Ελλάδα Με σύνθημα «Ποτέ την Κυριακή», το τμήμα εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ όπως και η νεολαία του κόμματος καλούν στηρίζουν την 24ωρη απεργία των εργαζομένων στο εμπόριο, την Κυριακή 5 Απριλίου και καλούν στη συγκέντρωση που διοργανώνουν τα συνδικάτα στην Πλατεία Συντάγματος και Ερμού στις 11. |
Ανακοίνωση του Τμήματος Εργατικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση της κυριακάτικης εργασίας Η κατάργηση της κυριακάτικης εργασίας και η κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων απετέλεσε και παραμένει βασική θέση του ΣΥΡΙΖΑ Έχει αποδειχθεί ότι η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή εξυπηρετεί μόνο τα μεγάλα συγκροτήματα και θίγει τα δικαιώματα των εργαζομένων και των μικροεπαγγελματιών. Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις να προχωρήσει στην κατάργηση του νόμου 4177/2013, στην επαναφορά του θεσμικού πλαισίου απαγόρευσης του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές και τη νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακής αργίας. -Στηρίζουμε την 24ωρη απεργία των εργαζομένων στο εμπόριο την Κυριακή 5 Απρίλη 2015 -Καλούμε όλες και όλους στη συγκέντρωση που διοργανώνουν τα συνδικάτα στην Πλατεία Συντάγματος και Ερμού ώρα 11:00 πμ Η ανακοίνωση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ποτέ την Κυριακή Ούτε μία, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά καμία Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα. Οι εργαζόμενοι/ες να δουλεύουν συνεχώς περισσότερο την ίδια στιγμή που απολαμβάνουν συνεχώς λιγότερα. Καλούνται να δουλέψουν χωρίς υπερωρίες και χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Όλο και περισσότερες ώρες για όλο και λιγότερα χρήματα. Τη στιγμή που η εργοδοτική αυθαιρεσία αποτελεί τον κανόνα στις εργασιακές σχέσεις και ενώ διαπιστώθηκε ότι ο συνολικό τζίρος των καταστημάτων δεν αυξήθηκε ούτε κατ’ ελάχιστο όσες Κυριακές τα καταστήματα έμειναν ανοιχτά, αντίθετα σε πολλές περιπτώσεις, επιβάρυναν το κόστος λειτουργία τους επιταχύνοντας τις απολύσεις και τα λουκέτα. Η εφαρμογή του μέτρου το μόνο που έχει προσφέρει είναι την περαιτέρω συμπίεση των εργασιακών δικαιωμάτων και την εύνοια στις πολυεθνικές και τα πολυκαταστήματα. Οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι, εξάλλου, ξέρουν πολύ καλά ότι αυτό που λείπει δεν είναι μία ακόμη μέρα διαθέσιμη για “shopping therapy” και κατανάλωση αλλά η πρόσβαση σε μία αξιοπρεπή ζωή. Οι μόνοι που θα επωφεληθούν από τη κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας είναι οι πολυεθνικές, τα μεγάλα πολυκαταστήματα και διαφόρων ειδών “Mall”. Εξάλλου, οι 72-96 ώρες λειτουργίας των καταστημάτων εβδομαδιαίως είναι ήδη από τις περισσότερες στην Ευρώπη. Η νεολαία ΣΥΡΙΖΑ στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων και καλεί όλους και όλες τους νέους και τις νέες αυτή την Κυριακή να δώσουν δυναμικό παρόν στην απεργιακή συγκέντρωση της ΟΙΥΕ την Κυριακή 5/3, στην πλατεία Συντάγματος και Ερμού, στις 11.00». |
Κυριακή 5 Απριλίου 2015
«Ποτέ την Κυριακή» από τμήμα εργατικής πολιτικής και νεολαία ΣΥΡΙΖΑ
Παρασκευή 3 Απριλίου 2015
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ για το ΜΝΗΜΟΝΙΟ
31/03/2015
Προς τη
Βουλή των Ελλήνων
Πρόταση σύστασης
εξεταστικής επιτροπής για την υπαγωγή της Ελλάδας στο καθεστώς των μνημονίων
και της επιτήρησης και για κάθε άλλο ζήτημα που σχετίζεται με την εφαρμογή
και υλοποίηση των Μνημονίων
(σύμφωνα με
τα άρθρα 68 παρ.2 Σ και 144 επ. του Κανονισμού της Βουλής)
Τον Μάϊο 2010 υπογράφηκε η
πρώτη δανειακή σύμβαση – συνδεδεμένη με το πρώτο Μνημόνιο κατανόησης (MoU) - μεταξύ Ελλάδας
και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ΕΚΤ και ΔΝΤ. Με την δανειακή σύμβαση επιβλήθηκε στην
Ελλάδα η υποχρέωση να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα λιτότητας και δημοσιονομικής
προσαρμογής που εξουθένωσε την κοινωνία, διέρρηξε τον κοινωνικό ιστό και
διέλυσε την οικονομία. Σήμερα και ενώ έχει μεσολαβήσει η υπογραφή δεύτερης Δανειακής
Σύμβασης που συνοδευόταν από νέο Μνημόνιο Κατανόησης το οποίο συνέχιζε και
βάθαινε την πολιτική της λιτότητας και των οριζόντιων περικοπών έχει γίνει
σαφές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη ότι το πρόγραμμα της
υποτιθέμενης διάσωσης της ελληνικής οικονομίας έχει απολύτως αποτύχει.
Μετά από πέντε χρόνια επιτήρησης και Μνημονίων η κατάσταση της
ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας είναι δραματική. Το δημόσιο χρέος έχει
ξεπεράσει το 180% του ΑΕΠ από 127,1% το
2009, το ποσοστό ανεργίας στο 27% από 9,5% το 2009, έχει καταργηθεί κάθε
προστασία των εργαζομένων μέσω της συνολικής απορρύθμισης της αγοράς εργασίας,
το κοινωνικό κράτος έχει διαλυθεί και την κοινωνία μαστίζει μια πρωτοφανής
ανθρωπιστική κρίση, απόλυτα συνδεδεμένη με την πιο μακροχρόνια ύφεση σε καιρό
ειρήνης. Μέχρι την μεγάλη πολιτική αλλαγή του Ιανουαρίου του 2015, η δημοκρατία
και οι θεσμοί είχαν δεχθεί μέγιστη και συστηματική υποβάθμιση, μέσα από τις
διαρκείς παραβιάσεις της δημοκρατικής νομιμότητας, την παράκαμψη του
Κοινοβουλίου, τη νομοθέτηση υπέρ της διαπλοκής και τις παρεμβάσεις στο έργο της
Δικαιοσύνης, την παράδοση δημόσιων αγαθών και περιουσίας σε ιδιωτικά
συμφέροντα. Η Ελλάδα μετατράπηκε σε πειραματόζωο ενός νέου κοινωνικού και
οικονομικού μοντέλου με εργαλείο την εσωτερική υποτίμηση που οδήγησε
εκατομμύρια συνανθρώπους μας στην ανεργία και τη φτώχεια, ενώ ταυτόχρονα
συρρικνώθηκε η δημοκρατία και
καταστρατηγήθηκαν και παραβιάσθηκαν βάναυσα τα ατομικά, κοινωνικά και οικονομικά δικαιώματα
των Ελλήνων πολιτών.
Η εξεταστική επιτροπή της οποίας τη συγκρότηση ζητούμε οι
υπογράφοντες και υπογράφουσες βουλευτές πρέπει να διερευνήσει τα ζητήματα που
ανέκυψαν κατά την χρονική περίοδο από τον Οκτώβριο 2009 μέχρι τον Ιανουάριο του
2015 και να αποδώσει τις ευθύνες που αναλογούν στους πολιτικούς πρωταγωνιστές
της περιόδου οι οποίοι αποφάσισαν την είσοδο της χώρας στο καθεστώς της
μνημονιακής επιτροπείας και υλοποίησαν συγκεκριμένες πολιτικές οι οποίες
έβλαψαν το δημόσιο συμφέρον, ζημίωσαν το Ελληνικό Δημόσιο και την οικονομία της
χώρας και θυματοποίησαν τον ελληνικό λαό.
Συγκεκριμένα η Επιτροπή πρέπει να διερευνήσει:
1.
την περίοδο από τον Οκτώβριο 2009 έως τον Μάιο 2010 και την
υπογραφή της πρώτης Δανειακής Σύμβασης ώστε να διευκρινισθούν και
διαλευκανθούν, μεταξύ άλλων, οι συνθήκες, τα γεγονότα, οι πράξεις και οι
παραλείψεις που δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την υπογραφή της (ενδεικτικά
τα γεγονότα που πρέπει να διερευνηθούν αφορούν, μεταξύ άλλων, την ενδεχόμενη
παραποίηση στοιχείων για το έλλειμμα του έτους 2009, την κερδοσκοπία σε βάρος
των ελληνικών ομολόγων καθώς και το ενδεχόμενο οι αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων
για την διαχείριση των ελληνικών ομολόγων να ευνόησαν την σχετική πρακτική κλπ).
2.
την περίοδο από τον Μάιο 2010 έως τον Νοέμβριο 2011 ώστε να
διευκρινισθούν και διαλευκανθούν, μεταξύ άλλων, οι συνθήκες που οδήγησαν στην
υπογραφή της δεύτερης Δανειακής Σύμβασης.
3.
την περίοδο από τον Νοέμβριο του 2011 έως τον Μάιο του 2012 ώστε
να διευκρινισθούν και διαλευκανθούν, μεταξύ άλλων, οι συνθήκες κάτω από τις
οποίες υλοποιήθηκε η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους η οποία και οδήγησε στην
απομείωση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων, την οικονομική καταστροφή
των μικροομολογιούχων, ενώ ταυτόχρονα δημιούργησε την ανάγκη για την
ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών.
4.
την περίοδο από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιανουάριο του 2015
ώστε να διευκρινισθούν και διαλευκανθούν, μεταξύ άλλων, οι συνθήκες κάτω από
τις οποίες υλοποιήθηκε η αναδιάρθρωση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Ειδικότερα,
η Επιτροπή πρέπει να διερευνήσει ιδίως όλες τις λεπτομέρειες που σχετίζονται με
τις συγχωνεύσεις και εξαγορές Τραπεζών, τα κριτήρια επιλογής των συστημικών
Τραπεζών, τους λόγους για τους οποίους έγινε αποδεκτό η δεύτερη
ανακεφαλαιοποίηση να γίνει με τιμή κατώτερη της αρχικής τιμής κτήσης εκ μέρους
του Ελληνικού Δημοσίου των μετοχών των Τραπεζών αλλά και κάθε άλλο συναφές
ζήτημα, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής
Σταθερότητας.
5.
κάθε άλλο ζήτημα που
ενδέχεται να προκύψει στο πλαίσιο της διερεύνησης των ανωτέρω θεμάτων,
συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας οργάνων και μορφωμάτων που προορίσθηκαν
νομοθετικά να εξυπηρετήσουν την υλοποίηση των Μνημονίων και των Μνημονιακών
στόχων, όπως το ΤΑΙΠΕΔ, η Γενική Γραμματεία Εσόδων κλπ
Στο πλαίσιο
των ερευνών η Επιτροπή οφείλει να εξετάσει και να αξιολογήσει, μεταξύ άλλων,
και κάθε διαθέσιμο στοιχείο που περιέχεται στις δικογραφίες που έχουν κατά την
προηγούμενη πενταετία διαβιβασθεί στη Βουλή των Ελλήνων και σχετίζονται με τα
ανωτέρω υπό διερεύνηση θέματα.
Στόχος της Επιτροπής είναι
η συγκέντρωση στοιχείων ώστε μεταξύ άλλων να διακριβωθεί αν υπάρχουν ενδείξεις
τέλεσης παράνομων πράξεων από πολιτικά ή άλλα πρόσωπα.
Θεωρούμε χρέος μας να
ενεργήσουμε προκειμένου να υλοποιηθεί αυτό που η συντριπτική πλειοψηφία των
πολιτών-ανεξάρτητα από το τι ψήφισαν στις τελευταίες εκλογές- επιθυμεί και
δικαιούται: ουσιαστική αναζήτηση των αιτιών και των ευθυνών για την πρωτοφανή
οικονομική κρίση, μια κρίση χρέους που μετατράπηκε σε εθνική τραγωδία και
πλήττει σήμερα τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών και την ίδια τη
Δημοκρατία.
Με αυτό ακριβώς το πνεύμα και για αυτούς τους λόγους, οι
υπογράφοντες και υπογράφουσες βουλευτές, προτείνουμε τη σύσταση Εξεταστικής
Επιτροπής σύμφωνα με τα άρθρα 68 παρ. 2 του Συντάγματος και 144επ. του
Κανονισμού της Βουλής για την διερεύνηση
και διαλεύκανση των συνθηκών και των ευθυνών που οδήγησαν στην υπαγωγή της
Ελλάδας στο καθεστώς των μνημονίων και της επιτήρησης και για κάθε άλλο
ζήτημα που σχετίζεται με την εφαρμογή και υλοποίηση των Μνημονίων.
Οι Βουλευτές
που ζητούν τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής
Σάββατο 28 Μαρτίου 2015
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΗ
Οργάνωση Μελών Αγίας Παρασκευής
Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ
Συμπληρώθηκαν δύο μήνες από την ανατροπή της 25ης Γενάρη που έφερε την Αριστερά στην Κυβέρνηση. Δύο μήνες πολιτικά πυκνοί, ενδιαφέροντες, πρωτόγνωροι, δημιουργικοί και ελπιδοφόροι. Δυο μήνες όπου η κοινωνία που πραγματοποίησε αυτή την ανατροπή ιχνηλατεί τους τρόπους παρέμβασης και αναζητά τα νέα προτάγματα.
Η Ο.Μ. Αγίας Παρασκευής ανοίγει τη συζήτηση αυτή, τόσο για τις πλούσιες εξελίξεις των μηνών αυτών, όσο και για το ρόλο της κοινωνίας, των οργανώσεων και των κινημάτων με τον σύντροφο Κώστα Μαρματάκη την Τετάρτη 1 Απρίλη στις 7:00 το απόγευμα στο 3ο Γυμνάσιο (Δερβενακίων και Σ. Καράγιωργα, Κοντόπευκο).
Καλούμε τους πολίτες και τις συλλογικότητες της Αγίας Παρασκευής να ανοίξουμε αυτό το διάλογο και να δημιουργήσουμε μαζί τους δρόμους παρέμβασης της κοινωνίας στις νέες συνθήκες, με τις νέες δυνατότητες που ανοίγει η Αριστερά στην Κυβέρνηση.
Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ
Συμπληρώθηκαν δύο μήνες από την ανατροπή της 25ης Γενάρη που έφερε την Αριστερά στην Κυβέρνηση. Δύο μήνες πολιτικά πυκνοί, ενδιαφέροντες, πρωτόγνωροι, δημιουργικοί και ελπιδοφόροι. Δυο μήνες όπου η κοινωνία που πραγματοποίησε αυτή την ανατροπή ιχνηλατεί τους τρόπους παρέμβασης και αναζητά τα νέα προτάγματα.
Η Ο.Μ. Αγίας Παρασκευής ανοίγει τη συζήτηση αυτή, τόσο για τις πλούσιες εξελίξεις των μηνών αυτών, όσο και για το ρόλο της κοινωνίας, των οργανώσεων και των κινημάτων με τον σύντροφο Κώστα Μαρματάκη την Τετάρτη 1 Απρίλη στις 7:00 το απόγευμα στο 3ο Γυμνάσιο (Δερβενακίων και Σ. Καράγιωργα, Κοντόπευκο).
Καλούμε τους πολίτες και τις συλλογικότητες της Αγίας Παρασκευής να ανοίξουμε αυτό το διάλογο και να δημιουργήσουμε μαζί τους δρόμους παρέμβασης της κοινωνίας στις νέες συνθήκες, με τις νέες δυνατότητες που ανοίγει η Αριστερά στην Κυβέρνηση.
Τρίτη 24 Μαρτίου 2015
ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ
Αναλυτικά η δήλωση του Γ. Κατρούγκαλου:
«1. Ο βρώμικος πόλεμος ξεκίνησε με το γνωστό δημοσίευμα που καταγγέλει: «Ο υπουργός προσλαμβάνει και διεκδικεί προμήθεια 12%», γιατί τάχα, 26 και 27 Ιανουαρίου υπέγραφα συμφωνητικά με απολυμένους και διαθέσιμους. Ο ισχυρισμός αυτός ήταν από μόνος του εξωφρενικός. Δεν υφίσταται τέτοια συμφωνία. Άλλωστε, εφόσον, σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, όχι τις εξαγγελίες τις δικές μου, όλοι οι απολυμένοι και διαθέσιμοι θα επέστρεφαν νομοθετικά στη δουλειά τους, γιατί να πληρώσουν σε οποιονδήποτε προμήθεια για την επιστροφή τους;
Η πλήρης απόδειξη της πλεκτάνης όμως προκύπτει από το ίδιο το συμφωνητικό που, κατά την εφημερίδα, στήριζε τον εξωφρενικό αυτό ισχυρισμό και που παρουσιάστηκε με την μέθοδο της κοπτορραπτικής μισό: δεν αφορούσε απολυμένο και διαθέσιμο, αλλά εντελώς άλλη υπόθεση, μια μισθολογική διαφορά ανθρώπου που ήδη υπηρετεί στο δημόσιο.
2. Εφόσον η πρώτη και βασική κατηγορία κατέπεσε, τα χαλκεία άρχισαν να κατασκευάζουν άλλες «ειδήσεις». Ότι, τάχα, ο Δήμος της Λάρισας μου είχε αναθέσει το Φεβρουάριο του 2015 υπόθεσή του, ενώ σαφώς προκύπτει από την ανακοίνωση της οικονομικής επιτροπής ότι η ανάθεση στην δικηγορική εταιρία μου είχε γίνει τον Οκτώβριο του 2014. Οτι, τάχα, ήμουν σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας το 2012 και το 2013, ενώ καλά ξέρουν οι συκοφάντες (γιατί είναι αναρτημένο στο βιογραφικό μου σημείωμα στο ιντερνετ) ότι τέτοια σχέση είχα πολύ παλαιότερα, πριν από το 2002.
Είναι αλήθεια ότι η δικηγορική εταιρία στην οποία συμμετείχα πριν από την εκλογή μου ως ευρωβουλευτή είχε συμβάσεις παροχής νομικής υποστήριξης σε φορείς του δημοσίου, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Παιδείας. Ακριβώς όμως αυτός ήταν ο λόγος που αποχώρησα από την εταιρία αυτή, στην οποία ήμουν μειοψηφικός εταίρος, καθώς το σύνταγμα απαγορεύει στο βουλευτή τη συμμετοχή σε εταιρία που έχει παρόμοιες συμβάσεις.
3. Όταν και αυτές οι χαλκευμένες ειδήσεις διαψεύστηκαν, το τροπάρι άλλαξε: άρχισαν να θέτουν θέμα ηθικής τάξης και μάλιστα σε δύο επίπεδα: Πρώτον, ήμουν αντιμνημονιακός πολυτελείας, με αμοιβή. Δεύτερον, έχω δεσμεύσεις από τη δικηγορική μου δραστηριότητα, οι οποίες τελούν σε σύγκρουση καθηκόντων με την υπουργική μου ιδιότητα, γιατί προσδοκώ οφέλη από εκκρεμείς δίκες. Η ανασκευή της πρώτης κριτικής είναι εύκολη: η πολιτική και νομική μου δράση κατά του μνημονίου είναι αδιαχώριστες και ποτέ δεν εκκινούσαν από οικονομικά κίνητρα.
Για το λόγο αυτό τις σχετικές υποθέσεις που χειριζόμουν μόνος μου τις ανελάμβανα με την ελάχιστη αμοιβή ή και χωρίς αμοιβή, όταν υπήρχε πραγματική αδυναμία του εντολέα μου. Θεωρώ τίτλο τιμής την δικηγορική αυτή δραστηριότητα. Μόνο όταν εμπλέκονταν και άλλοι συνεργάτες μου, σε δίκες σε πολιτικά δικαστήρια, είχα συνάψει ελάχιστα εργολαβικά συμφωνητικά και αυτά στο όνομα της παλαιάς μου εταιρίας, στην οποία συμμετείχα πριν από την εκλογή μου ως ευρωβουλευτή. Αυτά, όπως προκύπτει από τη σχετική δήλωση της συγκεκριμένης εταιρίας και το καταστατικό της είναι πλέον περιουσία δική της, όχι δική μου. Σε κάθε περίπτωση προβλέπουν ότι θα εισπραχθεί αμοιβή μόνο σε περίπτωση ευδοκίμησης της δίκης, όχι σε περίπτωση νομοθετικής επίλυσης του θέματος.
4. Μήπως όμως περιμένω «φράγκα» από την εκδίκαση άλλων εκκρεμών υποθέσεων με το δημόσιο, σε τομείς που έχω αρμοδιότητα; Εδώ η απάντηση πρέπει να είναι αναλυτική. Κατ' αρχάς σήμερα έστειλα επιστολή στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας ζητώντας να κοινοποιήσει σε κάθε ενδιαφερόμενο τα εργολαβικά συμφωνητικά της εταιρίας που είχα μέχρι την υπουργοποίηση μου, σε μια κίνηση πρωτοφανούς, νομίζω, διαφάνειας.
Τα συμφωνητικά αυτά αφορούν τις εξής ομαδικές αγωγές:
1) Αγωγή για μισθολογικές διαφορές με δημόσια εταιρία, όχι με το δημόσιο, σε συνεργασία με δικηγόρο Ηρακλείου, με εργολαβικά της 7/11/2014.
2) Αγωγές για διεκδίκηση διαφορών εφάπαξ των εξής ημερομηνιών: 19/9/2014, 2/10/2014, 9/10/2014, 7/11/2014, 4/12/2014, 11/12/2014, 19/12/2014 και 23/12/2014.
3) Αγωγή για μισθολογικές διαφορές με το δημόσιο με εργολαβικά της 26/1/2015 και 27/1/2015. Εδώ ανήκει και το επίδικο συμφωνητικό της λαθροχειρίας του Βήματος. Όπως πληροφορήθηκα όμως από την πρώην συνεταίρο μου μετά τις αρχικές δηλώσεις μου επί του θέματος, οι εργαζόμενοι στους οποίους αφορά το εν λόγω συμφωνητικό δεν επιθυμούν τη συνέχιση της σχετικής αγωγής, όπως μας πληροφόρησαν με το από 2/2/2015 έγγραφο τους. Η υπόθεση αυτή, συνεπώς, δεν είναι πλέον ενεργή.
Πάντως, για να υπάρχει μέτρο κρίσης του συνολικού τζίρου της νέας εταιρίας, αναφέρω ότι ήταν για το 2014 18.681 ευρώ και για τους δύο εταίρους της. Σε κάθε περίπτωση, όταν ο Πρωθυπουργός μου έκανε την τιμή να μου προτείνει την υπουργοποίηση μου, δεν σκέφτηκα ούτε τα χρήματα της δικηγορίας, ούτε το μισθό του ευρωβουλευτή, γιατί ήθελα να προσφέρω ό,τι μπορώ για να αλλάξουν τα πράγματα.
5. Συνοψίζοντας: δεν έχω δικαίωμα είσπραξης ούτε ενός ευρώ από εκκρεμείς υποθέσεις απολυμένων ή διαθέσιμων, γιατί ανήκουν στην παλαιά μου εταιρία. (Ούτε αυτή, βεβαίως, θα εισπράξει τίποτα, γιατί τα εργολαβικά ισχύουν μόνο σε περίπτωση δικαστικής νίκης.) Δεν έχω δικαίωμα είσπραξης ούτε ενός ευρώ από εκκρεμείς υποθέσεις της νέας εταιρίας, η οποία έχει ήδη λυθεί, γιατί με το από 28 Ιανουαρίου συμφωνητικό παραιτήθηκα από κάθε σχετική αμοιβή. Ούτως ή αλλως δεν θα δικαιούμουν σχετική αμοιβή, παρά την πρόβλεψη που είχαν ορισμένα από αυτά καθώς είμαι σε αυτοδίκαιη αναστολή της δικηγορικής ιδιότητας. Και αυτό γιατί κάθε μεταβίβαση σχετικού δικαιώματος προϋποθέτει ενεργή δικηγορία.
Σε ό,τι με αφορά, τα θέματα ηθικής και πολιτικής δεοντολογίας είναι σημαντικότερα από την νομιμότητα. Αισθάνομαι περήφανος, όχι υπόλογος, για τη μέχρι σήμερα πολιτική και νομική μου δράση. Διπλά περήφανος, γιατί εμένα επέλεξαν ως πρώτο στόχο τα κέντρα της διαπλοκής που τρέμουν για το μέλλον τους. Δικαίως τρέμουν. Η κυβέρνηση θα εφαρμόσει το πρόγραμμα της και θα διαλύσει τα κυκλώματα συμφερόντων και την ανομία που τα προστατεύει. Και εγώ δεν θα συνεχίσω τον διάλογο με τους συκοφάντες μου. Προχωρώ άμεσα στην άσκηση αγωγής κατά του συκοφάντη δημοσιογράφου, του Βήματος και της Bild. Δεν θα τους περάσει!».
«1. Ο βρώμικος πόλεμος ξεκίνησε με το γνωστό δημοσίευμα που καταγγέλει: «Ο υπουργός προσλαμβάνει και διεκδικεί προμήθεια 12%», γιατί τάχα, 26 και 27 Ιανουαρίου υπέγραφα συμφωνητικά με απολυμένους και διαθέσιμους. Ο ισχυρισμός αυτός ήταν από μόνος του εξωφρενικός. Δεν υφίσταται τέτοια συμφωνία. Άλλωστε, εφόσον, σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, όχι τις εξαγγελίες τις δικές μου, όλοι οι απολυμένοι και διαθέσιμοι θα επέστρεφαν νομοθετικά στη δουλειά τους, γιατί να πληρώσουν σε οποιονδήποτε προμήθεια για την επιστροφή τους;
Η πλήρης απόδειξη της πλεκτάνης όμως προκύπτει από το ίδιο το συμφωνητικό που, κατά την εφημερίδα, στήριζε τον εξωφρενικό αυτό ισχυρισμό και που παρουσιάστηκε με την μέθοδο της κοπτορραπτικής μισό: δεν αφορούσε απολυμένο και διαθέσιμο, αλλά εντελώς άλλη υπόθεση, μια μισθολογική διαφορά ανθρώπου που ήδη υπηρετεί στο δημόσιο.
2. Εφόσον η πρώτη και βασική κατηγορία κατέπεσε, τα χαλκεία άρχισαν να κατασκευάζουν άλλες «ειδήσεις». Ότι, τάχα, ο Δήμος της Λάρισας μου είχε αναθέσει το Φεβρουάριο του 2015 υπόθεσή του, ενώ σαφώς προκύπτει από την ανακοίνωση της οικονομικής επιτροπής ότι η ανάθεση στην δικηγορική εταιρία μου είχε γίνει τον Οκτώβριο του 2014. Οτι, τάχα, ήμουν σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας το 2012 και το 2013, ενώ καλά ξέρουν οι συκοφάντες (γιατί είναι αναρτημένο στο βιογραφικό μου σημείωμα στο ιντερνετ) ότι τέτοια σχέση είχα πολύ παλαιότερα, πριν από το 2002.
Είναι αλήθεια ότι η δικηγορική εταιρία στην οποία συμμετείχα πριν από την εκλογή μου ως ευρωβουλευτή είχε συμβάσεις παροχής νομικής υποστήριξης σε φορείς του δημοσίου, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Παιδείας. Ακριβώς όμως αυτός ήταν ο λόγος που αποχώρησα από την εταιρία αυτή, στην οποία ήμουν μειοψηφικός εταίρος, καθώς το σύνταγμα απαγορεύει στο βουλευτή τη συμμετοχή σε εταιρία που έχει παρόμοιες συμβάσεις.
3. Όταν και αυτές οι χαλκευμένες ειδήσεις διαψεύστηκαν, το τροπάρι άλλαξε: άρχισαν να θέτουν θέμα ηθικής τάξης και μάλιστα σε δύο επίπεδα: Πρώτον, ήμουν αντιμνημονιακός πολυτελείας, με αμοιβή. Δεύτερον, έχω δεσμεύσεις από τη δικηγορική μου δραστηριότητα, οι οποίες τελούν σε σύγκρουση καθηκόντων με την υπουργική μου ιδιότητα, γιατί προσδοκώ οφέλη από εκκρεμείς δίκες. Η ανασκευή της πρώτης κριτικής είναι εύκολη: η πολιτική και νομική μου δράση κατά του μνημονίου είναι αδιαχώριστες και ποτέ δεν εκκινούσαν από οικονομικά κίνητρα.
Για το λόγο αυτό τις σχετικές υποθέσεις που χειριζόμουν μόνος μου τις ανελάμβανα με την ελάχιστη αμοιβή ή και χωρίς αμοιβή, όταν υπήρχε πραγματική αδυναμία του εντολέα μου. Θεωρώ τίτλο τιμής την δικηγορική αυτή δραστηριότητα. Μόνο όταν εμπλέκονταν και άλλοι συνεργάτες μου, σε δίκες σε πολιτικά δικαστήρια, είχα συνάψει ελάχιστα εργολαβικά συμφωνητικά και αυτά στο όνομα της παλαιάς μου εταιρίας, στην οποία συμμετείχα πριν από την εκλογή μου ως ευρωβουλευτή. Αυτά, όπως προκύπτει από τη σχετική δήλωση της συγκεκριμένης εταιρίας και το καταστατικό της είναι πλέον περιουσία δική της, όχι δική μου. Σε κάθε περίπτωση προβλέπουν ότι θα εισπραχθεί αμοιβή μόνο σε περίπτωση ευδοκίμησης της δίκης, όχι σε περίπτωση νομοθετικής επίλυσης του θέματος.
4. Μήπως όμως περιμένω «φράγκα» από την εκδίκαση άλλων εκκρεμών υποθέσεων με το δημόσιο, σε τομείς που έχω αρμοδιότητα; Εδώ η απάντηση πρέπει να είναι αναλυτική. Κατ' αρχάς σήμερα έστειλα επιστολή στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας ζητώντας να κοινοποιήσει σε κάθε ενδιαφερόμενο τα εργολαβικά συμφωνητικά της εταιρίας που είχα μέχρι την υπουργοποίηση μου, σε μια κίνηση πρωτοφανούς, νομίζω, διαφάνειας.
Τα συμφωνητικά αυτά αφορούν τις εξής ομαδικές αγωγές:
1) Αγωγή για μισθολογικές διαφορές με δημόσια εταιρία, όχι με το δημόσιο, σε συνεργασία με δικηγόρο Ηρακλείου, με εργολαβικά της 7/11/2014.
2) Αγωγές για διεκδίκηση διαφορών εφάπαξ των εξής ημερομηνιών: 19/9/2014, 2/10/2014, 9/10/2014, 7/11/2014, 4/12/2014, 11/12/2014, 19/12/2014 και 23/12/2014.
3) Αγωγή για μισθολογικές διαφορές με το δημόσιο με εργολαβικά της 26/1/2015 και 27/1/2015. Εδώ ανήκει και το επίδικο συμφωνητικό της λαθροχειρίας του Βήματος. Όπως πληροφορήθηκα όμως από την πρώην συνεταίρο μου μετά τις αρχικές δηλώσεις μου επί του θέματος, οι εργαζόμενοι στους οποίους αφορά το εν λόγω συμφωνητικό δεν επιθυμούν τη συνέχιση της σχετικής αγωγής, όπως μας πληροφόρησαν με το από 2/2/2015 έγγραφο τους. Η υπόθεση αυτή, συνεπώς, δεν είναι πλέον ενεργή.
Πάντως, για να υπάρχει μέτρο κρίσης του συνολικού τζίρου της νέας εταιρίας, αναφέρω ότι ήταν για το 2014 18.681 ευρώ και για τους δύο εταίρους της. Σε κάθε περίπτωση, όταν ο Πρωθυπουργός μου έκανε την τιμή να μου προτείνει την υπουργοποίηση μου, δεν σκέφτηκα ούτε τα χρήματα της δικηγορίας, ούτε το μισθό του ευρωβουλευτή, γιατί ήθελα να προσφέρω ό,τι μπορώ για να αλλάξουν τα πράγματα.
5. Συνοψίζοντας: δεν έχω δικαίωμα είσπραξης ούτε ενός ευρώ από εκκρεμείς υποθέσεις απολυμένων ή διαθέσιμων, γιατί ανήκουν στην παλαιά μου εταιρία. (Ούτε αυτή, βεβαίως, θα εισπράξει τίποτα, γιατί τα εργολαβικά ισχύουν μόνο σε περίπτωση δικαστικής νίκης.) Δεν έχω δικαίωμα είσπραξης ούτε ενός ευρώ από εκκρεμείς υποθέσεις της νέας εταιρίας, η οποία έχει ήδη λυθεί, γιατί με το από 28 Ιανουαρίου συμφωνητικό παραιτήθηκα από κάθε σχετική αμοιβή. Ούτως ή αλλως δεν θα δικαιούμουν σχετική αμοιβή, παρά την πρόβλεψη που είχαν ορισμένα από αυτά καθώς είμαι σε αυτοδίκαιη αναστολή της δικηγορικής ιδιότητας. Και αυτό γιατί κάθε μεταβίβαση σχετικού δικαιώματος προϋποθέτει ενεργή δικηγορία.
Σε ό,τι με αφορά, τα θέματα ηθικής και πολιτικής δεοντολογίας είναι σημαντικότερα από την νομιμότητα. Αισθάνομαι περήφανος, όχι υπόλογος, για τη μέχρι σήμερα πολιτική και νομική μου δράση. Διπλά περήφανος, γιατί εμένα επέλεξαν ως πρώτο στόχο τα κέντρα της διαπλοκής που τρέμουν για το μέλλον τους. Δικαίως τρέμουν. Η κυβέρνηση θα εφαρμόσει το πρόγραμμα της και θα διαλύσει τα κυκλώματα συμφερόντων και την ανομία που τα προστατεύει. Και εγώ δεν θα συνεχίσω τον διάλογο με τους συκοφάντες μου. Προχωρώ άμεσα στην άσκηση αγωγής κατά του συκοφάντη δημοσιογράφου, του Βήματος και της Bild. Δεν θα τους περάσει!».
Η φίμωση ενός αριστερού ραδιοσταθμού
Από το Site ΄΄Εκδοχή΄΄ on
Όσοι παρακολουθούν την «Εκδοχή» γνωρίζουν ότι είναι μία από τις ελάχιστες -πέραν του αντιεξουσιαστικού χώρου- ιστοσελίδες που βρίσκονται σταθερά στο πλευρό των κρατούμενων απεργών πείνας, από την πρώτη μέρα του αγώνα τους, με καθημερινή ειδησεογραφία, αρθρογραφία και σχολιασμό. Επιμένοντας στην ιστορική παράδοση της Αριστεράς, στηρίζουμε κάθε αγώνα κατά του κράτους και για τη διεκδίκηση δικαιωμάτων, πόσο μάλλον όταν ο αγώνας αυτός θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή αυτών που τον διεξάγουν. Ανεξαρτήτως του αν συμφωνούμε με μια μορφή αγώνα, με την επιλογή της χρονικής στιγμής για τη διεξαγωγή του κ.λπ., θεωρούμε ζήτημα αρχής ότι τον πρώτο λόγο τον έχουν οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι.
Μένοντας σ” αυτή την κατεύθυνση και έχοντας σχολιάσει επανειλημμένως την αποσιώπηση ή υποβάθμιση της απεργίας πείνας από πολλές πλευρές, που άλλοτε ήταν εξαιρετικά δραστήριες στην προβολή και υποστήριξη ανάλογων αγώνων, θα ήταν αδιανόητο να καταδικάσουμε ενέργειες όπως η κατάληψη της Νομικής. Εντούτοις, καταδικάσαμε στη συνέχεια βανδαλισμούς που συνδέθηκαν με την κατάληψη.
Ανάλογη είναι και η στάση μας έναντι της κατάληψης του ραδιοσταθμού «105,5 στο κόκκινο». Δεν ήταν δυνατόν να καταδικάσουμε μια ενέργεια, ανάλογες της οποίας έχουν γίνει πολλές φορές στο παρελθόν, με τη συμβολική κατάληψη ραδιοσταθμών και τηλεοπτικών καναλιών, στις οποίες συμμετείχαν και μέλη του σημερινού κυβερνώντος κόμματος.
Εντούτοις, εδώ και πάρα πολλές ώρες η κατάληψη έχει πάψει να είναι συμβολική. Η παραμονή των καταληψιών στον χώρο του ραδιοσταθμού, άρα η συνεχιζόμενη αναστολή της λειτουργίας του, καμιά σχέση δεν έχει με κάποια συμβολική ενέργεια. Πρόκειται για φίμωση ενός ραδιοσταθμού, ο οποίος, μάλιστα, έχει ταχθεί υπέρ των απεργών πείνας και έχει προβάλει τον αγώνα τους.
Μια ενέργεια που θα μπορούσε να λειτουργήσει σε θετική κατεύθυνση, προκαλώντας το ευρύτερο ενδιαφέρον για την υπόθεση που θέλει να υπερασπιστεί, καταλήγει να λειτουργεί στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Ένας αριστερός ραδιοσταθμός φιμώνεται, ακριβώς γιατί αυτοί που το αποφάσισαν ξέρουν πως δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη βία οργανωμένων κομματικών ομάδων ανακατάληψης, πόσο μάλλον με τα ΜΑΤ.
Όσοι παρακολουθούν την «Εκδοχή» γνωρίζουν ότι είναι μία από τις ελάχιστες -πέραν του αντιεξουσιαστικού χώρου- ιστοσελίδες που βρίσκονται σταθερά στο πλευρό των κρατούμενων απεργών πείνας, από την πρώτη μέρα του αγώνα τους, με καθημερινή ειδησεογραφία, αρθρογραφία και σχολιασμό. Επιμένοντας στην ιστορική παράδοση της Αριστεράς, στηρίζουμε κάθε αγώνα κατά του κράτους και για τη διεκδίκηση δικαιωμάτων, πόσο μάλλον όταν ο αγώνας αυτός θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή αυτών που τον διεξάγουν. Ανεξαρτήτως του αν συμφωνούμε με μια μορφή αγώνα, με την επιλογή της χρονικής στιγμής για τη διεξαγωγή του κ.λπ., θεωρούμε ζήτημα αρχής ότι τον πρώτο λόγο τον έχουν οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι.
Μένοντας σ” αυτή την κατεύθυνση και έχοντας σχολιάσει επανειλημμένως την αποσιώπηση ή υποβάθμιση της απεργίας πείνας από πολλές πλευρές, που άλλοτε ήταν εξαιρετικά δραστήριες στην προβολή και υποστήριξη ανάλογων αγώνων, θα ήταν αδιανόητο να καταδικάσουμε ενέργειες όπως η κατάληψη της Νομικής. Εντούτοις, καταδικάσαμε στη συνέχεια βανδαλισμούς που συνδέθηκαν με την κατάληψη.
Ανάλογη είναι και η στάση μας έναντι της κατάληψης του ραδιοσταθμού «105,5 στο κόκκινο». Δεν ήταν δυνατόν να καταδικάσουμε μια ενέργεια, ανάλογες της οποίας έχουν γίνει πολλές φορές στο παρελθόν, με τη συμβολική κατάληψη ραδιοσταθμών και τηλεοπτικών καναλιών, στις οποίες συμμετείχαν και μέλη του σημερινού κυβερνώντος κόμματος.
Εντούτοις, εδώ και πάρα πολλές ώρες η κατάληψη έχει πάψει να είναι συμβολική. Η παραμονή των καταληψιών στον χώρο του ραδιοσταθμού, άρα η συνεχιζόμενη αναστολή της λειτουργίας του, καμιά σχέση δεν έχει με κάποια συμβολική ενέργεια. Πρόκειται για φίμωση ενός ραδιοσταθμού, ο οποίος, μάλιστα, έχει ταχθεί υπέρ των απεργών πείνας και έχει προβάλει τον αγώνα τους.
Μια ενέργεια που θα μπορούσε να λειτουργήσει σε θετική κατεύθυνση, προκαλώντας το ευρύτερο ενδιαφέρον για την υπόθεση που θέλει να υπερασπιστεί, καταλήγει να λειτουργεί στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Ένας αριστερός ραδιοσταθμός φιμώνεται, ακριβώς γιατί αυτοί που το αποφάσισαν ξέρουν πως δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη βία οργανωμένων κομματικών ομάδων ανακατάληψης, πόσο μάλλον με τα ΜΑΤ.
Ετικέτες
105,
5,
Εκδοχή,
κατάληψη,
στο κόκκινο
Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015
Κυριακή 15 Μαρτίου 2015
ΔΗΛΩΣΗ ΝΑΝΤΙΑΣ ΒΑΛΑΒΑΝΗ
Η
Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών Νάντια
Βαλαβάνη έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ο Πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ σε
δημόσια ανακοίνωση του ζητά την «ιδιώτευση» μου, επειδή νοσηλεύομαι σε ιδιωτικό
θεραπευτήριο. Αν ο κ. Βαρνάβας έμπαινε στον κόπο να κοιτάξει το βιογραφικό μου,
θα διαπίστωνε ότι επί 23 χρόνια, έως και τις 26.1.2015, ήμουν εργαζόμενη σε
ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία. Μήπως μια τέτοια δουλειά, στο αντικείμενο της
οποίας συμπεριλαμβάνονταν και τα ιδιωτικά νοσηλευτικά συμβόλαια, μ’ ένα από τα οποία νοσηλεύομαι σήμερα, δείχνει «έλλειψη
εμπιστοσύνης στο δημόσιο σύστημα υγείας» και «ασυνέπεια λόγων και έργων»;
Κάποιος θα έπρεπε, σε αυτή την περίπτωση, να μου το έχει επισημάνει και να έχω
παραιτηθεί απ’ τη δουλειά μου εδώ και
δεκαετίες. Ο κ. Βαρνάβας προφανώς επίσης αγνοεί ότι η δουλειά αυτή στάθηκε ιστορικά καταφύγιο
απασχόλησης, στη δικτατορία όσο και μετά από κρίσεις στ’ αριστερά κόμματα αργότερα. Κι ότι μετά το 1989 και επί χρόνια, σ’ αυτή τη δουλειά απασχολήθηκαν κατάλογος ολόκληρος
από μετέπειτα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, που είχαν μόλις τότε, λόγω
συγκυβέρνησης Τζαννετάκη, αποχωρήσει από
το ΚΚΕ.
Όσο για τη χρήση ενός από τα
προϊόντα της δουλειάς μου σήμερα, ο
πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ, γιατρός και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ο ίδιος, χωρίς καν να έχει
απευθυνθεί πρώτα σε μένα με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, θέτει δημόσια θέματα τα
οποία ξέρει ότι για ν’ απαντηθούν, επί
της ουσίας καταργούν το ιατρικό απόρρητο. Το δικό μου, όχι το δικό του. Όντας γιατρός
ο ίδιος, θεωρεί ότι η δημόσια συζήτηση για προσωπικά θέματα υγείας είναι το πιο
κατάλληλο πεδίο για πολιτική
αντιπαράθεση;
Προφανώς επίσης έχει στο
μυαλό του ότι τι κάνει ένας υπουργός της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο υπουργείο στους
τομείς αρμοδιότητας του είναι λιγότερο σημαντικό απ’ ότι κάνει για τα όποια θέματα προσωπικής υγείας
αντιμετωπίζει. Θεωρεί προφανώς ο κ.Βαρνάβας, όταν με καλεί «να ιδιωτεύσω» -
πράγμα που δεν έκανα ποτέ απ’ τα 18 μου,
ούτε κατά τα δεκαεπτά χρόνια μεταξύ 1989 και 2006, που ήμουν ανένταχτη - ότι ως υπουργός θα πρέπει να κριθώ, και
μάλιστα με συνοπτικές δημόσιες διαδικασίες, από το δεύτερο, όχι από το πρώτο...
Αθήνα,
15.3.2015
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)