Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Τουλάχιστον 3,5 δισ. η αξία του ΟΠΑΠ λέει, ο Γ. Σταθάκης

 
Την καταγγελία ότι «η διαφαινόμενη συμφωνία, υπό τις οδηγίες της τρόικας, για την εξαγορά του εναπομείναντος στο Δημόσιο 33% του ΟΠΑΠ επισφραγίζει μια πορεία ανορθολογικών, μυωπικών και ατελέσφορων, ως προς το δημόσιο συμφέρον, χειρισμών της τρικομματικής κυβέρνησης», κάνει ο Γιώργος Σταθάκης, υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ με σχετική δήλωσή του. Ο κ. Σταθάκης υπογραμμίζει ότι οι εκτιμήσεις τόσο του ίδιου του ΤΑΙΠΕΔ όσο και των ανεξάρτητων εκτιμητών της αξίας των μετοχών έγινε με πλασματικό τρόπο, καθώς η κερδοφορία του οργανισμού, ενώ ήταν σταθερά επί χρόνια στα 500-600 εκατ. ευρώ τον χρόνο, πέρυσι με ειδική φορολογική ρύθμιση απομειώθηκε στα 150 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, προσθέτει, οι υπολογισμοί για την αξία τού οργανισμού έγιναν με βάση τα δεδομένα του 2012 και όχι με το μέσο όρο της περιόδου 2004-2012. Ο ορθολογικός, όμως, τρόπος υπολογισμού της αξίας του οργανισμού θα ήταν στη βάση της κερδοφορίας τουλάχιστον την τελευταία 5ετία, γεγονός που αποδεικνύει ότι η κανονική αξία του ΟΠΑΠ είναι τουλάχιστον 3,5 δισ. ευρώ και άρα το 33% εκτιμάται πάνω από 1 δισ. ευρώ, χωρίς τον συνυπολογισμό της μελλοντικής υπεραξίας, σημειώνει ο κ. Σταθάκης.

Απαντώντας στην κριτική του υπουργείου Οικονομικών προς τον ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα αυτό και στον ισχυρισμό πως το μοντέλο του ΣΥΡΙΖΑ ταιριάζει σε λάτρεις του μοντέλου της Βόρειας Κορέας, ο κ. Σταθάκης τονίζει ότι στο υπουργείο αγνοούν ότι ο οργανισμός, ως κρατικός φορέας, ιδρύθηκε από τον ίδιο τον Κωνσταντίνο Καραμανλή με τη συναίνεση της τότε κεντρώας αντιπολίτευσης και καταλήγει ζητώντας από την κυβέρνηση να σταματήσει το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και, αναλογιζόμενη το δημόσιο συμφέρον, να παγώσει τις διαδικασίες.
( http://www.goo.gl/sno5e )

Χαρίζουν 1,2 δισ. ευρώ στους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων

Τα προκλητικά "δώρα" στη διαπλοκή και η ευθύνη της Αριστεράς απέναντι στο λαό. Του Χρίστου Καραμάνου (από e-dromos.gr)
dromos 09 


Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της πανηγυρίζουν για την επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων, επιχειρώντας να την εντάξουν στην εικονική πραγματικότητα της… επερχόμενης ανάκαμψης που διαφημίζει ο πρωθυπουργός. Επιμελώς, όμως, κρύβουν το γεγονός ότι εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος πριμοδοτούν τους διαπλεκόμενους μεγαλοεργολάβους με 1,2 δισ. ευρώ.
Στον αναλυτικό πίνακα που παραθέτουμε παρουσιάζουμε τα πραγματικά στοιχεία σε σχέση με τους «υπό επανεκκίνηση» αυτοκινητόδρομους, τα οποία μιλούν από μόνα τους και αποκαλύπτουν τη διαχρονική σχέση κυβερνήσεων – μεγαλοεργολάβων.
Αποτελεί πρώτιστη ευθύνη της Αριστεράς να φέρει στο φως με τεκμηριωμένο τρόπο αυτή τη σχέση διαπλοκής. Είναι πλέον η στιγμή η Αριστερά να αναλάβει την ευθύνη της απέναντι στο λαό ως προς την πλήρη και ουσιαστική διαφάνεια για τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Να βάλει τέλος σε μια παλιότερη στάση γενικόλογης καταγγελιολογίας, που όμως τελικά «επιτρέπει» στη διαπλοκή να μακροημερεύει. Ως προς το ζήτημα της διαχείρισης του δημοσίου χρήματος η ευθύνη της Αριστεράς απέναντι στο λαό ορίζεται στο «σήμερα» -όχι στο μέλλον, αν και όταν αναλάβει τη διακυβέρνηση. Σήμερα πρέπει να δοθεί η μάχη για την αποκάλυψη των σχέσεων διαπλοκής και αυτή η μάχη του «σήμερα» θα διαμορφώσει τους όρους άσκησης πολιτικής «αύριο», σε μια ενδεχόμενη κυβέρνηση με κορμό την Αριστερά.
Μάχη «από σήμερα»
Μιλάμε για «μάχη». Δεν υπερβάλλουμε. Μιλάμε για «μάχη», γιατί είναι έξω από το πλαίσιο ανοχής της εξουσίας η ουσιαστική αποκάλυψη του συστήματος διαπλοκής και διασπάθισης δημοσίου χρήματος. Η μεταπολιτευτική ελληνική Δημοκρατία στηρίχτηκε σε μια «ομερτά» γύρω από το σύστημα κλεπτοκρατίας –κι η Αριστερά έχει ένα ορισμένο μερίδιο ευθύνης. Είναι πράγματι τομή σε σχέση με το παρελθόν η τωρινή στάση του ΣΥΡΙΖΑ –ΕΚΜ, και ειδικά της ηγεσίας Αλ. Τσίπρα, στάση που «συνομιλεί» με τη λαϊκή απαίτηση, όπως εκφράστηκε με εμβληματικό τρόπο στις «πλατείες»: ξήλωμα της κλεπτοκρατίας και –μην το ξεχνάμε αυτό- τιμωρία των ενόχων.
Επίσης, μιλάμε για «μάχη», γιατί το σύστημα της διαπλοκής έχει πολλά όπλα για να αποπροσανατολίσει τους πολίτες. Μιλάνε, για παράδειγμα, για «νέες θέσεις εργασίας», προκειμένου να συσκοτίσουν την ουσία των ρυθμίσεων. Λες και χωρίς «δώρα» στη διαπλοκή δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας.  Στηρίζονται, επίσης, στην αίσθηση των πολιτών ότι «αυτά τα ζητήματα δεν είναι για εμάς, δεν τα καταλαβαίνουμε», αίσθηση την οποία αυτοί οι ίδιοι καλλιεργούν. Κι εδώ πρέπει να δώσει τη μάχη η Αριστερά. Πρώτον, για να εντοπίζει την ουσία των σκανδαλωδών ρυθμίσεων, δεύτερον για να την παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο στο λαό και τρίτον για να πείσει το λαό ότι χωρίς τον δικό του «κοινωνικό έλεγχο» δεν μπορεί να υπάρξει άσπρη μέρα σε αυτόν τον τόπο. Ο «κοινωνικός έλεγχος» είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας, της Πραγματικής Δημοκρατίας. Η Αριστερά μπορεί και πρέπει, τονίζουμε «από σήμερα», να τον προωθήσει. Κρισιμότατος κόμβος σήμερα είναι να δημιουργηθεί η δυνατότητα να μάθει, να ενημερωθεί κάθε πολίτης.
Ας δούμε λοιπόν τις Συμβάσεις Παραχώρησης (Σ.Π.) και ως παράδειγμα. Πρόκειται για περίπλοκες Συμβάσεις. Όμως ακόμη και το πιο περίπλοκο ζήτημα μπορεί να συμπυκνωθεί σε απλά και κατανοητά κριτήρια.
Αυτό θέλει να αποφύγει η κυβέρνηση της διαπλοκής, αυτό πρέπει να κάνει «από σήμερα» η Αριστερά. Μέσα λοιπόν από την επεξεργασία των περίπλοκων Σ.Π. (έργο αναμφισβήτητα ειδικευμένων στελεχών) μπορούμε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένα κριτήρια, απολύτως προσιτά και κατανοητά στο μέσο πολίτη.
Επί του συγκεκριμένου, λοιπόν, στον πίνακα δίνουμε ανά Σ.Π. και συγκεντρωτικά τα παρακάτω στοιχεία:
• Το ποσό του κατασκευασμένου έργου (γραμμές 1 και 10).
• Την εκτίμηση για το κόστος «λειτουργίας και συντήρησης» (γραμμή 11), κόστος για το οποίο το υπουργείο Ανάπτυξης δεν παρέχει στοιχεία, ενδεχομένως για να μην μπορούν να καταλήξουν σε συμπέρασμα οι υπολογισμοί. Πάντως, αυτό το μέγεθος μπορεί με καλή προσέγγιση να υπολογιστεί από τα στοιχεία που δίνουν οι ίδιοι οι Παραχωρησιούχοι για τον εξοπλισμό και το προσωπικό που απασχολούν, καθώς και από στοιχεία των ισολογισμών.
• Τα χρήματα που έχει εισπράξει ο Παραχωρησιούχος από το Δημόσιο και τα διόδια (γραμμές 2,4,5 και 12).
• Τη σύγκριση της δαπάνης του Παραχωρησιούχου με τα χρήματα που έχει εισπράξει από Δημόσιο και διόδια (γραμμή 13) και ακριβώς εδώ βρίσκεται ένα πρώτο κραυγαλέο εύρημα: Ο Παραχωρησιούχος έχει εισπράξει περισσότερα χρήματα από τις δαπάνες του, σε πλήρη αντίθεση με τις διακηρύξεις ότι θα χρηματοδοτήσει τα έργα.
• Τη χρηματοδότηση που όφειλαν οι Παραχωρησιούχοι να βάλουν στα έργα με βάση τις Σ.Π. (γραμμές 7,14) υπολογιζόμενη μάλιστα με τρόπο ευνοϊκό γι’ αυτούς, αλλά εν γένει εύλογο, δηλαδή με βάση το κατασκευασμένο έργο. Εάν εφαρμοζόταν ακριβώς η Σ.Π. τότε π.χ. στην Ιονία Οδό μόνο η «δεσμευτική επένδυση» θα ήταν 81 εκατ. ευρώ (αντί για 58 που γράφουμε) και θα όφειλε να προστεθεί επιπλέον ή ακόμη μεγαλύτερη τραπεζική χρηματοδότηση.
• Τις εγκεκριμένες με βάση τη ρύθμιση Χατζηδάκη απαιτήσεις των εργολάβων (γραμμές 8 και 15), οι οποίες όμως –και κάτι δείχνει αυτό- δεν αναγνωρίζονται ως επιλέξιμη δαπάνη για χρηματοδότηση από την Ε.Ε. και άρα βαρύνουν εξ ολοκλήρου τον Κρατικό Προϋπολογισμό, δηλαδή, κάθε πολίτη.
• Το συνολικό «δώρο» στους εργολάβους (γραμμή 16).
Για κάθε σκεπτόμενο πολίτη τα συμπεράσματα είναι μάλλον εύγλωττα και η στάση ευθύνης που οφείλει να ακολουθήσει η Αριστερά προφανής.
.

Καμπανάκι Ρεν για νέα μείωση κατώτερου μισθού


http://www.avgi.gr

Καμπανάκι για νέα μείωση του κατώτερου μισθού στην Ελλάδα από το πρώτο τρίμηνο του 2014 έκρουσε ο Όλι Ρεν, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Χουντή.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την Οικονομική και νομισματική πολιτική Όλι Ρεν δεν αποκλείει να μειωθεί ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα από το 2014, απαντώντας σε διευκρινιστική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή.
Ο Ν. Χουντής, υπέβαλλε στη διευκρινιστική ερώτηση, μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε όταν ο Όλι Ρεν απαντώντας από κοινού σε ερωτήσεις του Ν. Χουντή και του Κ. Πουπάκη, προϊδέασε για το ενδεχόμενο μείωσης του κατώτατου μισθού από το 2014, πράγμα που έσπευσε να διασκεδάσει με δηλώσεις του εκπροσώπου του στις 14/2/2013.
Πιο συγκεκριμένα, στη διευκρινιστική ερώτησή του, ο Ν. Χουντής ζητούσε «να διαβεβαιώσει κατηγορηματικά ο Επίτροπος ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να θέσει ζήτημα ή να συναινέσει στη μείωση, με οποιαδήποτε μορφή, του κατώτατου μισθού στην Ελλάδα, και ότι συμφωνεί με αυτό που διαβεβαιώνει η ελληνική κυβέρνηση ότι, «δεν τίθεται θέμα μείωσης του κατώτατου μισθού ο οποίος έχει ήδη κατέβει σε πολύ χαμηλά επίπεδα».
Στην απάντηση του ο Επίτροπος όχι μόνο δεν απέκλεισε να μειωθεί και άλλο ο κατώτερος μισθός αλλά τόνισε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2014, δηλαδή σε 9 μήνες θα αναθεωρηθεί το σύστημα με βάση την ανταγωνιστικότητα και την προώθηση της απασχόλησης, και τόνισε ότι: «Σύμφωνα με τα μνημόνια… προβλέπεται αναθεώρηση του συστήματος για τον κατώτατο μισθό το πρώτο τρίμηνο του 2014».
«Η αναθεώρηση του συστήματος για τον κατώτατο μισθό θα γίνει με σκοπό να καταστεί απλούστερο και αποτελεσματικότερο όσον αφορά την προώθηση της απασχόλησης και την καταπολέμηση της ανεργίας και να συμβάλλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Οι κοινωνικοί εταίροι θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην αναθεώρηση αυτή», υπογράμμισε ο Ο. Ρεν, προειδοποιώντας πως «δεν υφίσταται καμία απολύτως προειλημμένη απόφαση σχετικά με την αναθεώρηση».
Ακολουθούν τα πλήρη κείμενα της ερώτησης και απάντησης
Ερώτηση Ν. Χουντή
«Στις 14/2/2013, ο εκπρόσωπος του Ευρωπαίου Επίτροπου, κ. Ρεν, αναφερόμενος στην κοινή απάντηση ερώτησής μου και ανάλογης του συναδέλφου μου κ. Κωνσταντίνου Πουπάκη, ανέφερε τα εξής:
«Λυπάμαι που η απάντηση του κ. Ρεν σε κάποιους ευρωβουλευτές, παρερμηνεύτηκε σοβαρά στην Ελλάδα. Για την ιστορία: ο Αντιπρόεδρος κ. Ρεν ποτέ δεν σχολίασε επερχόμενες μειώσεις του κατώτατου μισθού, όταν απάντησε σε αυτές τις ερωτήσεις. Αυτό που είπε απαντώντας στις ερωτήσεις που έγιναν είδηση ήταν: «Αναθεώρηση του συστήματος για τον ελάχιστο μισθό προβλέπεται για το 2014, με στόχο να βελτιωθεί και να γίνει πιο αποτελεσματικό όσον αφορά την αύξηση της απασχόλησης, την καταπολέμηση της ανεργίας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Οι κοινωνικοί εταίροι θα συμμετάσχουν σε αυτήν την αναθεώρηση». Ο κ. Ρεν, δεν ανακοίνωσε τίποτα καινούριο σε αυτή την απάντηση, απλά επανέλαβε αυτά που συμφωνήθηκαν την περίοδο της τελευταίας αναθεώρησης τον Νοέμβριο του 2012, όταν συμφωνήθηκε στην αναθεώρηση του Μνημονίου για την Ελλάδα, ότι πράγματι θα υπάρξει αναθεώρηση του συστήματος του κατώτατου μισθού, το πρώτο τρίμηνο του 2014. Δεν υπήρξε καμία σαφής ή σιωπηρή συμφωνία ότι θα υπάρξουν επιπλέον μειώσεις των μισθών.  Ο σκοπός αυτής της αναθεώρησης είναι απλώς να αφήνει ανοιχτή την δυνατότητα «αλλαγής» του πλαισίου για τον κατώτατο μισθό, και να διασφαλίζει ότι αυτή η πιθανότητα εξετάζεται βάσει μιας «δομημένης ανάλυσης» των οικονομικών εξελίξεων και των εξελίξεων στην αγορά εργασίας, μέσα σε ένα συνεκτικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει καμία προειλημμένη απόφαση  για το αποτέλεσμα αυτής της αναθεώρησης».
Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα, οι αρμόδιοι Υπουργοί, μεταξύ άλλων, δήλωσαν ότι
«Δεν τίθεται θέμα μείωσης του κατώτατου μισθού. Είναι ένα ζήτημα στο οποίο η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένη θέση, δεν μειώνεται ο κατώτατος μισθός και έχει ήδη κατέβει σε πολύ χαμηλά επίπεδα».
Με τη βεβαιότητα ότι δεν θα χρειαστεί να εξαντληθεί ο χρόνος της επείγουσας ερώτησής μου, ερωτάται η Επιτροπή:
Προκειμένου να μην υπάρξουν περαιτέρω «παρερμηνείες», μπορεί ο Επίτροπος να διαβεβαιώσει κατηγορηματικά ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να θέσει ζήτημα ή να συναινέσει στη μείωση, με οποιαδήποτε μορφή, του κατώτατου μισθού στην Ελλάδα, και ότι συμφωνεί με αυτό που λέει η ελληνική κυβέρνηση ότι, «δεν τίθεται θέμα μείωσης του κατώτατου μισθού ο οποίος έχει ήδη κατέβει σε πολύ χαμηλά επίπεδα»;»
Απάντηση Όλι Ρεν
«Σύμφωνα με τα μνημόνια που συμφωνήθηκαν μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Επιτροπής — εκ μέρους των κρατών μελών της ζώνης του ευρώ — της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), αναθεώρηση του πλαισίου για τον κατώτατο μισθό προβλέπεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Η αναθεώρηση του συστήματος για τον κατώτατο μισθό θα γίνει με σκοπό να καταστεί απλούστερο και αποτελεσματικότερο όσον αφορά την προώθηση της απασχόλησης και την καταπολέμηση της ανεργίας και να συμβάλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Οι κοινωνικοί εταίροι θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην αναθεώρηση αυτή.
Δεν υφίσταται καμία απολύτως προειλημμένη απόφαση σχετικά με την αναθεώρηση».

Το μνημόνιο παράγει λουκέτα και ανεργία

Παπαδημούλης: Το μνημόνιο παράγει λουκέτα, ύφεση και ανεργία

«Το μνημόνιο παράγει λουκέτα ύφεση και ανεργία, και εφαρμόζεται στην Ελλάδα με έναν τρόπο καταστροφικό», είπε στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, στον Real fm, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Παπαδημούλη:
-Η ανεργία θα ανέβει και άλλο.
-Το μνημόνιο παράγει λουκέτα ύφεση και ανεργία, και εφαρμόζεται στην Ελλάδα με έναν τρόπο καταστροφικό. Το μνημόνιο που υπέγραψαν οι Παπανδρέου και Παπακωνσταντίνου προέβλεπε συνολική ύφεση 10% και μετράμε ήδη 25%.
-Η θέση μας παραμένει η ακύρωση του μνημονίου και η επαναδιαπραγμάτευση της δανειακής σύμβασης
-Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αν πούμε τέλος στο μνημόνιο, θα μας πουν και θα το εννοούν, να βγούμε από την ευρωζώνη.
-Για το θέμα του Διοικητή του ΟΑΕΔ κ. Κικίλια: Ο καυγάς είναι για το πάπλωμα. ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, θέλουν μερίδιο στο πάπλωμα. Ο κ. Κικίλιας μένει μέχρι να φύγει.
.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ, ΟΧΙ ΑΝΑΘΕΣΗ ...και γκρίνια.




Την Τετάρτη 17-4-13 στις 7.30 μμ στα γραφεία μας, (πλατεία Αγίας Παρασκευής) θα κάνουμε ολομέλεια για να ενημερωθούμε και να συζητήσουμε:

  1. Tα  της συνδιάσκεψης της Ν.Ε
  2. Αποφάσεις και ψηφίσματα της συνεδρίασης της Κ.Ε του Σ/Κ
  3. Για την λειτουργία των τμημάτων και επιτροπών θεματικών (Δημοτική, Παιδείας κλπ). Στα πλαίσια αυτού του θέματος οι σ. να σκεφθούν και να δηλώσουν σε ποια δραστηριότητα και ανάλογη επιτροπή μπορούν και θα ήθελαν να συμμετέχουν. Το τμήμα Αυτοδιοίκησης θα μας κάνει μια ενημέρωση των νέων δεδομένων σ'αυτήν. Απαιτείται να συμμετέχουν οπωσδήποτε όσοι ήδη ασχολούνται σε κάποιο Ν.Π. του Δήμου.