Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Ψέματα και αλήθειες για τους Έλληνες εκπαιδευτικούς‏ - Γιώργος Δ. Καραμητσόπουλος


Οι μιμητές του Γκαίμπελς κάνουν καλά τη δουλειά τους και τ' αποτελέσματα της προπαγάνδας τους είναι εμφανή... Χρέος δικό μας είναι να ενημερωνόμαστε σωστά, να εξοπλιζόμαστε με επιχειρήματα, να συζητάμε με τους συμπολίτες μας και να καταγγέλλουμε τους ψεύτες και συκοφάντες ντόπιους και ξένους τροϊκανούς.

 Η επίθεση που υφίσταται εδώ και καιρό η παιδεία στη χώρα μας κλιμακώνεται επικίνδυνα, κι αν τελεσφορήσει (λόγω και της δικής μας αδράνειας) η βλάβη στο κοινωνικό κράτος και στο εργατικό κίνημα πιθανόν να είναι ανήκεστος.  

Ψέμα 1ο: Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι τεμπέληδες που εργάζονται
ελάχιστες ώρες την εβδομάδα.
Η αλήθεια είναι ότι:
συγκρίνοντας το διδακτικό ωράριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών με αυτό των
άλλων ευρωπαίων συναδέλφων τους παρατηρούμε ότι για τους καθηγητές
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αυτό ήταν μέχρι σήμερα 16 έως 21 ώρες
εβδομαδιαίως έχοντας ΜΟ 18,5*. Είναι δηλαδή λίγο πάνω από τον
ευρωπαϊκό ΜΟ για τα Λύκεια που είναι 18,4. Με την αύξηση του ωραρίου
κατά 2 ώρες ο ΜΟ γίνεται20,5 που τοποθετεί τους Έλληνες Εκπ/κους
μεταξύ των πιο σκληρά εργαζόμενων στον κλάδο τους στην Ευρώπη.
Επίσης ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί ΔΕ πρέπει να παραμένουν
υποχρεωτικά στα σχολεία για την εκτέλεση άλλων καθηκόντων που τους
έχουν ανατεθεί είναι για την Ελλάδα 30 ώρες την εβδομάδα δηλαδή πολύ
πάνω από τον ευρωπαϊκό ΜΟ που είναι 27,5.


Ψέμα 2ο:Είναι εξωφρενικό ότι υπάρχουν 200000 εκπαιδευτικοί στη χώρα μας.
Η αλήθεια είναι ότι:
στη χώρα μας ο αριθμός των εκπαιδευτικών τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και
της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι συνολικά 151000 (83000 καθηγητές
και 68000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί). Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα
αποτελείται από δεκάδες μικρά νησιά ο αριθμός αυτός δεν είναι υψηλός
αφού στην Φιλανδία για παράδειγμα που έχει το μισό πληθυσμό της
Ελλάδας ο αντίστοιχος αριθμός είναι 100000.

Ψέμα 3ο:Οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί αμείβονται ικανοποιητικά.
Η αλήθεια είναι ότι:
ο μηνιαίος μισθός του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού είναι639 ευρώ. Μιλάμε
για τον μισθό ενός νέου ανθρώπου που είναι απόφοιτος Πανεπιστημίου ή
Πολυτεχνείου και τις περισσότερες φορές είναι κάτοχος μεταπτυχιακού
διπλώματος ή διδακτορικού και ο οποίος έχει προσληφθεί χωρίς«μέσο»
αλλά με διαφανείς διαδικασίες. Αν μάλιστα τον συγκρίνουμε με τα
ευρωπαϊκά δεδομένα ο κατώτερος ετήσιος μισθός ενός καθηγητή Λυκείου
στην Ελλάδα είναι μόλις το 49% του αντίστοιχου ευρωπαϊκού ΜΟ (δηλαδή
λιγότερο από το μισό)ενώ συγκριτικά με άλλες χώρες
αναφέρουμε ενδεικτικά ότι ο μισθός ενός Έλληνα καθηγητή είναι το 19%
του καθηγητή στο Λουξεμβούργο, το 29% του Γερμανού καθηγητή, το 40%
του Φιλανδού, το 53% του Κύπριου.

Ψέμα 4ο: Οι καθηγητές σε αυτή τη δύσκολη για όλους κατάσταση που ζούμε
διαμαρτύρονται επειδή τους έβαλαν να εργάζονται 2 ώρες μόλις παραπάνω
την εβδομάδα.
Η αλήθεια είναι ότι:
την αύξηση του ωραρίου, εμείς οι εκπαιδευτικοί, ιδίως οι νεώτεροι θα
μπορούσαμε να την αντέξουμε. Δεν μπορούμε όμως να αντέξουμε αυτά που
συνεπάγεται. Πρώτα από όλα ότι θα χάσουν τη δουλειά τους 10000 περίπου
συμβασιούχοι εκπ/κοί που εργάζονται συνεχώς για αρκετά χρόνια και
προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες «οργώνοντας» την Ελλάδα από τη μια
άκρη στην άλλη για να στηρίξουν το Ελληνικό δημόσιο σχολείο. Επίσης
δεν μπορούμε να αντέξουμε ότι λόγω και των νέων συγχωνεύσεων σχολείων
χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα χαρακτηριστούν
πλεονάζοντες και οι οποίοι με τον νέο νόμο για τις υποχρεωτικές
μεταθέσεις θα έχουν δύο επιλογές: είτε να βρεθούν εν μία νυκτί σʼ
οποιοδήποτε σημείο της χώρας εγκαταλείποντας την οικογένεια τους και
αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο να αδυνατούν να επιβιώσουν, είτε να
απολυθούν.

Ψέμα 5ο: Οι εκπαιδευτικοί αδιαφορούν για το λειτούργημα τους στο
σχολείο και το μόνο που τους απασχολεί είναι πως θα βρουν όλο και
περισσότερα ιδιαίτερα.
Πράγματι αυτή είναι μια πικρή αλήθεια αλλά αφορά μια μικρή μειοψηφία
εκπαιδευτικών που αμαυρώνουν τον κλάδο. Η γενίκευση που κάνουν κάποιοι
για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς τους είναι απαράδεκτη και άδικη.
Γιατί η αλήθεια που αφορά τη μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι
ότι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στο σχολείο και τους μαθητές τους
κάτω από δύσκολες συνθήκες. Πολλές φορές μάλιστα αφιερώνουν δεκάδες
ώρες πέρα από το ωράριο τους για να βοηθήσουν τους μαθητές τους.
Τρανταχτό παράδειγμα τα μαθήματα αλληλεγγύης που για δεύτερη
συνεχόμενη χρονιά γίνονται σε 5 σχολεία της περιοχής μας και στα οποία
συμμετέχουν δεκάδες συνάδελφοι που προσφέρουν ανιδιοτελώς το διδακτικό
τους έργο σε μαθητές που έχουν ανάγκη ανεξαρτήτως
θρησκείας, χρώματος και καταγωγής.
Γιώργος Δ. Καραμητσόπουλος
Πρόεδρος της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας

* Τα στοιχεία που αναφέρονται προέρχονται από έρευνες του ΚΕΜΕΤΕ της
ΟΛΜΕ βασισμένες σε δεδομένα της ΕΕ.

Κ. Βάρναλης - Η ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ- Ν. Μαμαγκάκης

Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Μνημονιακός ολετήρας διαλύει ό,τι απέμεινε όρθιο στην παιδεία.




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Αδίστακτη η τρικομματική μνημονιακή κυβέρνηση προωθεί τη διάλυση της δημόσιας παιδείας οδηγώντας στην απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς ανοίγοντας ταυτόχρονα το δρόμο για μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Αυτό ουσιαστικά επιδιώκει με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου και μάλιστα με μια πρωτοφανή αντιδημοκρατική κοινοβουλευτική διαδικασία κατά την οποία η ψηφοφορία όλου του πολυνομοσχεδίου έγινε με τη μορφή ενός μόνο άρθρου.
 Η αύξηση του ωραρίου  των εκπαιδευτικών, εκτιμούμε ότι είναι ένα αποκλειστικά  λογιστικό μνημονιακό μέτρο με  στόχο τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών και την περαιτέρω συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, τις απολύσεις των εκπαιδευτικών που θα εμφανιστούν ως πλεονάζοντες και άρα περικοπή των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση. Αυτή η πολιτική  έχει  τραγικές επιπτώσεις όχι μόνο στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ακυρώνοντας ουσιαστικά το χρόνιο αίτημα του κλάδου για λιγότερους μαθητές σε κάθε σχολική τάξη. Το  κλίμα φόβου και αβεβαιότητας που εμπεδώνεται έτσι στα δημόσια σχολεία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην παρεχόμενη παιδεία. Εκπαιδευτικοί εξαθλιωμένοι οικονομικά, εξουθενωμένοι εργασιακά, φοβισμένοι από την πολλαπλή απειλή: συγχωνεύσεις - αξιολογήσεις – υποχρεωτικές μετατάξεις- πειθαρχικές παραπομπές  δεν μπορούν να είναι δημιουργικοί στο τόσο ευαίσθητο έργο τους. Αξίζει να επισημάνουμε ότι για μια άλλη φορά τα μεγάλα θύματα αυτής της μνημονιακής πολιτικής είναι οι νέοι γιατί λόγω των ελάχιστων ή και μηδενικών διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση  στρατιές νέων επιστημόνων οδηγούνται στην ανεργία ή στη μετανάστευση.
Στην ίδια κατεύθυνση,  πολυνομοσχέδιο επιτρέπει τη δημιουργία δημοτικών σχολείων-μαμούθ  με περισσότερα από 12 τμήματα. Πρόκειται για μια ακραία οικονομίστικη λογική του Υπουργείου Παιδείας, που θα  διευκολύνει το επόμενο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων στη πρωτοβάθμια, αδιαφορώντας για τις αρνητικές  εκπαιδευτικές, διδακτικές και ψυχολογικές  επιπτώσεις  που συνεπάγεται η δημιουργία  μεγάλων απρόσωπων σχολείων σε μαθητές .
 Παράλληλα, θεσμοθετούνται  όλα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων που ρυθμίζουν κατά τη βούληση τους τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών,
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα στηρίξει τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ανατροπή αυτών των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών.  Η αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας , η καθιέρωση της  12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και της 2χρονης προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις,  και η ελάφρυνση της οικογένειας από δαπάνες για τη μόρφωση των παιδιών μείωση είναι τα πρώτα μέτρα που θα στηρίξει η κυβέρνηση της αριστεράς με πυρήνα το ΣΥΡΙΖΑ.  
Αθήνα,29 /4/2012

Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

ΕΥΡΩ – EURO. Ο δούρειος ίππος της Αριστεράς.




Είναι μάλλον ξεκάθαρο σε κάθε πολίτη που σκέφτεται χρησιμοποιώντας την κοινή λογική πως οποιαδήποτε συζήτηση που ανοίγει προοπτική εξόδου από το ευρώ ή και αμφισβητεί την Ένωση καθ' αυτή, είναι πολιτικά επιζήμια. Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ φαίνεται καμιά φορά ως να σύρεται από πιέσεις για εσωτερικές ισορροπίες. Η λαγνεία του δραχμοσύμπαντος γεννά το πιο κενό περιεχομένου αλλά και το πιο πολιτικά καταστροφικό δίλημμα μέσα από το οποίο η Αριστερά μπορεί και πάλι να στείλει τον εαυτό της στην ανυπαρξία.

Οι καταβολές της αποστεωμένης παραδοσιακής αριστεράς που δυστυχώς επιβιώνουν εντός του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ λειτουργούν ως βαρίδι που τον τραβά στο χείλος της πιο βαθιάς και πιο άκαιρης πολιτικής πλάνης.
Το ευρώ ως οικονομικό εργαλείο, ως νόμισμα, δεν ανήκει μόνο στις ελίτ αλλά ανήκει και στα 500 εκατομμύρια των Ευρωπαίων πολιτών. Ο φανταστικός κόσμος της δραχμής όπου όλα τα προβλήματα λύνονται ως δια μαγείας και όπου η χώρα (παρά την παρεπόμενη πλήρη πολιτική και οικονομική της απομόνωση) θα ζει καλά κι εμείς καλύτερα, υπάρχει μόνο στα φαντασία κάποιων.

Η Ελλάδα ανήκει πολιτιστικά και γεωπολιτικά στον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης. Τα χρέη έρχονται και παρέρχονται αλλά οι ιστορικοί δρόμοι και ρόλοι παραμένουν και εξελίσσονται στο παρόν αλλά και στις δεκαετίες που θα έρθουν.

Ζούμε στην Ευρώπη, μετέχουμε στην Ευρωζώνη και το νόμισμά μας είναι το ευρώ.
Η Ένωση και το νόμισμα ανήκει και στους λαούς, είναι και δικά μας και δεν τα χαρίζουμε σε κανέναν.
Ιδού το γήπεδο!
Ας παίξουμε μπάλα κι ας αφήσουμε τις ονειρώξεις περί του δραχμοσύμπαντος.
Ή καταλαβαίνουμε αυτό ή αποσυρόμαστε ως Αριστερά από το πολιτικό προσκήνιο για τις επόμενες τέσσερεις - πέντε δεκαετίες.

Τώρα που ολόκληρος ο πλανήτης κινείται στην αδυσώπητη λογική των Οικονομικών Κέντρων ας σκεφτούμε αν και κατά πόσο πιο ισχυροί θα ήταν οι λαοί της Ευρώπης με λιρέτα, πεσέτα, μάρκο, φιορίνι, φράγκο … Πόσο;

Τμήμα της Αριστεράς και η ανώριμη θέση του σχετικά με την ΕΕ και το ευρώ, έδωσε λαβή στους πολιτικούς αντιπάλους, τους θιασώτες της ξεφτισμένης σοσιαλδημοκρατίας και του τυφλού νεο-φιλελευθερισμού για στοχευμένη και εξαιρετικά επιτυχημένη πολιτική υπονόμευση με αποτέλεσμα να χαθούν οι προηγούμενες εκλογές.
Οι κακώς εννοούμενες εσωτερικές ισορροπίες αλλά πιθανόν και οι έμμεσες ή υποδόριες επιδράσεις από τον εκτός του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ χώρο της παραδοσιακής αριστεράς και του ΚΚΕ,  ειδικά τώρα που το τελευταίο δίνει έναν απελπισμένο αγώνα πολιτικής επιβίωσης,  αποτελούν την πιο καταστροφική συνταγή για ένα κόμμα που βρίσκεται μια ανάσα πριν από την εκλογική νίκη.

Θα είναι νομίζω πολιτικά σουρεαλιστικό αλλά και άδικο απέναντι στους Έλληνες και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους πολίτες να επαναληφθεί το ίδιο ακριβώς λάθος. Είναι η κατάλληλη στιγμή για πλήρες ξεκαθάρισμα και υιοθέτηση απλών, υπεύθυνων και πολιτικά ρεαλιστικών θέσεων.
Ένα κόμμα εναντίον του ευρώ είναι ένα κόμμα που εχθρεύεται την Ένωση.
Ένα τέτοιο κόμμα, που δεν έχει την ιστορική οξυδέρκεια ή την πολιτική ειλικρίνεια να αποδεχθεί τους συσχετισμούς και την κατεύθυνση της ιστορίας, είναι σήμερα καταδικασμένο στην πολιτική καταστροφή.
Μαζί με αυτό το κόμμα τσακίζονται οι προοπτικές για ισχυροποίηση της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και καταστρέφονται όλες οι προσδοκίες των πολιτών για μια προς την σωστή κατεύθυνση μετεξέλιξη της Ένωσης.


Θανάσης Σ. Κοντονάτσιος

Δήλωση του εκπροσώπου τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Π. Σκουρλέτη

 
Η δήλωση του σ. Πάνου Σκουρλέτη:
 
«Είμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες του κυπριακού λαού και του ΑΚΕΛ ενάντια στις πολιτικές της λιτότητας και των μνημονίων, που εξαθλιώνουν τους λαούς και αποδομούν την Ευρώπη.
Κατανοώντας τις διαφορές ανάμεσα στις δύο χώρες, αλλά και τα κοινά προβλήματα του ελληνικού και του κυπριακού λαού, παρακολουθούμε με ενδιαφέρον το διάλογο που αναπτύσσεται εντός του ΑΚΕΛ για τα ζητήματα της ευρωζώνης.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, οι κοινοί αγώνες των ευρωπαϊκών λαών, η συμμαχία των χωρών του Νότου, αποτελούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την αλλαγή των συσχετισμών στην Ευρώπη και τη διεκδίκηση μιας κοινωνικά δίκαιης εξόδου από την κρίση,   εντός της ευρωζώνης,   χωρίς μνημόνια και τρόικα, σε μια Ευρώπη δημοκρατίας, αλληλεγγύης και κοινωνικής συνοχής».
 
 
 
 

Ενίσχυση του κοινωνικού μαγειρείου





Πελοποννήσου 13, 153 41     Τηλ. – Fax : 2106080148


΄΄ΝΙΚΗ΄΄:  ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΄΄ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΜΑΓΕΙΡΕΙΟΥ΄΄

Με χρήματα που μαζεύτηκαν την 4η Ημέρα Αλληλεγγύης της ΄΄ΝΙΚΗΣ΄΄ 28/4, προσφέραμε, κατόπιν συνεννοήσεως, 12 κοτόπουλα στο Κοινωνικό Μαγειρείο του Δήμου Αγίας Παρασκευής, τα οποία και θα δοθούν σε οικογένειες που έχουν ανάγκη, για το Πάσχα. Η παράδοση έγινε την Δευτέρα 29/4 από αντιπροσωπεία της ΄΄ΝΙΚΗΣ΄΄ στον χώρο του Κοινωνικού Μαγειρείου στην οδό Ρόδων.

Το  Γραφείο Τύπου 
 της  Ανεξάρτητης Δημοτικής  Κίνησης 
 ΄΄ΝΙΚΗ για την Αγία Παρασκευή΄΄

29/04/13                                                             

Πετυχημένη η 4η ημέρα αλληλεγγύης




www.nikiagiaparaskevi.gr | info@nikiagiaparaskevi.gr
Μεσογείων 419, Εμπορικό Κέντρο «Αίθριο» | Τηλ./Fax: 210 6080148

ΝΙΚΗ»: ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ Η 4η ΗΜΕΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 
 
Σε μια εορταστική ημέρα Αλληλεγγύης, έγινε την Κυριακή των Βαΐων 28/4 η συγκέντρωση τροφίμων, φαρμάκων και παιδικών παιχνιδιών όπως και η ανταλλαγή βιβλίων από την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση «ΝΙΚΗ για την Αγία Παρασκευή» στον χώρο των γραφείων της στο Εμπ. Κέντρο ΑΙΘΡΙΟ. Περισσότεροι από 100 φίλοι και φίλες πέρασαν σε διάστημα 6 ωρών που διήρκεσε η εκδήλωση (11 π.μ.-5 μ.μ.) και πρόσφεραν τη βοήθειά τους, δοκιμάζοντας σπιτικούς ψαρομεζέδες, σαλάτες και σκορδαλιά, όπως είναι το έθιμο της ημέρας.
Την όμορφη εκδήλωση συμπλήρωσαν ο Μιχάλης στο πιάνο-αρμόνιο και ο Δημ. Σουσούδης στην κιθάρα, συγκεντρώθηκαν δε περί του ένας τόνος τρόφιμα (για το απόθεμα Αλληλεγγύης), αρκετά φάρμακα και παιδικά παιχνίδια, όπως και ένα ποσό χρημάτων για ενίσχυση του «Κοινωνικού Μαγειρείου» του Δήμου Αγ. Παρασκευής. Τις επόμενες μέρες θα παραδώσουμε φάρμακα και υγειονομικό υλικό στη «Στέγη Γερόντων» της οδού Ηπείρου.
Η «ΝΙΚΗ» οφείλει ευχαριστίες σε όλους-ες, όσους-ες, βοήθησαν καθ’ οιανδήποτε τρόπο για να γίνει η 4η αυτή ημέρα Αλληλεγγύης με σύνθημα «Κανένας μόνος του στην κρίση – Να αλλάξουμε την Αγία Παρασκευή, να υπερασπιστούμε την κοινωνία».

Το Γραφείο Τύπου
της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης
«ΝΙΚΗ για την Αγία Παρασκευή»
29/04/13