Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009


Στην A.C.S Αγίας Παρασκευής στις 03/12/09 μέσα σε ένα βράδυ μεταβιβάσθηκε η εταιρεία σε άλλον πράκτορα, ο παλιός πράκτορας αποχώρισε χωρίς να καταβάλει στους εργαζόμενους τους οφειλόμενους μισθούς και της νόμιμες αποζημιώσεις .Ο καινούργιος πράκτορας ισχυρίζεται ότι αγόρασε μόνο τα δικαιώματα του πρακτορείου και όχι τις υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους η δε κεντρική A.C.S που παρέχει τα πρακτορεία και την άδεια ταχυδρόμησης – ταχυμεταφοράς σφυρίζει αδιάφορα..

Οι συνάδελφοι βρίσκονται σε ένα αγώνα ώστε να τους καταβληθούν οι οφειλές και να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας τους στο πρακτορείο με τα ίδια δικαιώματα που είχαν με τον προηγούμενο πράκτορα.

Το Σωματείο Εργαζομένων Ταχυδρομικών & Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων Αττικής ( Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α ) έκανε με τους εργαζόμενους στην ταχυμεταφορά - ταχυδρόμηση , πρωτοβάθμια σωματεία , εργατικά σχήματα , εργαζόμενους , το Ε.Κ.Α και την Ο.Ι.Υ.Ε παράσταση διαμαρτυρίας την Δευτέρα 14/12/09 και ώρα 06.30 π.μ στην A.C.S Αγίας Παρασκευής, Μεσογείων 466.
Οι εργαζόμενοι χρειάζονται τη στήριξή μας. Οργανώνουμε για τη Δευτέρα 21 Δεκέμβρη στις 6:30 π.μ., (σε συμβολική ανάμνηση της παράστασης των συνδικάτων, επίσκεψη στην ACS, αλλά και τις άλλες μεταφορικές (SPEEDEX...) με τα υλικά της καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και την επαφή μαζί τους για στήριξη σε μελλοντικές κινητοποιήσεις τους.
Postάρετε συμμετοχές και ιδέες!

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2009

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ



Τη Πέμπτη 17 Δεκέμβρη 2009, στις 8 το απόγευμα, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο της Αγίας Παρασκευής θα γίνει η
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ των μελών του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκεί πρόκειται να ΕΓΓΡΑΦΟΥΜΕ όλοι και όλες στο ΕΝΙΑΙΟ ΜΗΤΡΩΟ των ΜΕΛΩΝ του ΣΥΡΙΖΑ, να στελεχώσουμε τις θεματικές επιτροπές του (τοπικά θέματα - αυτοδιοίκηση, πολιτισμός και πολιτικός προβληματισμός) και να αναδείξουμε τη νέα Συντονιστική Γραμματεία.

Είναι πολύ σημαντική η συμβολή όλων όσων επιμένουμε ΕΝΩΤΙΚΑ και ΑΡΙΣΤΕΡΑ, όλων όσων ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΕΔΩ!
Είναι πολύ σημαντική η παρουσία όλων μας στη νέα αρχή του κινήματος της ενωμένης αριστεράς.
Προχωράμε, πιο ΕΝΩΤΙΚΑ, πιο ΑΡΙΣΤΕΡΑ, πιο ΔΥΝΑΤΑ!!!

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

Ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, διαδηλώνουμε στις 6 και 7 Δεκέμβρη


Ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου και την εξέγερση της νεολαίας που ακολούθησε, το πολιτικό τοπίο φαίνεται να έχει αλλάξει ριζικά: Η χρεωκοπημένη κυβέρνηση Καραμανλή κατέρρευσε υπό το βάρος των σκανδάλων και της αφερέγγυας πολιτικής της, παραδίδοντας την εξουσία σε μια νέα πασοκική διακυβέρνηση που αυτοπροβλήθηκε ως «εξουσία των αντιεξουσιαστών», με σημαία τη διαφάνεια, τη συναίνεση και την αποκατάσταση της τραυματισμένης εμπιστοσύνης των πολιτών στην κεντρική εξουσία. Από την άλλη, η ΝΔ με την ανάδειξη ενός νέου ηθικά άφθαρτου ηγέτη – θεματοφύλακα των παραδοσιακών αξιών της δεξιάς, προσπαθεί να απαλλαγεί από ένα παρελθόν όπου η ταύτιση με τις επιλογές του νεοφιλελευθερισμού συμβάδισε με μια εικόνα ηθικής εξαχρείωσης των κρατούντων. Για όσους δεν αντιλαμβάνονται τις εξελίξεις στην κορυφή του κράτους σαν σκηνοθετημένο παιγνίδι για την «εξαπάτηση του λαού», και οι δυο αυτές εξελίξεις δεν είναι άσχετες με την εξέγερση του Δεκέμβρη. Ωστόσο, ας μη γελιόμαστε: οι βασικές αιτίες που προκάλεσαν την τραγωδία και την κοινωνική έκρηξη του Δεκέμβρη, παραμένουν εδώ:


• Η οικονομική κρίση που τελικά πληρώνεται από τους εργαζόμενους με τους μισθούς τους, τις συντάξεις και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα, και που εξαργυρώνεται από τους καπιταλιστές.
• Η γιγάντωση της εργασιακής επισφάλειας, των "ελαστικών" και "ευέλικτων" σχέσεων εργασίας, της κοινωνικής περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού.
• Η αστυνομοκρατία και η στοχοποίηση της νεολαίας και της διαφορετικότητας. Όλων όσοι δεν υποτάσσονται και αντιστέκονται στα «καθώς πρέπει» πρότυπα που επιβάλλουν τα ΜΜΕ.
• Η συκοφάντηση των αγώνων όποιων πολιτών και κοινωνικών ομάδων μάχονται για τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματά, για ένα βιώσιμο περιβάλλον – κοινωνικό αγαθό, για προσωπικές ελευθερίες.

Ένα χρόνο μετά, δεν έγινε απολύτως τίποτα για να μην ξαναϋπάρξει άλλος «Κορκονέας». Αντιθέτως, όχι μόνο παραμένει σε λειτουργία αλώβητος ο μηχανισμός που γεννάει τους "αστυνομικούς-πιστολέρο", αλλά και μεθοδεύεται η «επιεικής» δικαστική μεταχείριση των δολοφόνων, με πρώτο βήμα την προκλητική μεταφορά της δίκης στην Άμφισσα. Είναι ενδεικτικό ότι σε πέντε χρόνια, η Ελλάδα καταδικάστηκε δέκα φορές από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) και την αρμόδια επιτροπή του ΟΗΕ, για παράνομη χρήση αστυνομικής βίας κατά πολιτών. Στο διάστημα μεταξύ του Δεκέμβρη του 2004 και του Ιανουαρίου 2009, καταγράφηκαν 10 περιπτώσεις όπου όργανα της αστυνομίας ξυλοκόπησαν, τραυμάτισαν ή ακόμη και σκότωσαν πολίτες, χωρίς να τιμωρηθούν και αυτά είναι μόνο τα περιστατικά που οδηγήθηκαν έως το ΕΔΔΑ!

Ένα χρόνο μετά, θα βγούμε και πάλι στους δρόμους για να διαδηλώσουμε όχι μόνο για τον Αλέξη, αλλά και ενάντια στην κυβερνητική πολιτική συνέχισης της λιτότητας, της κατάργησης των stage δια του αφανισμού των εργαζομένων σ’ αυτά, της λύσης του ασφαλιστικού δια της εξόντωσης των συνταξιούχων, των ιδιωτικοποιήσεων και της αύξησης της ανεργίας, του αντεργατικού και αντικοινωνικού προϋπολογισμού, της περιστολής των δημοκρατικών ελευθεριών, του συμβιβασμού με το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία.

Ένα χρόνο μετά επιμένουμε: η εξέγερση απέναντι σε κάθε μορφή ανελευθερίας, αδικίας και μιζέριας, ήταν, είναι, και θα παραμείνει δίκαιη!

Όλοι στην πορεία διαμαρτυρίας την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου στη 1:30 μμ στα Προπύλαια, ημέρα που συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη δολοφονία του Αλέξη. Όλοι την επόμενη μέρα Δευτέρα 7η Δεκεμβρίου στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (Προπύλαια, 12:00).
Ένα χρόνο μετά το έγκλημα των δυνάμεων της κρατικής καταστολής και την κοινωνική εξέγερση, θα διαδηλώσουμε διεκδικώντας:


· Να τιμωρηθούν οι αστυνομικοί που δολοφόνησαν τον Αλέξη Γρηγορόπουλο.
· Να αποστρατιωτικοποιηθούν τα σώματα ασφαλείας, να καταργηθούν οι ειδικές δυνάμεις (ΜΑΤ, «Δ», κτλ) και να απαγορευθεί η χρήση χημικών ουσιών και πλαστικών σφαιρών σε διαδηλώσεις, απεργίες και κάθε είδους συλλογικές κινητοποιήσεις.
· Να καταργηθούν οι «τρομονόμοι»
· Να μπει ένα τέλος στην πολιτική εκείνη που χρόνια τώρα οδηγεί ένα μεγάλο μέρος της νεολαίας στο περιθώριο της κοινωνίας, δολοφονώντας τα όνειρά της για μια αξιοπρεπή ζωή.


ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 12:30 μ.μ.

ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αγίας Παρασκευής αποφάσισε, κατά πλειοψηφία (η παράταξη του Δημάρχου), τη σύσταση και λειτουργία Τοπικού Συμβουλίου (ΤοΣΠΑ), για την πρόληψη της παραβατικότητας (10 υπέρ, 1 κατά, 2 δεν συμμετείχαν).

Διαβάζοντας την παραπάνω απόφαση έχουμε να πούμε εξαρχής το εξής:

Το δημοτικό συμβούλιο λειτούργησε υπό το κράτος κάποιου «θεσμικού αυτοματισμού» ψηφίζοντας για την υλοποίηση μιας εγκυκλίου που προέρχεται από το πρώην Υπουργείο Δημοσίας τάξεως και ξεχνώντας ότι η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι μόνο το «μακρύ χέρι» του κεντρικού κράτους αλλά οφείλει να είναι και αυτοδιοικητικό κίνημα που εκφράζει και διεκδικεί τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και συνομιλεί με τα πολύμορφα κινήματα πόλης που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια. Με μια στημένη κουβέντα, χωρίς προετοιμασία, χωρίς διάλογο και με προαποφασισμένη στάση θέλησε να τελειώνει σε μια ημέρα με το θέμα. Δικαίωμα του αναμφίβολα αλλά και δικαίωμα μας να θεωρούμε πως πάρθηκε μια απόφαση με ανύπαρκτη δημοκρατική νομιμοποίηση.

Τώρα για την ουσία του θεσμού έχουμε να πούμε τα εξής:


Οι Βασικές ιδέες που διαπνέουν το θεσμό αυτό, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Προστασίας του πολίτη στην επίσημη ιστοσελίδα του, είναι ότι η Πολιτεία, δηλαδή το Υπουργείο Προστασίας του πολίτη, χαράσσει την αντεγκληματική πολιτική και οι πολίτες σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Τοπική Αστυνομία, τους κοινωνικούς φορείς εφαρμόζει τα προγράμματα πρόληψης της παραβατικότητας.

Διαβάζοντας προσεκτικά το παραπάνω σκεπτικό για τη δημιουργία και το ρόλο του Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης Παραβατικότητας, γεννιούνται τα εξής ερωτήματα:
• Πως ορίζεται η προβατική συμπεριφορά; Ποιος και με ποια κριτήρια κρίνει κάθε φορά ότι μια συμπεριφορά είναι παραβατική; Από τη χρήση των όρων έγκλημα και παραβατικότητα, είναι προφανές ότι κάτω από τον ασαφή και γενικόλογο όρο «παραβατικότητα» εντάσσονται τόσο περιπτώσεις εγκληματικής συμπεριφοράς όσο και περιπτώσεις απλής παραβατικότητας. Σύμφωνα δε με το οργανόγραμμα και τη δομή , το θεσμό αυτό στελεχώνει ο κοινοτάρχης, ο Αστυνομικός, ο Παπάς της Ενορίας, ο δάσκαλος του δημοτικού σχολείου, ο προύχοντας της περιοχής, άντε και δυο – τρεις κοινωνικοί επιστήμονες (οι μόνες θέσεις που παραπέμπουν σε σύγχρονη μητροπολιτική κοινωνία, όλες οι άλλες μας θυμίζουν τα χωριά των παππούδων μας) που θα αποφαίνονται περί παραβατικότητας και θα αποενοχοποιούν τις πολιτικές ευθύνες μιας κοινωνίας που δεν θέλει να δει κατάματα τα προβλήματα και κυρίως τις λύσεις τους στο πλαίσιο μιας σύγχρονης πόλης. Γιατί η πόλη μας εξαναγκάζει να έρθουμε σε επαφή με το Ξένο, να ζήσουμε μαζί του, να το καταλάβουμε και να αποδεχθούμε την κοινωνική χρησιμότητα του. Το χωριό όμως πάντα «κινδύνευε» από το Ξένο που είτε το απέκλειε, είτε το πολεμούσε, είτε το λοιδορούσε (ο τρελός του χωριού).
• Γιατί πολίτες που ανήκουν, στις λεγόμενες «ευπαθείς ομάδες», θεωρούνται εκ των προτέρων «συνήθεις ύποπτοι» για την τέλεση εγκληματικής και παραβατικής συμπεριφοράς; Η ενοχοποίηση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων και πολιτών παράγει τον στιγματισμό και τη θυματοποίησή τους. Ταυτόχρονα εντείνει την ρατσιστική αντιμετώπιση πολιτών, όπως οι μετανάστες, οι χρήστες ουσιών, οι νέοι, οι άνεργοι, οι φτωχοί, οι κακοποιημένες γυναίκες και τα εγκαταλειμμένα παιδιά, κατασκευάζει την κοινωνική τους ταυτότητα και τους εντάσσει αυθαίρετα και απροκάλυπτα στο περιθώριο της τοπικής κοινωνίας.
• Τι εννοούν όταν μιλάνε για συμμετοχή και ενεργό εθελοντική δράση των πολιτών στο τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης της παραβατικότητας; Η λογική του αρμόδιου Υπουργείου είναι σαφής, το Υπουργείο χαράσσει την αντεγκληματική πολιτική και ο πολίτης την εφαρμόζει. Δηλαδή στοχοποιεί τους συμπολίτες του, τους γείτονές τους, οποιονδήποτε θεωρεί «επικίνδυνο» για την περιουσία του, τη ζωή του, την ασφάλεια του.


Όσον αφορά δε στον βαθμό υλοποίησης του νέου θεσμού παρατηρούνται τα εξής:

1. Ο θεσμός των τοπικών συμβουλίων παραβατικότητας μέχρις στιγμής, όπου και αν συστάθηκε υπολειτουργεί με σοβαρά ζητήματα προσανατολισμού, στόχων, στελέχωσης και πραγματικής παρέμβασης. Αυτό δεν είναι κάτι που μας δυσαρεστεί γιατί είναι καλύτερα να μην λειτουργεί ένας αντιδραστικός θεσμός από το να λειτουργεί αλλά ακόμα καλύτερο είναι να μην υπάρχει. Όμως και μόνο το γεγονός της σύστασης του πρέπει να μας προβληματίσει.
2. Πολλές κριτικές φωνές υποστηρίζουν ότι πρόκειται περί μιας επισημοποίησης του χαφιεδισμού σε τοπικό επίπεδο. Εμείς θα διαφωνήσουμε με αυτήν την κριτική κυρίως γιατί ακόμα και ο χαφιεδισμός προαπαιτεί έναν μίνιμουμ κοινωνικό ιστό, μια μίνιμουμ οργάνωση της γειτονιάς έστω και σε αντιδραστική κατεύθυνση και κάτι τέτοιο δεν έχουμε, ευτυχώς σε αυτήν την περίπτωση, τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις ακόμα.

Εμείς πιστεύουμε ότι :
√ πρόκειται για έναν επικίνδυνο θεσμό που χρήζει άμεσης απάντησης από εκείνο το τμήμα της τοπικής κοινωνίας που θέλει να αντισταθεί.
√ πρόκειται για μια ενσωμάτωση των ζητημάτων κοινωνικής πολιτικής και μέριμνας στο ιδεολογικό πρόσταγμα της ασφάλειας και υπό την κυριαρχία των δυνάμεων καταστολής και επιτήρησης. Γι αυτό και η πραγματικότητα της υπολειτουργίας αυτού του θεσμού μπορεί να μας ευχαριστεί, προσωρινά, αλλά δεν παύει να μας ανησυχεί ακόμα και η συμβολική ύπαρξη του.
√ ο πραγματικός ρόλος του θεσμού είναι ιδεολογικός και όχι αποφασιστικός.
√ επιδιώκει να πείσει την κοινωνία ότι τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα που γενούν τις παραβατικότητες μπορούν να λυθούν από κάποιον θολό και απροσδιόριστο κοινωνικό ρόλο της αστυνομίας σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την εκκλησία.
√ παραπέμπει σε μορφές ενός αντιδραστικού κοινοτισμού
√ κατασκευάζει, στοχοποιεί και στιγματίζει ως «συνήθεις ύποπτους» κοινωνικές ομάδες και πολίτες όπως οι νέοι, τα εγκαταλειμμένα παιδιά, οι κακοποιημένες γυναίκες, οι μετανάστες, οι άνεργοι κ,λπ.

Για όλα τα παραπάνω, καλούμε τον Δήμαρχο και τη πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου να πάρουν πίσω την απαράδεκτη απόφαση περί σύστασης τοπικών συμβουλίων παραβατικότητας και τους προτείνουμε, αν θέλουν πραγματικά να ασχοληθούν με τα κοινωνικά προβλήματα της περιοχής, να θεσπίσουν και να χρηματοδοτήσουν πραγματικές κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου που θα είναι δημοκρατικά προγραμματιζόμενες, δεν θα σχετίζονται στο ελάχιστο με θεσμούς καταστολής (αστυνομία) και ιδεολογικής προκατάληψης (Εκκλησία), θα βλέπουν τα ζητήματα από τη ματιά της σύγχρονης πόλης και στο τέλος – τέλος θα προσφέρουν πραγματικό κοινωνικό έργο, με πραγματικές θέσεις εργασίας, από πραγματικούς εργαζόμενους επιστήμονες και διοικητικό προσωπικό και όχι από επιτροπές αμειβόμενων συμβούλων – ιδεολόγων.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Πολίτες εθελουσίως «πληροφοριοδότες» και όργανα καταστολής;


Αναδημοσιεύουμε από το TVXS


Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης της Παραβατικότητας συστήνει ο δήμος Αγίας Παρασκευής μετά τη χτεσινοβραδινή υπερψήφιση της αντίστοιχης πρότασης από τα -10 στα 11- παρευρισκόμενα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Το tvxs δημοσιεύει το ψήφισμα καθώς και την τοποθέτηση της Ανοιχτής Συνέλευσης κατοίκων Αγίας Παρασκευής, η οποία εκφράζει ανησυχία για το όλο εγχείρημα.


Τι είναι τα Τοπικά Συμβούλια Πρόληψης της Παραβατικότητας


Πρόκειται για συμβούλια επιφορτισμένα με την πρόληψη και αντιμετώπιση του εγκλήματος στο επίπεδο ΟΤΑ και με τη βοήθεια του πολίτη. Τα τοπικά συμβούλια συνεργάζονται, στο πλαίσιο της αποστολής τους για κοινωνική πρόληψη, με την Αστυνομία, το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Πρόληψη της Εγκληματικότητας, καθώς και με άλλους αντίστοιχους φορείς. Η σύσταση και η λειτουργία των ΤοΣΠΠΑ έχει θεσμοθετηθεί από τον Απρίλιο του 1999 με το Ν. 2713/1999 «Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ελληνικής Αστυνομίας και άλλες διατάξεις», που ορίζει για κάθε Δήμο ή Κοινότητα άνω των 3.000 κατοίκων τη σύσταση ενός Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης Παραβατικότητας. Οι βασικές τους δραστηριότητες ορίζονται από απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης (την υπ’ αριθμόν 3002/1/14-στ΄/14-1-1-02).


Τι συνέβη στην Αγία Παρασκευή


Στις χτεσινές εργασίες του το δημοτικό συμβούλιο Αγίας Παρασκευής υπερψήφισε την πρόταση για δημιουργία ΤοΣΠΠΑ με 10 ψήφους υπέρ και 1 ψήφο κατά, ενώ οι μισοί από τους συνολικά 22 δημοτικούς σύμβουλους αποχώρησαν εν τω μέσω της διαδικασίας, μετά από πίεση που τους ασκήθηκε από τους κατοίκους.


Κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής, οι οποίοι προχώρησε σε παρέμβαση-διαμαρτυρία εχθές στο δημαρχείο, μιλώντας στο tvxs, στάθηκαν σκεπτικοί απέναντι στον «υποτιθέμενο συμβουλευτικό χαρακτήρα» των τοπικών συμβουλίων, τα οποία έχουν δυνάμει τον «κατασταλτικό χαρακτήρα εθελοντικής αστυνομίας». Επίσης, εκδήλωσαν την ανησυχία τους για «τον αχταρμά φορέων, απόστρατων, παπάδων, δασκάλων, κοινωνικών λειτουργών» που προβλέπεται να απαρτίζουν τα τοπικά συμβούλια και να «συνδράμουν στο έργο της αστυνομίας».


Αναφερόμενη σε χωρίο του ψηφίσματος που θέτει ως στόχο των ΤοΣΠΠΑ «την παρακολούθηση και αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων και κοινωνικών φαινομένων», η Ανοικτή Συνέλευση Κατοίκων Αγίας Παρασκευής αναφέρει: «Πώς κρίνεται η παραβατική συμπεριφορά; Ποιες είναι οι προβληματικές καταστάσεις; Η αφισοκόλληση, μια πορεία, ένα γκράφιτι, ένα σύνθημα σ’ένα τοίχο, μια μαθητική κατάληψη προφανώς και εμπίπτουν στον γενικόλογο ορισμό περί παραβατικότητας άρα και θα χρήζουν ανάλογης μεταχείρισης. Η λογική τους είναι η λογική της καταστολής των συμπτωμάτων στον βωμό της ψευδεπίγραφης ασφάλειας κι όχι η ριζική αντιμετώπιση του εγκλήματος το οποίο φυσικά έχει τις ρίζες του στο ίδιο το σύστημα». Η συζήτηση την οποία ανοίγει η παρέμβαση της Συνέλευσης Κατοίκων Αγίας Παρασκευής και η οποία έχει αντιστοίχως τεθεί και από πρωτοβουλίες κατοίκων άλλων δήμων στο παρελθόν (όπως του Βύρωνα, Αγίας Βαρβάρας) αφορά στη θεσμοθέτηση της δυνατότητας συγκρότησης εθελοντικών σωμάτων κατοίκων σε ρόλο «πληροφοριοδότη», και στους κοινωνικούς κινδύνους που μια τέτοια δυνατότητα ενέχει. Συγκεκριμένα προβάλλεται ως προβληματικός ο κοινωνικός ρόλος των ανθρώπων «που θα συνεργάζονται με τους ένστολους, θα περιπολούν και θα μπορούν να επεμβαίνουν, να φωτογραφίζουν, να καλούν τις δυνάμεις καταστολής με την επίφαση της "λαϊκής εντολής" σε ό,τι και όποιον διαταράσσει την κοινωνική ομαλότητα».


Οι κάτοικοι Αγίας Παρασκευής καταλήγουν με απαίτηση για απόσυρση της πρότασης «αρνούμενοι να δεχτούμε ακόμα ένα σώμα διευρυμένης δημοτικής αστυνόμευσης». Ενδιαφέρον θα παρουσίαζε και η συμμετοχή στη συζήτηση εκπροσώπων του δημοτικού συμβουλίου Αγίας Παρασκευής αλλά ως αυτή τη στιγμή δυστυχώς δεν έχει σταθεί δυνατόν για το tvxs να επικοινωνήσει μαζί τους.

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


ΥΜΗΤΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
NA ANAΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ!
ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009, 10.30π.μ.
ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ (Βρυούλων και Κλαζομενών)

Η τεράστια οικολογική κρίση που βιώνουμε έχει σαν συνέπεια τη βαθμιαία υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας. Μετά τις πυρκαγιές στην Πάρνηθα (2007), τις πρόσφατες στη Β.Α. Αττική, αλλά και τις παλιότερες στην Πεντέλη και στον Υμηττό, το αστικό και περιαστικό περιβάλλον συνεχώς χειροτερεύει.

Οι ορεινοί όγκοι που περιβάλλουν το λεκανοπέδιο, ο ένας μετά τον άλλο δέχονται σοβαρά πλήγματα, όσον αφορά το δασικό τους χαρακτήρα. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα σε είκοσι χρόνια (1987-2007) έχουν καεί περίπου 185.000 στρ. δάσους στην Αττική. Δεν είναι τυχαίο ότι τουλάχιστον 5000 στρ. δάσους έχουν οικοδομηθεί, ενώ η επέκταση των οικισμών σε φυσικές περιοχές χαμηλής βλάστησης ξεπερνά τα 70.000 στρ. (Δελτίο Τύπου της WWF, 1-9-2009).

O Υμηττός αποδεικνύεται λοιπόν, ακόμη εντονότερα, ο τελευταίος μεγάλος πνεύμονας πρασίνου, μια ανάσα ζωής για το λεκανοπέδιο στην εποχή της κλιματικής αλλαγής που διανύουμε. Ενα σπάνιο μεσογειακό δασικό οικοσύστημα, προστατευόμενη περιοχή, ενταγμένη στο δίκτυο NΑΤURA 2000, ένα μνημείο βιοποικιλότητας που δυστυχώς βρίσκεται μόνιμα στο στόχαστρο πολλών και ποικίλων συμφερόντων (οικονομικών-εργολαβικών, πολιτικών, εκκλησιαστικών, ακόμη και δημοτικών).

Σήμερα όμως απειλείται και από τα σχέδια και τα έργα που δρομολόγησε η προηγούμενη κυβέρνηση, πιο συγκεκριμένα:
· To Προεδρικό.Διάταγμα «Προστασίας» που ενέκρινε ο ΟΡΣΑ τον Αύγουστο του 2009-σε αντικατάσταση του ισχύοντος (της 31.8.78), το οποίο απέχει πολύ από την κήρυξη του ορεινού όγκου σε Περιοχή Απόλυτης Προστασίας.
· Την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπογράφτηκε στις 24-8-09 (ελάχιστα πριν την προκήρυξη των εκλογών!) και αφορά την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής».
· Τη διαδικασία δημοπράτησης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής», η οποία ολοκληρώνεται στις 22 Δεκεμβρίου 2009.
Όλα τα παραπάνω, επιπλέον, πρέπει να εξεταστούν στη σκιά ενός νέου «Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής», το οποίο δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση και το οποίο δεν προσφέρει καμία ουσιαστική θεσμική προστασία και θωράκιση των ορεινών όγκων ούτε προτάσσει τη διατήρηση των φυσικών πράσινων πνευμόνων της πόλης.

Οι πρόσφατες εκλογές ανέδειξαν μια νέα κυβέρνηση που έχει σαν σημαία της τη λεγόμενη «Πράσινη Ανάπτυξη». Είναι όμως συμβατή αυτή η «Πράσινη Ανάπτυξη» με την καταστροφή οικοσυστημάτων από φαραωνικά οδικά έργα και κόμβους μέσα σε προστατευόμενες περιοχές ΝATURA; Είναι συμβατή η «Πράσινη Ανάπτυξη» με αυτοκινητόδρομους που θα «γαζώνουν» και θα κακοποιούν το σώμα του Υμηττού,αναπαράγοντας συγχρόνως το αδιέξοδο μοντέλο χρήσης του Ι.Χ., αντί της ενίσχυσης των ΜέσωνΜαζικής Μεταφοράς;
Οι ενεργοί πολίτες και οι συλλογικότητες που αγωνιζόμαστε χρόνια για την προστασία του Υμηττού, ζητάμε από τη νέα κυβέρνηση :
· Nα ακυρώσει την ΚΥΑ της 24-8-2009 περί έγκρισης περιβαλλοντικών όρων των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής»
· Να ακυρώσει τη διαδικασία δημοπράτησης των «Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής» που ολοκληρώνεται την 22 Δεκεμβρίου 2009
· Να κηρυχθεί ο Υμηττός σε Περιοχή Απόλυτης Προστασίας
· Να ενισχυθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ειδικότερα τα μέσα σταθερής τροχιάς
· Να αναδειχθούν οι αρχαιολογικοί χώροι του Υμηττού
· Να αποσυρθεί το σχέδιο νέου Ρυθμιστικού της Αττικής του κ. Σουφλιά.

Με σκοπό να οργανώσουμε τη δράση και τις ενέργειές μας, είτε κινηματικές είτε ακόμη και νομικές, σας καλούμε την Κυριακή 15.11.2009 και ώρα 10.30 π.μ. στο Δημαρχείο Καισαριανής.(Βρυούλων και Κλαζομενών).
Σας περιμένουμε όλους εκεί!

ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
Ηλεκτρονική διεύθυνση: diadimotikh.ymhttou@gmail.com
Ιστολόγιο: http://diadimotikigiaymitto.wordpress.com/
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-9954363, 6972 414920

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009

Και ο φίλος της κοινωνίας ποιος είναι;


Αναδημοσιεύουμε από την ΑΥΓΗ


Ημερομηνία δημοσίευσης: 05/11/2009
Του Θόδωρου Παρασκευόπουλου

«Η τρομοκρατία είναι εχθρός της κοινωνίας» ήταν ο πρωτοσέλιδος τίτλος της Αυγής μετά τη δολοφονική απόπειρα εναντίον των αστυνομικών στην Αγία Παρασκευή. Διαβάζοντάς τον ένιωσα ένα σφίξιμο και ούτε που άνοιξα την εφημερίδα. Και τα άλλα εγκλήματα; Το άλλο έγκλημα δεν είναι «εχθρός της κοινωνίας»; Δεν μιλώ για τα εγκλήματα που γίνονται καθημερινά σε εργοστάσια, γιαπιά, γραφεία, σε αστυνομικά τμήματα και σε φυλακές, σε σκάλες υπουργείων και τουαλέτες δημοτικών μεγάρων (για όσους παραξενεύονται: ρίξτε μια ματιά, πώς καθαρίζονται αυτοί οι χώροι και τι παθαίνουν οι άνθρωποι που τους καθαρίζουν). Ούτε καν για τα εγκλήματα των μπράβων μιλώ που ρίχνουν βιτριόλι σε συνδικαλίστριες. Δεν εννοώ τίποτε απʼ όσα επικαλούνται για να δικαιολογήσουν τα δικά τους εγκλήματα αυτοί που θέλουν νʼ ανοίξουν πόλεμο με την αστυνομία. Μιλώ για το έγκλημα των αστυνομικών δελτίων: π.χ. για τους ληστές τραπεζών.
Γιατί δεν λέμε ότι «το έγκλημα είναι εχθρός της κοινωνίας»; Διότι «εχθρός της κοινωνίας» σημαίνει έκτακτα μέτρα, ειδικά δικαστήρια, κατάσταση έκτακτης ανάγκης, σημαίνει πόλεμο. Κι εμείς δεν δεχόμαστε τη λογική του πολέμου. Έχουμε εξοβελίσει από το λεξιλόγιό μας τους στρατιωτικούς όρους και όποτε πρόκειται για ταξικές συγκρούσεις.
Ειδικά στην περίπτωση των ομάδων που δολοφονούν ή προσπαθούν να δολοφονήσουν, εάν δεχτούμε τη λογική του πολέμου ή τη λογική του «εχθρού» και του «φίλου» υποτασσόμαστε στις δικές τους επιδιώξεις. Αυτοί προκαλούν τους αστυνομικούς να ανταποδώσουν τα πυρά τους, ώστε να δημιουργηθεί εικόνα πολέμου. Και από τη μεριά του κράτους και της αστυνομίας υπάρχει συχνά η διάθεση να δοθεί η κουτσαβάκικη απάντηση: «Άμα θέλουν πόλεμο, θα τον έχουν!» Δεν είναι ενιαία, σήμερα μάλλον δεν είναι η κρατούσα διάθεση, αλλά υπάρχει. Αυτό ήταν εξάλλου το νόημα της πρώτης δήλωσης του υπουργού Αστυνομίας: «Έχουμε πόλεμο, θα πολεμήσουμε!», η οποία κατόπιν ευτυχώς αποσιωπήθηκε -νʼ αγιάσει το χέρι όποιου του τράβηξε το αυτί του κ. Χρυσοχοϊδη. Η ιδέα του «πολέμου κατά της τρομοκρατίας» είναι γελοία. Δεν παύει όμως να είναι επικίνδυνη.
Η μεγάλη διαφορά των δολοφονικών ενεργειών εναντίον της αστυνομίας το τελευταίο διάστημα από τις παλιότερες είναι ότι τώρα δεν υπάρχει κανενός είδους συμπάθεια με αυτές. Το χαρακτηριστικό μάλιστα αυτών των τελευταίων πράξεων είναι η έλλειψη κάθε πολιτικής δικαιολόγησης. Η πολιτική δικαιολόγηση απαιτεί, βλέπεις, αποδέκτη και τέτοιος αποδέκτης δεν υπάρχει πουθενά.
Η διαλεύκανση των δολοφονικών ενεργειών και η σύλληψη των δραστών είναι αναγκαία. Όσο γρηγορότερα και όσο πληρέστερα τόσο καλύτερα. Δεν υπάρχει όμως χρεία ιδιαίτερης πολιτικής. Η αποστροφή γιʼ αυτές τις ενέργειες είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Γιʼ αυτό κάθε απόπειρα «αντιτρομοκρατικής ενότητας» ή «κοινωνικής συσπείρωσης» είναι παραπλανητική και εκ του πονηρού. Αποσκοπεί να εμφανιστούν οι επιχειρήσεις σκούπα εναντίον μεταναστών και οι επιδρομές εναντίον νέων ανθρώπων σε μπαρ, πάρκα και πλατείες σαν μέρος μιας εκστρατείας εναντίον των δολοφόνων. Να μετατραπεί η αποστροφή για τις δολοφονικές απόπειρες σε συναίνεση με την αστυνομική βία. Να χαρακτηριστεί κάθε νέος άνθρωπος που εξανίσταται, έστω με βίαιο τρόπο, σαν εν δυνάμει δολοφόνος. Μα τι σχέση έχει η πολύ σοβαρή προσπάθεια που χρειάζεται να καταβάλουμε για να πείσουμε τον μαθητή που πετάει μια πέτρα ή σπάει μια βιτρίνα ότι κάνει λάθος, με τη σύλληψη δολοφόνων; Η φράση του υπουργού: «Τα καλάσνικωφ πουλιούνται στην Ομόνοια!» είναι ψέμα και αποσκοπεί να ταυτίσει εξαθλιωμένους πρόσφυγες και άστεγους που τριγυρνάνε στις πλατείες με το οργανωμένο έγκλημα. Να στρέψει την κοινή γνώμη εναντίον τους και να διευκολύνει την αντιμεταναστευτική πολιτική.

Γιʼ αυτό έχω τη γνώμη ότι ο τίτλος της Αυγής ήταν άτοπος.