Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

5.5.2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Χαιρετίζουμε την πρωτοφανή και μεγαλειώδη σημερινή απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων, καθώς και τη μαζική τους συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις-διαδηλώσεις που ήταν οι μεγαλύτερες σε όγκο που έγιναν στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες.

Εκφράζουμε την ειλικρινή και βαθιά μας θλίψη για τον τραγικό θάνατο των τριών εργαζομένων τραπεζοϋπαλλήλων. Ταυτόχρονα, εκφράζουμε την απερίφραστη καταδίκη μας απέναντι σε αυτούς που ευθύνονται για τον άδικο χαμό τους και απαιτούμαι την πλήρη διαλεύκανση των γεγονότων.

Οι σημερινές κινητοποιήσεις αποτελούν την αφετηρία νέων πιο μαζικών αγώνων των εργαζομένων ενάντια στα πιο βάρβαρα και αντεργατικά μέτρα που έχουν ληφθεί όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια.

Η κυβέρνηση, με τη βαθιά αντικοινωνική της πολιτική και την προσφυγή στον μηχανισμό των ΔΝΤ-Ε.Ε. πυροδοτεί την κοινωνική σύγκρουση.

Τρίτη 4 Μαΐου 2010

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΕΡΤ

ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

του Μάριου Μιχαηλίδη



Ο κόσμος είδε το πρώτο βίντεο. Μια ομάδα μαχητικών εκπαιδευτικών, πρωτοπόρων στην τάξη, στο σχολείο και στους αγώνες, να βιντεοσκοπείται από το κρατικό κανάλι για να ακουστούν οι απόψεις της. Απόψεις όχι τυχαίες, αλλά βγαλμένες μέσα από τη «φωτιά» των κινητοποιήσεων στο χώρο της Παιδείας, ξαναδουλεμένες μέσα στην όξυνση της κρίσης και των νομοθετικών «τομών» του Υπ. Παιδείας.

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν περίμεναν την ηλεκτρονική διαβούλευση από το σπιτικό τους υπολογιστή αλλά ζήτησαν να κάνουν μια ζωντανή παρέμβαση στην εκπομπή, που θα παρουσίαζε την Υπ. Παιδείας και τις εκπαιδευτικές της «καινοτομίες». Να υπενθυμίσει ότι μια από τις «καινοτομίες» αυτές είναι και το πέταγμα χιλιάδων εκπαιδευτικών στο δρόμο, απαραίτητο αξεσουάρ του σχολείου της αγοράς, που προωθείται από το Υπουργείο. Εμφανής απόδειξη της δημοκρατικότητας της ΕΡΤ, του Υπ. Παιδείας, του Υπ. «Προστασίας» του πολίτη και άλλων θεσμών της κοινωνίας ήταν το ματωμένο καρούμπαλο του εκπροσώπου των καθηγητών, η λαχανιασμένη του φωνή, το αναστατωμένο πρόσωπο μετά την πάλη με τους ροπαλοφόρους «προστάτες» του.

Μετά, έπαιξε το δεύτερο βίντεο. Το τι είπε η Υπουργός Παιδείας σε αυτό αξίζει μια μακροσκελή ανάλυση και απάντηση. Βέβαια, οι εκπαιδευτικοί ξέρουν ότι αν τους είχε απέναντι ως συζητητές θα έκαναν «σκόνη» τα όσα είπε περί σχολείου. (Γι΄ αυτό και δεν ήθελε διάλογο)! Εμείς ας σταθούμε σε ένα και μόνο σημείο, μια όντως μεγάλη αλήθεια, το σημαντικότερο στοιχείο της «εκπαιδευτικής» μεταρρύθμισης, τόσο κατά τα λόγια της Υπουργού όσο και κατά τη δική μας κρίση (με εντελώς αντίθετη, εννοείται, αξιολόγηση): στην ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ στα σχολεία. Αναφέρθηκε στο περιεχόμενο των μαθημάτων, στο «ζουμί» της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η Υπουργός είπε ότι θα αντικαταστήσει το υπάρχον Πρόγραμμα Σπουδών με ένα άλλο, που δεν θα καθορίζει το μάθημα με το νι και με το σίγμα, αλλά θα ορίζει στόχους για μάθηση, τους οποίους ο κάθε εκπαιδευτικός θα υπηρετεί με το δικό του τρόπο, ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες της τάξης του κλπ. Και, μάλιστα, χωρίς παπαγαλία.

Κατ΄ αρχήν, η κατάργηση της αποστήθισης μπορεί να γίνει με το οποιοδήποτε πρόγραμμα σπουδών. Απαιτεί μια άλλη κουλτούρα διδασκαλίας και μάθησης, η οποία, κυρίως στην Ελλάδα, καθορίζεται από τις διαβόητες εισαγωγικές εξετάσεις στα Πανεπιστήμια, τις «κονσέρβες» των φροντιστηρίων, τη βαθμοθηρία κλπ.

Δεύτερο, οι ίδιες αρχές είχαν αναγγελθεί, νομοθετηθεί και τεθεί σε υλοποίηση από προηγούμενο Υπ. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, τον κ. Ευθυμίου. Τότε μίλησαν για Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών και, μάλιστα, διαθεματικό, για περιγραφή στόχων και ευελιξία των εκπαιδευτικών, για υλικά από τα νέα σχολικά βιβλία αλλά και εξωσχολικά, το Ίντερνεντ, εγκυκλοπαίδειες κλπ. Τι έγινε αυτή η κοσμογονία; Αξιολογήθηκε και θεωρήθηκε ανεπαρκής ή η νέα Υπουργός Παιδείας, ανταγωνίστρια του προηγούμενου (του ίδιου κόμματος), θα βάλει τα ίδια ρούχα στο Μανωλιό;

Όχι, τα παραπάνω ισχύουν μόνο δευτερευόντως, Το κύριο είναι ότι τώρα, με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν το σχέδιο της ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ. Αυτή η διαφοροποίηση δε θα αφορά σε διαφορετικά παραδείγματα και προβλήματα, με τα οποία διαφορετικοί εκπαιδευτικοί θα διδάξουν σε διαφορετικές συνθήκες το ΙΔΙΟ γνωστικό αντικείμενο, όπως τη διαίρεση, τη ρύπανση του περιβάλλοντος, την κλίση των ρημάτων. Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Η ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.

Έτσι, σε κάποιο σχολείο «αυξημένης αυτονομίας» θα διδάσκονται πιο απαιτητικά Μαθηματικά, Γλώσσα ή Φυσική σε σχέση με ένα άλλο. Επίσης, σε ένα θα διδάσκεται προχωρημένη Χημεία ενώ σε κάποιο άλλο μια «διαθεματική σούπα» μελέτης περιβάλλοντος με κάποιες χρηστικές (επιφανειακές) «γνώσεις» Χημείας (αλά ΣΔΕ σήμερα). Το πιο επικίνδυνο: θα δίνεται η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ από τους γονείς ανάλογα με τα μαθήματα που προσφέρει, ώστε να καλύπτει την εκπαιδευτική ανισότητα με το «ιερό δικαίωμα της ελεύθερης απόφασης» μαθητών και γονιών. Αυτό το μοντέλο λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια κύρια στον αγγλοσαξονικό αλλά και στο σκανδιναβικό χώρο.

Οι παραπάνω αλλαγές θα έχουν και μια οργανωτική βάση: τη δυνατότητα και ανάγκη κάθε σχολείου να «συνδεθεί» με την «αγορά» και να βρει κανάλια συμπλήρωσης της ανεπαρκούς δημοτικής («Καλλικράτης») χρηματοδότησής του. Ποια τα αποτελέσματα:

Πρώτο: η μεγαλύτερη δυνατή υποταγή του σχολείου στα άμεσα συμφέροντα κάθε επιχειρηματία και η υποβάθμιση της Παιδείας σε «κατάρτιση», σε εκμάθηση επιφανειακών και βραχύχρονων «δεξιοτήτων», που θα παλιώνουν με την παραμικρή αλλαγή της τεχνολογίας, χωρίς τα στέρεα θεμέλια τα οποία εξασφαλίζει η θεμελιακή, γενική Μόρφωση.

Δεύτερο: μια ραγδαία πόλωση μεταξύ σχολείων ανάλογα με το γεωγραφικό τους χώρο, την κοινωνική καταγωγή των μαθητών τους, τις διαθέσεις των τοπικών επιχειρηματιών κλπ. Ο ενιαίος χαρακτήρας (όσος έχει απομείνει) της βασικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα υποστεί το τελευταίο και συντριπτικό χτύπημα.

Αυτή είναι η ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ που εκστόμισε η κα Υπουργός στην εκπομπή. Μετά ήρθε η περιποίηση των «προστατών» στους εκπαιδευτικούς. Βλέπετε, απαγορευμένη είναι η σωματική τιμωρία των μαθητών, όχι και των δασκάλων!

Γι΄ αυτό πρέπει να ανοίξουμε το πρόβλημα της Παιδείας σε όλο το λαό! Για αυτό πρέπει να συνδέσουμε τους κλαδικούς μας αγώνες με τους αγώνες για τη ΜΟΡΦΩΣΗ και τη ΔΟΥΛΕΙΑ όλων των νέων. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΜΑΣ: ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΣΤΟ ΦΩΣ! (οπτικό υλικό: katalipsiesieablogspot.com

GEORGE GO HOME - 5 ΜΑΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ - ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ


Η Τετάρτη 5 Μάη δεν θα είναι μόνο ημέρα γενικής απεργίας στην Ελλάδα, αλλά και διεθνής μέρα αλληλεγγύης στους αγωνιζόμενους Έλληνες εργαζόμενους. Ήδη συνδικάτα και κινήματα απ' όλον τον κόσμο καταδικάζουν τα βάρβαρα αντεργατικά μέτρα που επιβάλλουν ΔΝΤ, ΕΕ και κυβέρνηση. Όσο περνάει ο χρόνος και η κρίση του χρέους εξαπλώνεται σε Πορτογαλία και Ισπανία, αποδεικνύεται αυτό που από την πρώτη στιγμή είχε τονιστεί τόσο από το αντιπαγκοσμιοποιητικό κίνημα όσο και από προοδευτικούς οικονομολόγους: Η Ελληνική κρίση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας κρίσης υπερυσσώρευσης και της χρεοκοπίας του νεοφιλελεύθερου χρηματιστικού καπιταλισμού. Η διεθνιστική αλληλεγγύης και η συμπαράταξη των εργαζομένων στην Ευρώπη και τον κόσμο είναι πιο αναγκαία από ποτέ.

Στις 5 Μάη καλούνται συγκεντρώσεις:

• Στη Βιένη μπροστά στην Ελληνική πρεσβεία.
• Στο Μπιλμπάο μπροστά στο Ελληνικό προξενείο
• Στο Λονδίνο μπροστά στην Ελληνική πρεσβεία.
• Στο Παρίσι μπροστά στην αντιπροσωπεία της ΕΕ.
• Στο Βερολίνο μπροστά στην Καγκελαρία.
• Στη Βουδαπέστη μπροστά στην Ελληνική πρεσβεία.
• Στις Βρυξέλλες μπροστά από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Επίσης, με πρωτοβουλία διεθνών αλληλέγγυων έχει ανοίξει στο Facebook σελίδα με τίτλο: “Can't pay, Won't pay: Solidarity with the people of Greece” (Δεν μπορώ να πληρώσω, δεν θα πληρώσω: Αλληλεγγύη με τον Ελληνικό λαό). Ήδη στις πρώτες ώρες λειτουργίας της έχει δεχτεί εκατοντάδες μηνύματα συμπαράστασης απ' όλον τον κόσμο.

Στις 5 Μάη όλες-οι στους δρόμους-Αυτά τα μέτρα δεν πρέπει να περάσουν


Το Συντονιστικό Αθήνας του Ελληνικού Κοινωνικού Φόρουμ

Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Κ.Ο. ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Share
Yesterday at 2:59pm
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προχωρά πανικόβλητη και δίχως καμία δημοκρατική νομιμοποίηση στην άνευ όρων παράδοση της ελληνικής κοινωνίας στις άγριες διαθέσεις του κεφαλαίου και των αγορών.

Παρουσιάζει ως μονόδρομο τη βύθιση της ελληνικής οικονομίας στην ύφεση, τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας, την κατάρρευση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, την απαξίωση του υλικού και ανθρώπινου παραγωγικού δυναμικού της χώρας.

Αυτές οι εγκληματικές επιλογές δεν αφορούν την επόμενη τριετία. Μας βυθίζουν σε ένα τούνελ σκοτεινό, που θα διαρκέσει τουλάχιστον για τις δύο επόμενες δεκαετίες. Γιατί αν, τελικώς, δεχτούμε αυτό το δρόμο, θα χρειαστούν πολλά χρόνια ώστε να αποκατασταθούν ακόμα και οι ελάχιστες, αλλά υπαρκτές σήμερα, παραγωγικές δυνατότητες της χώρας.

Αυτές οι επιλογές που η κυβέρνηση συνδιαμόρφωσε με το ΔΝΤ και την Ε.Ε. , σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν μονόδρομο για τη χώρα.

Υπάρχει εναλλακτικός δρόμος. Είναι ο δρόμος της αναθέρμανσης της οικονομίας, της παραγωγικής της ανασυγκρότησης, με μια ριζικά αντίστροφη αναδιανομή του εισοδήματος, ώστε το δημοσιονομικό έλλειμμα να καλυφθεί από πόρους που θα προέρχονται από τους έχοντες και κατέχοντες και όχι από τους χαμηλόμισθους και από τα φτωχά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας.

Με φορολογική δικαιοσύνη, με αύξηση της επιβάρυνσης των τραπεζών, των βιομηχάνων και των εφοπλιστών που φοροαπαλλάσονται προκλητικά, με δραστική μείωση των εξοπλιστικών δαπανών.

Με στρατηγική διεθνοποίησης του ελληνικού προβλήματος χρέους, ώστε να βρεθούν διαδικασίες ρύθμισης του ύψους και των όρων του, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Με συμμαχίες με τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου και με τις κοινωνικές δυνάμεις όλης της Ευρώπης που αγωνίζονται για μια Ευρώπη των λαών και όχι των αγορών.

Αυτό το δρόμο καλούμε τον ελληνικό λαό να επιλέξει, μέσα από τη μόνη δημοκρατική διέξοδο για το τόπο: Από τη προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία, ώστε μέσα από ένα δημοψήφισμα, ο λαός να επιλέξει ο ίδιος το δρόμο για το μέλλον του.

2/5/2010

Κυριακή 2 Μαΐου 2010

48ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ -24ωρη ΓΣΕΕ

Η ΑΔΕΔΥ αποφάσισε την κήρυξη 48ωρης στις 4 και 5 Μάη απεργίας ύστερα από την ανακοίνωση των νέων μέτρων από τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Στην ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. σε έκτακτη συνεδρίασή της και αφού έλαβε υπόψη της τη δυναμική που διαμορφώνεται στις Ομοσπονδίες και τους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους Εργαζομένων στο Δημόσιο αποφάσισε την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής απεργίας στις 4 και 5 Μάη 2010.

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν δυναμικά στα κυβερνητικά μέτρα πρωτοφανούς σκληρότητας και αγριότητας που λεηλατούν το εισόδημα, διαλύουν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα σε όλο το Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα.

Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά και αποφασιστικά τόσο στην πανελλαδική απεργία της Τρίτης 4 Μάη και στο συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή που θα πραγματοποιηθεί στην περίπτωση κατάθεσης του νομοσχεδίου τη συγκεκριμένη μέρα.

Επίσης η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί όλους τους εργαζόμενους στη γενική πανελλαδική απεργία της 5ης Μάη και στην κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στο Πεδίον του Άρεως στις 11 το πρωί.»

Παρασκευή 30 Απριλίου 2010