». Η διαφορά της συγκεκριμένης έκκλησης από παρόμοια συνθήματα επανίδρυσης/ μεταρρύθμισης που θα συναντήσει κανείς στα προγράμματα κάθε λογής πολιτικών σχηματισμών, φιλελεύθερων ή και συντηρητικών, είναι ότι πλαισιώνεται με ηθικούς-κοινωνιολογικούς όρους. Δεν θέλει δηλαδή να είναι απλώς η εμπειρική διαπίστωση –την οποία κάνουν άλλωστε τόσοι και τόσοι– για τον θάνατο ή την ματαιότητα μιας Αριστεράς του σοσιαλισμού, ενός οποιοδήποτε αντικαπιταλισμού, αλλά μια υπόθεση για τη συνέχιση του ονόματος ακόμα και μετά την πλήρη εγκατάλειψη των περισσότερων θέσεων οι οποίες φτιάχνουν την αριστερή ταυτότητα ως ταυτότητα με αναφορά στη σοσιαλιστική επιδίωξη (για να μην αναφερθούμε σε κάτι πιο ριζοσπαστικό, σε κάποια ιδέα η προοπτική κομμουνισμού κλπ.).
Έχουμε λοιπόν το χρονικό ενός πανταχού παρόντος λαϊκισμού, μαζί με μια εποπτεία των στερεότυπων του ελληνικού ατομικισμού. Από μόνες τους όμως αυτές οι διαπιστώσεις δεν θα οδηγούσαν στο επιθυμητό για τους συγγραφείς κάλεσμα της «αυτογνωσίας». Για να δικαιωθεί αυτό το κάλεσμα ως πρόσκληση για αποδοχή του ορίζοντα που ιδρύει το Μνημονίου και, ακόμα παραπέρα, ως παραδοχή του γεγονότος «ότι δεν υπάρχει αριστερή διέξοδος από την κρίση», το κείμενο επιστρατεύει έναν σκληρό πραγματισμό. Για την ακρίβεια επαναφέρει στοιχεία του γνωστού «μαρξιστικού» ντετερμινισμού  –οι νόμοι της Ιστορίας, οι νόμοι της κοινωνικοϊστορικής εξέλιξης– και τα συγκολλά με το πρόσταγμα της προσαρμογής, της προσαρμογής ως επίγνωσης/αποδοχής των αναπόδραστων όρων της κατάστασης. Ο νεοφιλελευθερισμός, λένε, δεν είναι ιδεολογία αλλά κατάσταση. Το ότι ο νεοφιλελευθερισμός δεν συνιστά απλώς έναν ιδεολογικό λόγο θα μπορούσε να το προσυπογράψει και μια ριζοσπαστική ανάλυση, όπως άλλωστε συμβαίνει στη διεθνή συζήτηση για τον χαρακτήρα των νεοφιλελεύθερων μετασχηματισμών. Αλλά η λέξη «κατάσταση», έτσι όπως επανέρχεται στο κείμενο, προσεγγίζει υπερβολικά το πεδίο της order of things, μιας φυσικής συνθήκης που παρουσιάζεται ως μοίρα μιας ολόκληρης ιστορικής περιόδου. Φυσικά το κείμενο δεν λέει ότι αυτή η κατάσταση είναι αδύνατο να αλλάξει. Λέει όμως ότι είναι τόσο απίθανο να αλλάξει, ώστε το μοναδικό που θα έπρεπε να κάνει ο έχων αυτογνωσία/αυτεπίγνωση είναι να συμφιλιωθεί ανοιχτά με «τους όρους του πεδίου» προσβλέποντας σε κάποιες πολύ μικρές χαραμάδες.
Κανένα πρόβλημα με μια τέτοια επιλογή και εκτίμηση. Το ερώτημα όμως που έρχεται στο  νου είναι: Γιατί θα πρέπει αυτό να το κάνει η Αριστερά και οι αριστεροί; Γιατί άραγε το ζητούμενο μιας νέας «εθνικής αυτογνωσίας» να είναι η αυτοκατάργηση μιας συγκεκριμένης οπτικής, η αυτοκτονία της Αριστεράς ως βούλησης μετασχηματισμού των όρων του (νεοφιλελεύθερου) πεδίου και ως ιστορικού κινήματος το οποίο αποβλέπει στην ανατροπή της παρούσας «οικονομικής δικτατορίας» (οι ίδιοι αναφέρουν τον όρο δικτατορία);
Η θέση η οποία προβάλλεται είναι ότι η Αριστερά μετά τη μεταπολίτευση διολίσθησε στον ακραίο βολονταρισμό. Και ως φάρμακο για αυτή τη νόσο προτείνεται τώρα μια υπερβολική δόση «ρεαλισμού», τόσο μεγάλη όμως ώστε, κατά τη γνώμη μου, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για τη διάσωση των στοιχειωδέστερων προϋποθέσεων μιας, όποιας, Αριστεράς. Διότι βέβαια το αποτελεσματικό κράτος και η υπευθυνότητα του πολίτη δεν μπορεί να μονοπωλούνται ως στόχοι από την Αριστερά. Το κράτος, ας πούμε, προσεγγίζεται πλέον ως ο φορέας του γενικού συμφέροντος απέναντι στο αρχιπέλαγος των μερικών συμφερόντων. Ούτε καν ως πεδίο διαφορετικών ταξικών εγκλήσεων, ούτε καν ως συμπύκνωση συσχετισμών δύναμης ανάμεσα σε αστικές μερίδες και αντίπαλα ταξικά συμφέροντα. Σα να καλούμαστε να κάνουμε ένα μεγάλο άλμα από τον Μαρξ στον Χέγκελ και στο δικό του «έλλογο ηθικό κράτος». Ή στον Φερντινάντ Λασάλ και στην παράδοση ενός κρατικού «σοσιαλισμού» με γερμανική ορθολογικότητα.
Αλλά και στην αφήγηση της οικονομικής χρεοκοπίας μάταια θα αναζητούσε κανείς γεγονότα στα οποία δεν πρωταγωνίστησε βεβαίως η Αριστερά αλλά οι κυρίαρχες πολιτικοεπιχειρηματικές ελίτ, η ιθύνουσα τάξη και οι διαπλοκές της. Το πάρτυ του χρηματιστηρίου, ο τυχοδιωκτισμός των Ολυμπιακών Αγώνων, τα τερατώδη εξοπλιστικά, οι σπατάλες των «κομματικών μάνατζερ», όλα αυτά τα πολύ βαρύνοντα σε υλικές και ηθικές συνέπειες ζητήματα δεν βρίσκουν θέση στη γενεαλογία της χρεοκοπίας μας. Αντίθετα, συναντούμε την εξωφρενική θέση ότι το «ασθενές ιδιωτικό κεφάλαιο» στριμώχτηκε και κυριολεκτικά δεινοπάθησε σε έναν τρόπο παραγωγής καπιταλιστικό ως προς την παραγωγή αλλά σοσιαλιστικό ως προς την αμοιβή της εργασίας(!) και ελευθέριο ως προς την κατανάλωση.
Η αφήγηση ωστόσο εμπλουτίζεται με πολλά στοιχεία ηθικολογίας. Η καλή Αριστερά, είπαμε, είναι αυτή της αυτοθυσίας, της ανιδιοτέλειας. Στο σημείο αυτό ανασύρεται μια σχεδόν μεταφυσική ιδέα της ανιδιοτέλειας του παρελθόντος σε σχέση με τον χυδαίο υλισμό της πρόσφατης ιστορίας. Είναι, θα έλεγε κανείς, εκείνη η Αριστερά που παραδέχεται την ανημπόρια της, αλλά οι άλλοι τη σέβονται και την υπολήπτονται ως κάτι ευγενές και συγχρόνως σεμνό και καλοπροαίρετο. Ηττημένη είτε από το μετεμφυλιακό κράτος και τους κατασταλτικούς μηχανισμούς του είτε, τώρα, από τους «όρους του πεδίου» και τη σκληρή αλήθεια των αγορών. Οι συγγραφείς αντιλαμβάνονται λοιπόν ως αναγκαία πράξη αυτογνωσίας την πρόθυμη αποδοχή του επαχθούς για να αποφευχθεί, ενδεχομένως, το μελλοντικά επαχθέστερο. Και προδιαγράφουν τον εξής ρόλο για τη χρήσιμη Αριστερά: να είναι μια δύναμη «παραγωγισμού»-οικονομικού ρεαλισμού, τεχνολογικών αλλαγών προς έναν νέο καπιταλισμό,  προνοώντας συγχρόνως και για τις ευπαθείς ομάδες, για τις πλέον αδύναμες κατηγορίες του πληθυσμού. Όσο για την πλειονότητα του κόσμου της εξαρτημένης μισθωτής εργασίας ή ακόμα και των κατώτερων μικροαστικών στρωμάτων; Αυτοί όλοι πρέπει απλώς να υπερβούν τον κακό ατομικισμό τους, να ξεπλύνουν το κρίμα των «σοσιαλιστικών αμοιβών» του παρελθόντος. Η αγωνιστική διεκδίκηση, οι κοινωνικές και πολιτικές συγκρούσεις εμφανίζονται εφεξής αν όχι ως κακόφημα πράγματα σίγουρα ως συμπτώματα της μεγάλης νόσου του γενικευμένου λαϊκισμού/ατομικισμού. Ενώ συγχρόνως προξενεί εντύπωση η απουσία της οικολογικής προβληματικής, η εμμονή σε μια τυπική εκσυγχρονιστική και ακραία λειτουργιστική θεώρηση των κοινωνικών αλλαγών, παράλληλα με την ισοπεδωτική αντιμετώπιση κάθε αριστερού βολονταρισμού.
Οι άξονες μιας γόνιμης αυτογνωσίας
Ο ουσιαστικός κριτικός αναστοχασμός για τα όρια, τις αδυναμίες, τις πολιτικές και πολιτιστικές παθολογίες των υποκειμένων της Αριστεράς είναι πάντοτε αναγκαίος. Ποια όμως θα μπορούσε να είναι η υπόθεση εργασίας η οποία θα οργανώσει το αυτοκριτικό βλέμμα; Οι άξονες μιας γόνιμης αυτογνωσίας θα μπορούσαν να περιλάβουν πολλά σημεία: τις αποτυχίες της πολιτικής Αριστεράς να οργανώσει την εκπροσώπηση των λαϊκών τάξεων, να πολιτικοποιήσει επαρκώς τους συντεχνιασμούς, να ενσωματώσει με πειστικό τρόπο τη ριζοσπαστική οικολογική και πολιτισμική μέριμνα σε μια πολιτική αμφισβήτησης του κυρίαρχου μοντέλου ανάπτυξης/μεγέθυνσης. Όχι απλώς περιγραφές συμπτωμάτων και επιλήψιμων πράξεων, αλλά μια συζήτηση για τα πιθανά αίτια, μια συζήτηση που δεν μπορεί να μην λάβει υπόψη της και τις εξελίξεις στον ευρωπαϊκό χώρο. Το ότι η Αριστερά έπαιξε συχνά στο μικροπολιτικό γήπεδο των αντιπάλων της, ότι δεν κατανόησε έγκαιρα πολλές από τις κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές της ύστερης μεταπολίτευσης, ότι έδωσε ενίοτε μάχες που δεν άξιζαν αλλά και μάχες που την τιμούν, όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν στοιχεία μιας ουσιαστικής επανεκκίνησης ιδεών και πρακτικών. Οι ατομικισμοί της περιόδου της «ευημερίας» αποτέλεσαν το πεδίο άσκησης της εξουσίας του κράτους του δικομματισμού, της εκλογικής του εμπέδωσης και της κοινωνικής του κυριαρχίας. Ναι, η Αριστερά επιχείρησε να διεμβολίσει αυτό το πεδίο, να φτιάξει τους δικούς της χώρους επιρροής σε ένα έδαφος πολλαπλώς υπονομευμένο από τη δυναμική της εξατομίκευσης. Εδώ έπαιξε, και πολλές φορές έχασε. Πάει όμως πολύ να εγκαλείται ουσιαστικά ως το αρχι-υποκείμενο του ατομικισμού ο οποίος εξάλλου ριζώνει στη μακρά διάρκεια του κοινωνικού μας σχηματισμού.
Τι σχέση έχουν όμως όλα αυτά με την υιοθέτηση όλων σχεδόν των κατηγοριών τις οποίες απευθύνουν εδώ και χρόνια οι επιφυλλίδες της Καθημερινής και τα εργοδοτικά Ινστιτούτα Μελετών; Ποια λογική επιτάσσει την αυτογνωσία ως προτεσταντική αυτοενοχοποίηση για όλα περίπου τα δεινά του (ελληνικού) κόσμου;
Το κείμενο «Από τη  χρεοκοπία στην αυτογνωσία» προσπερνά τέτοιου είδους ερωτήματα. Καλεί τους αριστερούς να γίνουν φιλάνθρωποι στην κοινωνική πολιτική, νεοφιλελεύθεροι στον πυρήνα της οικονομικής πολιτικής αλλά –και αυτό έχει ενδιαφέρον– και ως προς την «παραγωγική αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης, ενάρετοι στο φρόνημά τους ως «πολίτες του δημοκρατικού μας κράτους».
Το κάλεσμα είναι απολύτως θεμιτό ως ένα σύνολο ιδεών για συζήτηση. Αλλά, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, μια τέτοια πρόταση, η οποία δεν κρύβει την ριζική πλέον αντίθεση προς το αντικείμενό της, δεν απευθύνεται στην Αριστερά και στο μέλλον της. Απευθύνεται περισσότερο αλλού. Ενδεχομένως σε ένα υποκείμενο αγνώστου πολιτικής ταυτότητας και προσανατολισμού, σε ένα κάποιο «Πράγμα» όπως αποκαλούσαν χαριτολογώντας στην Ιταλία τη δική τους πορεία προς την αυτοκατάργηση…
Ο Νικόλας Σεβαστάκης διδάσκει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ
Χαρακτικό του Όττο Νίκελ, από το λεύκωμα «Πεπρωμένο», 1930
Ρενέ Μαγκρίτ, «Το διπλό μυστικό», 1927

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

ΕΚΤΑΚΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Μεγάλη έλλειψη παρατηρείται τελευταία στις κάρτες μελών του ΣΥΡΙΖΑ αφού εξαντλήθηκε και το τελευταίο απόθεμα καθώς οι δεκάδες χιλιάδες υποψηφίων μελών έχουν οδηγήσει τις τοπικές οργανώσεις σε απόγνωση μη μπορώντας να ανταποκριθούν στο αναπάντεχο τσουνάμι αιτήσεων.
Πρωτοβουλιακά, ο ΣΥΡΙΖΑ Αγίας Παρασκευής εφοδιάζει τις εκατοντάδες νέων μελών με αυτοσχέδιες χειρόγραφες κάρτες μέλους όπου ο καθένας μελλοντικός σύντροφος αναλαμβάνει να ζωγραφίσει μόνος του το λογότυπο του ΣΥΡΙΖΑ.
Έντονος προβληματισμός υπάρχει στην ηγεσία για τον τόπο διεξαγωγής της επόμενης Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης αφού μόνον ο χώρος του Ολυμπιακού Σταδίου θα μπορούσε -με το απαραίτητο στρίμωγμα- να φιλοξενήσει τις δεκάδες χιλιάδες των συνέδρων. Τιμής ένεκεν, θα παρακολουθήσει τις εργασίες της Συνδιάσκεψης αντιπροσωπεία των Αλβανών μισθοφόρων που έχουν επωμισθεί με το άχαρο καθήκον ρίψης γιαουρτιών και αυγών στις συγκεντρώσεις κυβερνητικών στελεχών.
Παρακάτω αναδημοσιεύουμε ρεπορτάζ από την πρόσφατη δράση τοπικής οργάνωσης που αποτελεί ένα τυπικό δείγμα των δεκάδων αντι-συγκεντρώσεων του ΣΥΡΙΖΑ σε όλη την Ελλάδα κατά το παρελθόν εικοσιτετράωρο...

Πάγκαλος: Φασιστικό σχέδιο Τσίπρα η επίθεση σε Λοβέρδο

Printer-friendly versionSend to friend
Για «φασιστική νοοτροπία» κατήγγειλε την ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ ο Θ. Πάγκαλος, σχολιάζοντας την επίθεση που δέχθηκε χθες ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος στους Αγίους Αναργύρους. «Μπροστά στον φασίστα και τραμπούκο δεν μπορείς να είσαι ακριβοδίκαιος» δήλωσε στο Mega, καταγγέλλοντας ότι υπάρχει σχέδιο «να μην μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθερα παρά με την άδεια του Τσίπρα». Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αρνείται τις κατηγορίες ότι ευθύνεται για την επίθεση, ενώ με σημερινή του ανακοίνωση καταλογίζει στην κυβέρνηση φαιά προπαγάνδα και ασύστολα ψεύδη.
Υπενθυμίζεται ότι επεισόδια σημειώθηκαν χθες το απόγευμα κατά την άφιξη του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου στο 1ο ΚΑΠΗ των Αγίων Αναργύρων, μαζί με τους υφυπουργούς Υγείας Μιχάλη Τιμοσίδη και Χρήστο Αηδόνη, για να παραβρεθούν σε προγραμματισμένη κομματική εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ. Ο υπουργός Υγείας δέχθηκε φραστική επίθεση αλλά και αβγά, ενώ ακολούθησαν επεισόδια κατά τα οποία τραυματίστηκαν δύο άτομα. Πρόκειται για τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Αγίων Αναργύρων Πολύδωρο Πελέκα, που κατά την πρώτη εκτίμηση του ΕΚΑΒ υπέστη διάσειση, καθώς και τον σύμβουλο του Ανδρέα Λοβέρδου, Δημήτρη Κωνσταντόπουλο.
Το ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωση του κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για την επίθεση. Για «ασύστολα ψεύδη» έκανε λόγο σε ανακοίνωση του ο ΣΥΝ, που σημειώνει πως «η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιμένει στο ίδιο επικοινωνιακό σενάριο. Στόχος πάντα ο ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα, ξεπέρασε κάθε όριο».
Ο Θ. Πάγκαλος δήλωσε σήμερα ότι «υπάρχει σχέδιο», αυτή η κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια να επεκταθεί «ώστε να μην μπορούμε να κυκλοφορούμε ελεύθεροι παρά με την άδεια του Τσίπρα». Μάλιστα, χρησιμοποίησε ως παράδειγμα την απόπειρα επίθεσης στον νομπελίστα Τζέιμς Ουότσον στην Πάτρα. «Επιτέθηκαν στον νομπελίστα γιατί δεν τους άρεσαν οι απόψεις του» δήλωσε. Κατήγγειλε την ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για «φασιστική νοοτροπία», ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην επίθεση που είχε δεχθεί ο ίδιος στο Παρίσι, στη διάρκεια τιμητικής εκδήλωσης για τον Κώστα Γαβρά. Ακόμα, υποστήριξε ότι αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε επτά πρόσωπα, αλλά ο Α. Τσίπρας το «έκανε γαργάρα». «Εδώ και 60 χρόνια δίνω αγώνα για την ελευθερία της έκφρασης, δεν θα υποκύψω στον κ. Τσίπρα» κατέληξε.
Σε σημερινή του ανακοίνωση, ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση «συνεχίζει στον κατήφορο της φαιάς προπαγάνδας και των ασύστολων ψευδών. Δεν είναι τυχαίο ότι επιλέγεται γι αυτή τη νέα επίθεση η ημέρα της εξαγγελίας των νέων μέτρων, γεγονός που υπογραμμίζει την προσπάθεια της κυβέρνησης να προλάβει τα νέα κύματα οργής απέναντι την πολιτική της». Προσθέτει ακόμα πως: «Δεν καλέσαμε ποτέ και δεν θα το κάνουμε στο μέλλον σε πολιτικές αντισυγκεντρώσεις την ώρα άλλων κομματικών εκδηλώσεων. Κατανοούμε τη λαϊκή οργή, τις αυθόρμητες διαμαρτυρίες απέναντι σε αυτούς που με την πολιτική τους κλείνουν νοσοκομεία, καταργούν σχολεία, καταδικάζουν στην ανεργία χιλιάδες εργαζομένους, πτωχεύουν την κοινωνία και υποθηκεύουν το μέλλον των επόμενων γενεών».
Στο μεταξύ, σε σημερινές του δηλώσεις ο δήμαρχος Αγίων Αναργύρων, Νίκος Σαράντης, κατονόμασε και πάλι ως υπεύθυνο για τα επεισόδια, τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτη Τερζόγλου, ο οποίος απαντώντας, δήλωσε ότι θα καταθέσει μήνυση για τις αστήριχτες -όπως είπε- κατηγορίες σε βάρος του. «Συμμετείχα», είπε μιλώντας στον Radio 9, «στη συγκέντρωση, όχι στις συμπλοκές. Καταδικάζω τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται».
Για οργανωμένη επίθεση σε βάρος του υπουργού μίλησε ο υφυπουργός Υγείας Χρήστος Αηδόνης που συνόδευε στη χθεσινή επίσκεψη τον κ. Λοβέρδο. «Πέταξαν αβγά και με γρονθοκόπησαν», δήλωσε στο Radio 9 ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Aγ. Αναργύρων, Πολύδωρος Τσελέκας, επιβεβαιώνοντας ότι ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης Αλληλλεγύης, που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ, ήταν παρών στην αντισυγκέντρωση.
Ένταση στη Βουλή
Ένταση σημειώθηκε στη Βουλή όταν στελέχη του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ επέρριψαν ευθύνες στο ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας τον να καταδικάσει πρακτικές, όπως η επίθεση στον Α.Λοβέρδο. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής, αφού καταδίκασε την επίθεση κατά του κ. Λοβέρδου από «δήθεν αγανακτισμένος πολίτες που προέρχονται από την αριστερά», μίλησε για ένα ιδιόμορφο παρακράτος που πάει να διαμορφωθεί και τόνισε ότι δεν μπορεί ο Συνασπισμός να σιωπά και να καλύπτει τέτοιες πολιτικά ανήθικες πρακτικές.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΝ είναι σταθερά προσανατολισμένοι ενάντια στην κυβερνητική πολιτική και υπέρ των μαχητικών ειρηνικών κινημάτων αντίστασης και δεν θα απολογηθούμε σε αυτούς που φέρει στο χείλος του γκρεμού την χώρα, έχουν όνομα και είναι η κυβέρνηση σας. Τα άλλα όλα είναι θεατρινισμοί που θέλουν να κρύψουν την πολιτική του μνημονίου», αντέτεινε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑΜιχάλης Κριτσωτάκης και πρόσθεσε: «Το ΠΑΣΟΚ επιμένει στο ίδιο επικοινωνιακό σενάριο ότι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ πίσω από την ένταση που υπάρχει. Αν υπάρχει ένταση, κύρια αιτία είναι η πολιτική του μνημονίου και της δικής σας κυβέρνηση. Δεν υπήρχε συμμετοχή στελεχών μας. Επιτίθεστε με ψεύδη αλλά θα διαψευστείτε όπως διαψεύστηκαν και οι καταγγελίες που είχε κάνει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σας ο κ Πάγκαλος».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι το κόμμα του καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τα χθεσινά γεγονότα και όποια άλλα γίνονται με αυτή τη μορφή βίας. «Θα έπρεπε τον ΣΥΡΙΖΑ να τον προβληματίσει ότι σε κάθε τέτοιο πολιτικό επεισόδιο βίας, πάντα βρίσκεται εμπλεκόμενος», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Άδωνις Γεωργιάδης. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Άγγελος Τζέκης έκανε λόγο για πολιτική υποκρισία και πρόσθεσε ότι «μόνο με όρους μαζικούς κινήματος και μέσα από τη βία του μαζικού κινήματος μπορεί να αντιμετωπιστεί η βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και η λαίλαπα που σαρώνει όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων».
Ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος υπογράμμισε ότι «αυτά τα φαινόμενα με δήθεν οργισμένους πολίτες που χρησιμοποιούν βία δεν είναι απλά καταδικαστέα αλλά και επικίνδυνα».
0

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι - Βροντόφωνα


ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στα πυρηνικά:
Πολιτική εκδήλωση Πέμπτη 14 Απρίλη, 8.30 μμ, Νομική Σχολή
Η τραγωδία με τα χιλιάδες ανθρώπινα θύματα και τη μεγάλη καταστροφή στην Ιαπωνία επαναφέρει στην επικαιρότητα το ζήτημα της πυρηνικής ενέργειας. Τις τελευταίες εβδομάδες, μαζί με τους αντιδραστήρες της Φουκοσίμα, διαλύονται και οι πολύ προβεβλημένοι μύθοι των πολυεθνικών λόμπι περί της «ασφαλούς» και «καθαρής» πυρηνικής ενέργειας - αν και αν οι διάφοροι «μεσάζοντες» της εγκατάστασης παρόμοιων εργοστασίων προσπαθούν ακόμη να μας πείσουν για το αντίθετο…
Είναι αναγκαίο συνεπώς να αναδειχθούν στο προσκήνιο οι σύγχρονες επεξεργασίες του αντιπυρηνικού, περιβαλλοντικού και φιλειρηνικού κινήματος. Η πυρηνική ενέργεια δεν ήταν και δεν είναι λύση για την αναπτυξιακή πορεία των λαών. Είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, ακόμη και σε χώρες με μεγάλη τεχνογνωσία και δεν μπορεί να ελεγχθεί μακροχρόνια (απόβλητα, αποσυναρμολόγηση μονάδων), ενώ διαπλέκεται και με το πιο αδίστακτο τμήμα του βιομηχανικού-στρατιωτικού συμπλέγματος (ΝΑΤΟ, εξοπλιστικά κλπ). Απειλεί, σήμερα και στο μέλλον, την ίδια ζωή και μεγάλες περιοχές του πλανήτη.
Η υπόθεση της απόκρουσης του πυρηνικού ολέθρου μας αφορά όλους και όλες. Ιδιαίτερα σήμερα και στην «γειτονιά» μας, την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, που συνεχίζουν να λειτουργούν δεκάδες παλιά αλλά σχεδιάζονται και νέα πυρηνικά εργοστάσια – πάντα με τις ευλογίες «πρόθυμων» κυβερνήσεων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει να συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις στην ανάπτυξη ενός μαζικού, πολύχρωμου και ριζοσπαστικού αντιπυρηνικού κινήματος, στην Ελλάδα και διεθνώς.
Ξεκινώντας την προσπάθεια αυτή, ο ΣΥΡΙΖΑ διοργανώνει πολιτική εκδήλωση – συζήτηση με θέμα «STOP τώρα στα πυρηνικά», την Πέμπτη 14 Απρίλη, στις 8.30' μμ, στη Νομική σχολή (αίθουσα 2, είσοδος από Μασσαλίας). Στην εκδήλωση θα μιλήσουν οι Ολ. Αθανίτη - Αντιπυρηνικό Παρατηρητήριο Μεσογείου, Κ. Γαβρόγλου - Πανεπιστημιακός και Π. Τριγάζης - Παρατηρητήριο διεθνών οργανισμών και Παγκοσμιοποίησης και θα χαιρετίσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Β. Μουλόπουλος.
Την ίδια ημέρα και πριν την εκδήλωση-συζήτηση, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση και πικετοφορία στα γραφεία του Ευρωκοινοβουλίου στην Αθήνα και σε πρεσβείες χωρών που υποστηρίζουν την εξάπλωση των πυρηνικών.
Επίσης στο άμεσο μέλλον, ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί και με άλλους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς, θα αναλάβει πρωτοβουλίες δράσης ενάντια στην πυρηνική απειλή: Στην κατεύθυνση αυτή, σχεδιάζεται η πραγματοποίηση μια πανελλαδικής ημέρας δράσης ενάντια στα πυρηνικά (προγραμματίζεται για τις 26 Απριλίου), αλλά και η επιδίωξη του διεθνούς - βαλκανικού συντονισμού και συνεργασίας με κόμματα και οργανώσεις της Ευρώπης και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου (στα μέσα Μαΐου).
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ      11/04/2011

Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

ΤΟΥ ΑΡΗ - SOCIAL WASTE

Κάποιος επιτέλους να μας ανεβάσει!





«Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ
(Από τον Λόγο στη Λαμία, 22 Οκτωβρίου 1944)