Τετάρτη 10 Αυγούστου 2016

Ποιοι και πώς καθορίζουν τις αρχές της Αριστεράς; ( Χρήστου Δημήτρης)


«Η αστυνομική επιχείρηση εκκένωσης καταλήψεων στέγης στη Θεσσαλονίκη μάς βρίσκει αντίθετους. Η ποινικοποίηση εγχειρημάτων αλληλεγγύης συνιστά πρακτική που δεν έχει καμία σχέση με τις αρχές και τις αξίες της Αριστεράς». Αυτό υπογράμμιζε σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με τη σειρά. Όταν οι καταλήψεις δημοσίων και ιδιωτικών κτηρίων γίνονται παράνομα, από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης του ακινήτου διαφωνεί, οι αρμόδιες αρχές είναι υποχρεωμένες να απελευθερώσουν με όποιον τρόπο κρίνουν καταλληλότερο το ακίνητο. Από τη στιγμή που η Αριστερά ως κυβέρνηση όλων των Ελλήλων έχει ορκιστεί, πριν αναλάβει την εξουσία, να σέβεται και να τηρεί τους νόμους και το Σύνταγμα, είναι υποχρεωμένη να το κάνει.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ, αν αυτό είναι τόσο ενάντια στις “αρχές της”, υπάρχουν δύο επιλογές. Να προτείνει νόμους που να μην αντιβαίνουν στις αρχές της, οι οποίοι να εγκρίνονται στη Βουλή. Και αυτοί οι νόμοι, φυσικά, δεν μπορεί να αντιβαίνουν στο Σύνταγμα. Διαφορετικά, ζητάς αναθεώρηση και του Συντάγματος. Η δεύτερη επιλογή είναι να υποβάλει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας την παραίτησή της, λόγω ασυμβίβαστου μεταξύ “αρχών της Αριστεράς” και καταστατικού χάρτη της χώρας. Με λίγα λόγια, η κυβερνώσα Αριστερά επιστρέφει στο ενυδρείο της της ισόβιας αντιπολίτευσης όπου ζει ήσυχα και ασφαλώς με τα μικρά εκλογικά ποσοστά της, και από εκεί σαρκάζει και κατηγορεί τα θηρία της ανοιχτής θάλασσας.

ΜΑ ΜΠΟΡΕΙ να υπάρχουν καταλήψεις νόμιμες; Εξαρτάται ποιος είναι ο πραγματικός στόχος των καταληψιών. Όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για την εξασφάλιση στέγης και ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης για τους δυστυχείς πρόσφυγες, μπορούν να το κάνουν, αφού εντοπίσουν τα κατάλληλα έρημα κτήρια και ζητήσουν είτε από τους ιδιοκτήτες τους (ιδιώτες ή φορείς) να τα χρησιμοποιήσουν για τον συγκεκριμένο σκοπό, όσο χρόνο δεν χρειάζονται αυτοί τα ακίνητά τους. Μπορούν να εγγυηθούν συντήρηση και επισκευές του κτηρίου. Μπορούν, επειδή ο σκοπός τους είναι ανθρωπιστικός, να ζητούν τρόφιμα, κρεβάτια, και ό,τι άλλο χρειάζεται για τη διαβίωση ανθρώπων. Μπορούν να αιτηθούν, για τους ίδιους λόγους, δωρεάν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και νερού. Μπορούν να κάνουν πολλά. Γιατί δεν τα κάνουν; Διότι ακυρώνονται ως αντιεξουσιαστές που βρίσκονται σε μόνιμη πάλη με την εξουσία, με κάθε μέσο. Άρα δεν είναι οι πρόσφυγες το πραγματικό τους αντικείμενο δράσης.Οι πρόσφυγες είναι ουσιαστικά οι όμηροί τους, τους οποίους χρησιμοποιούν για τη δράση τους.

ΦΥΣΙΚΑ υπάρχουν και άλλα σοβαρά ζητήματα, όπωςμε ποια κριτήρια επιλέγουν αυτές οι ομάδες των καταλήψεων τους πρόσφυγες που θα φιλοξενήσουν. Κανείς δεν ξέρει, όπως δεν ξέρει αν υπάρχουν κανόνες στις συνθήκες διαβίωσης του κοινοβίου.
Είναι επίσης αρκετά περίεργο γιατί οι ασυμβίβαστοι αντιεξουσιαστές δεν συγκινούνται για τους άστεγους Έλληνες πολίτες. Γιατί αυτοί είναι έξω από το ρεπερτόριό τους; Είναι άλλο πράγμα λοιπόν η αλληλεγγύη για ανθρωπιστικούς λόγους και άλλο πράγμα η στρατολόγηση ομήρων. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι ακυρώνονται όλα τα κινήματα που προτάσσουν την ανθρωπιστική βοήθεια και κάνουν ό,τι μπορούν για να αξιοποιήσουν τη συμπαράσταση της κοινωνίας των πολιτών και των φορέων της. Ούτε μπορούμε να ισοπεδώσουμε προσπάθειες εξεύρεσης στέγης για καλλιτεχνική δημιουργία και μορφωτική δράση αν λειτουργούν με δημοκρατικούς κανόνες και διαφάνεια και αντιστέκονται σε αυθαιρεσίες της εξουσίας.

ΠΟΙΕΣ είναι, λοιπόν, οι αξίες της Αριστεράς και ποιοι τις καθορίζουν; Είναι φανερό από τις αντιδράσεις ότι εκείνο το σχήμα του 4,6% δεν είχε φανταστεί ποτέ ότι θα κληθεί από την πλειονότητα των πολιτών να σώσει τη χώρα και τους Έλληνες. Ούτε καν σε προσομοίωση δεν υπήρχε εκπαίδευση διακυβέρνησης χώρας, πολύ περισσότερο στις συνθήκες ασφυξίας που δημιούργησαν τα ευρωπαϊκά ιερατεία για να την ανατρέψουν. Και πολλοί από εκείνο το σχήμα που θύμιζε περισσότερο λέσχη με παρατάξεις, όπου η κάθε μια φανταζόταν ό,τι ήθελε, ακόμα νοσταλγούν την ασφαλή και ανώδυνη ακτιβιστική δράση με την οποία φαντάζονται πως μπορούν να νικήσουν τον καπιταλισμό. Επίσης είναι φανερό πως κάποιοι έχουν εκλογική πελατεία σε αυτά τα νεανικά κοινά και τα κολακεύουν ερμηνεύοντας τις δικές τους αρχές ως αρχές όλης της Αριστεράς, ακόμα και του 36% των πολιτών που ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ.

ΟΜΩΣ η Αριστερά έρχεται από πολύ μακριά και οι αγώνες και το ήθος των αριστερών με δικτατορικούς νόμους, ακόμα και μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα, έχουν δημιουργήσει τις αξίες της. Ο κόσμος της φιλότιμης εργασίας της δημιουργίας, της δημοκρατίας και ισονομίας σε όλες τις πτυχές της ζωής, ο κόσμος με αισθήματα πατριωτισμού, περιμένει από την κυβέρνηση της Αριστεράς να βγάλει τον τόπο από αυτό το ασφυκτικό θανάσιμο πλαίσιο που την οδήγησαν οι εντολοδότες του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ που παραποίησε τα στοιχεία, διπλασιάζοντας το έλλειμμα του 2009 για να μπάσουν βίαια τη χώρα στο πρώτο Μνημόνιο. Ο κόσμος της εργασίας και της προόδου στάθηκε στο πλευρό των προσφύγων και τους βοήθησε και τους βοηθά με κάθε τρόπο χωρίς ανταλλάγματα. Ας μην μπερδεύουμε τα πράγματα. Σε συνθήκες δημοκρατίας, ο σεβασμός στους νόμους και το Σύνταγμα δεν μπορεί να αντιβαίνει στις αξίες της Αριστεράς. Διότι αν αντιβαίνει τότε οι αντιδράσειςδεν θα έρθουν μόνον ή κυρίως από την Αριστερά. Μάτια έχουμε και βλέπουμε τι συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.

dchristou52@gmail.com

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Κι ύστερα ήρθαν οι Πολάκηδες- Καρτερός Θανάσης- ΑΥΓΗ

Όλα, κι όλα. Η υπόθεση Πολάκη θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την κυβέρνηση, και προσωπικά τον Τσίπρα. Διότι ο πατριώτης αυτός του Ποδιά έχει καταντήσει πέτρα του σκανδάλου. Το λένε επισήμως οι ενώσεις των δικαστικών. Επίσης, οι ενώσεις των αστυνομικών. Και τέλος, ο γνωστός για τη μετριοπάθεια και το δημοκρατικό του ήθος Άδωνις Γεωργιάδης, που με ερώτησή του στη Βουλή όχι μόνο επικρίνει σφοδρώς τον αναλάμποντα Πολάκη αλλά επισημαίνει και τις ευθύνες του Τσίπρα για την υπονόμευση της Δικαιοσύνης και της Αστυνομίας από τον αυτοενθουσιασμό του υπουργού του.
Είναι γνωστές και διαχρονικές οι ευθύνες του Πολάκη. Τα εμπόδια που έβαλε, με συνένοχο τον πατριώτη του Τσιτήλου Ανδρέα Ξανθό, στις προσλήψεις άξιων παιδιών της Ελλάδας στο ΚΕΕΛΠΝΟ, στην επιχειρηματική άνεση των εταιρειών φαρμάκων, στο δικαίωμα των εργολάβων καθαριότητας να γαμούν και να δέρνουν καθαρίστριες, αλλά και διοικητές νοσοκομείων, άμα λάχει. Και όλα αυτά να συνοδεύονται από δηλώσεις που αμφισβητούν το αδέκαστο κάποιων δικαστών και το αγέραστο κάποιων αστυνομικών κυκλωμάτων. Αμφισβήτηση εν ολίγοις των αγίων πάντων της κοινωνίας μας. Από υπουργό!
Εκείνο όμως που προσδίδει βάρος στην όλη υπόθεση είναι το βάρος όσων καταγγέλλουν τον Πολάκη. Των δικαστικών ενώσεων πρώτα, αυτών των Κέρβερων της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης, που δεν σηκώνουν ούτε Τσατάνη, ούτε «παναθηναϊκάκια», ούτε παρεμβάσεις, ούτε κυκλώματα στο σπαθί τους. Των αστυνομικών ενώσεων επίσης, που πάντα στέκονται στο πλευρό του πολίτη όταν σημειώνονται αστυνομικές υπερβολές και εξοστρακισμένες βολές. Και φυσικά του Άδωνι, ο οποίος και μόνο το βιογραφικό του να υπενθυμίσει αρκεί για να πάψει ο αναλάμπων να αναλάμπει.
Θυμηθείτε ότι αυτές οι ενώσεις, με την αμέριστη συνδρομή των πολιτικών προγόνων του Άδωνι, έδιναν σκληρές μάχες επί δεκαετίες και εν πολλοίς συνέβαλαν για να έχουμε την Αστυνομία που γνωρίσαμε -και μας γνώρισε- και τη Δικαιοσύνη που αγαπήσαμε και μας αγάπησε. Προστάτεψαν και ενίσχυσαν το περί δικαίου αίσθημα και την περί ασφάλειας βεβαιότητα του πολίτη, στοιχεία απαραίτητα σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Θέλετε ένα παράδειγμα εκ των ενόντων; Η αστραπιαία παρέμβασή τους, με σκληρές ανακοινώσεις, όταν η Χρυσή Αυγή άρχισε την εγκληματική της δράση.
Αυτή η ηθικά και δημοκρατικά άψογη πορεία ανακόπηκε δυστυχώς από το καθεστώς του Τσίπρα. Κι ύστερα ήρθαν οι Πολάκηδες...

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Μαξίμου: Παρά τις απεγνωσμένες κραυγές της ΝΔ το καραβάνι προχωρά


Μαξίμου: Παρά τις απεγνωσμένες κραυγές της ΝΔ το καραβάνι προχωρά

Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν πως το τέλος του καθεστώτος της εργολαβίας υπηρεσιών καθαριότητας, οι ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας για τους καθηγητές στα φροντιστήρια,  οι δημοπρατήσεις έργων με διαγωνισμούς μικρότερου αντικειμένου είναι «οι πραγματικές ειδήσεις πίσω από τις απεγνωσμένες κραυγές της  ΝΔ, του τύπου «ο Πολάκης, ο Φίλης, ο Σπίρτζης.. διαλύουν την υγεία, την ιδιωτική εκπαίδευση, τις υποδομές..»  

\Πρώτον, αναφέρουν πως «μόνο για το νοσοκομείο Τρικάλων, η διακοπή του καθεστώτος της εργολαβίας υπηρεσιών καθαριότητας και η υπογραφή ατομικών συμβάσεων, θα σημάνει αύξηση μισθού για το προσωπικό καθαριότητας, από περίπου 350 σε περίπου 750 ευρώ.  Την ίδια στιγμή το νοσοκομείο θα εξοικονομήσει 200.000 ευρώ ετησίως».

Δεύτερον, υπογραμμίζουν πως «σε πανελλαδικό επίπεδο, η απαλλαγή από το καθεστώς των εργολαβιών, εκτός από αξιοπρεπέστερες αμοιβές για το προσωπικό καθαριότητας, θα σημάνει για τα νοσοκομεία εξοικονόμηση περίπου 90 εκ. ευρώ».

Τρίτον, «στο νοσοκομείο Σαντορίνης, το οποίο εγκαινιάστηκε πριν 15 ημέρες (και το οποίο σύμφωνα με κάποια ΜΜΕ, υπολειτουργεί) έγινε ο πρώτος τοκετός».

Τέταρτον, «οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα ιδιωτικά σχολεία κατοχυρώνουν την εργασιακή αξιοπρέπεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Απαγορεύουν την απόλυσή τους χωρίς επαρκή αιτιολόγηση και αποτρέπουν την μετατροπή τους σε εργαζόμενους του ποδαριού με αμοιβές πείνας.   

Πέμπτον, «αντίστοιχες ρυθμίσεις προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για τους καθηγητές που εργάζονται στα φροντιστήρια, ώστε να έχουν κατοχυρωμένο δικαίωμα στην κοινωνική ασφάλιση.

Επιπλέον αναφέρουν ότι για πρώτη φορά φέτος θα λειτουργήσουν στα σχολεία τάξεις υποδοχής για 22.000 προσφυγόπουλα.

«Οι δημοπρατήσεις έργων με διαγωνισμούς μικρότερου αντικειμένου, έχει ως αποτέλεσμα μείωση του κόστους της τάξης του 50% και την αποτροπή σχηματισμού καρτέλ στα δημόσια έργα», συνεχίζουν.

«Όλα αυτά είναι οι πραγματικές ειδήσεις πίσω από τις απεγνωσμένες κραυγές της  ΝΔ, του τύπου «ο Πολάκης, ο Φίλης, ο Σπίρτζης.. διαλύουν την υγεία, την ιδιωτική εκπαίδευση, τις υποδομές..»

Το καραβάνι προχωρά..», καταλήγουν οι κυβερνητικές πηγές.

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

«Δυναμώνουμε μαζί με την κοινωνία»: Το νέο (προσυνεδριακό) site του ΣΥΡΙΖΑ είναι στον αέρα!


«Δυναμώνουμε μαζί με την κοινωνία»: Το νέο (προσυνεδριακό) site του ΣΥΡΙΖΑ είναι στον αέρα!

Ενόψει του 2ου συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες και στις χρήστριες του διαδικτύου να συμμετάσχουν στη διαβούλευση για τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και να καταθέσουν τις προτάσεις τους, αλλά και να συμπληρώσουν την πλατφόρμα προεγγραφής μέλους στον ΣΥΡΙΖΑ και να γίνουν μέλη του - Η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ για το νέο (προσυνεδριακό) site του κόμματος
Ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ακούσει την φωνή όσων δεν έχουν φωνή. Να αφουγκραστεί τους πολίτες, να θέσει στο επίκεντρο τους προβληματισμούς, τις σκέψεις, τα αιτήματα των εργαζομένων και των άνεργων, των συνταξιούχων, των νέων που μετανάστευσαν αναγκαστικά ή έμειναν εδώ να παλέψουν, αναφέρει το γραφείο Τύπου του κόμματος. Όπως τονίζει:
Το 2ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι μια κλειστή διαδικασία, όπου κάποιοι ειδικοί, επαγγελματίες, τεχνοκράτες, κομματικά στελέχη θα συζητούν και θα παίρνουν αποφάσεις ερήμην της κοινωνίας, ούτε μια επικοινωνιακή φιέστα. Θέλουμε να είναι μια ανοιχτή διαδικασία διαλόγου και συνδιαμόρφωσης με τους ενεργούς πολίτες. Γιατί μόνο έτσι μπορεί να οικοδομηθεί ο φορέας μιας σύγχρονης, ριζοσπαστικής, ευρωπαϊκής Αριστεράς.

13884514_10209548811187598_1116891995_n.jpg


To http://www.syriza.gr/synedrio/ αλλάζει μορφή και φοράει τα προσυνεδριακά του ρούχα.
Ενόψει του 2ου συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες και στις χρήστριες του διαδικτύου να συμμετάσχουν στη διαβούλευση για τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και να καταθέσουν τις προτάσεις τους, αλλά και να συμπληρώσουν την πλατφόρμα προεγγραφής μέλους στον ΣΥΡΙΖΑ και να γίνουν μέλη του. «Βασική μας θέση είναι ότι σε αυτήν την ανοιχτή και δημοκρατική διεργασία του 2ου Συνεδρίου οι πολίτες έχουν λόγο. Μέσα από τις ανοιχτές εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, τις εξορμήσεις και τις περιοδείες, το διαδίκτυο και την ηλεκτρονική διαβούλευση, δυναμώνουμε τον ΣΥΡΙΖΑ», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Οι Γκέμπελς της ΝΔ χρειάζονται μόνιμες διακοπές, σχολιάζουν κυβερνητικοί κύκλοι


«Η ολιγομελής κυβερνητική αντιπροσωπία θα μεταβεί και θα επιστρέψει αυθημερόν και μάλιστα χωρίς επιβάρυνση των δημοσίων εξόδων, αφού την ειδική πτήση χορηγεί η Aegean»
Για κρεσέντο προπαγάνδας, ψεμάτων και λαϊκισμού της Νέας Δημοκρατίας, με πρωτεργάτη τον Άδωνι Γεωργιάδη, κάνουν λόγο κυβερνητικές πηγές σχολιάζοντας την υποτιθέμενη κυβερνητική αποστολή 54 ατόμων και τριήμερη διαμονή στην Πάρο με έξοδα του δημοσίου.
«Προκειμένου να ξεπεράσει το φιάσκο των 96 ψήφων και τη δεινή πολιτική ήττα που υπέστη στη Βουλή, η ΝΔ επιστράτευσε τις ιντερνετικές της εφεδρείες με επικεφαλής τον αντιπρόεδρό της, Άδωνι Γεωργιάδη, σε ένα κρεσέντο προπαγάνδας, ψεμάτων και λαϊκισμού που θα έκανε υπερήφανο τον Γιόζεφ Γκέμπελς» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
«Επειδή ο λαϊκισμός και ο κιτρινισμός έχουν όρια, προσκαλούμε τον κ. Γεωργιάδη, αλλά και τον κ. Κουμουτσάκο που έσπευσε να υιοθετήσει την γκεμπελική πρακτική, να μεταβούν στην Πάρο, προκειμένου να διαπιστώσουν, με τα ίδια τους τα μάτια, ότι η ολιγομελής κυβερνητική αντιπροσωπία θα μεταβεί και θα επιστρέψει αυθημερόν και μάλιστα χωρίς επιβάρυνση των δημοσίων εξόδων, αφού την ειδική πτήση χορηγεί η Aegean» σημειώνουν από το Μέγαρο Μαξίμου.
«Έτσι, μπορούν να είναι σίγουροι πως το βράδυ της ίδια μέρας θα επιστρέψουν στην Αθήνα μαζί με την κυβερνητική αποστολή και την ίδια πτήση, προκειμένου να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους στον πρόεδρο της ΝΔ, ο οποίος, ασφαλώς, δεν πρόκειται να ανεχθεί δύο ψεύτες και λαϊκιστές σε ανώτατα κομματικά αξιώματα» καταλήγουν οι ίδιες πηγές.

Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

Οι πέντε άξονες για το νέο Σύνταγμα μιας Νέας Ελλάδας (Video)


"Στόχος της πρότασης μας», τόνισε ο Αλ. Τσίπρας, «είναι η εμβάθυνση της δημοκρατίας και του ρόλου του λαϊκού παράγοντα σε κάθε πτυχή της πολιτικής ζωής και της λαϊκής ετυμηγορίας στη διαμόρφωση των πολιτικών εξελίξεων"
Εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας από το λαό, δυνατότητα διενέργειας δημοψηφισμάτων για κρίσιμα ζητήματα με λαϊκή πρωτοβουλία και συνταγματική καθιέρωση της απλής αναλογικής σε συνδυασμό με μια «εποικοδομητική» διαδικασία για την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης πρότεινε ο Αλέξης Τσίπρας για την συνταγματική αναθεώρηση.
«Το πρώτο μέτρο των προτάσεών μας για την αναθεώρηση, είναι η συνταγματική καθιέρωση της απλής αναλογικής. Το δεύτερο μέτρο, ως συμπλήρωμα γόνιμης εφαρμογής παγίως, εκλογικών συστημάτων απλής αναλογικής, είναι η εποικοδομητική ψήφος δυσπιστίας - η υποχρέωση δηλαδή, η πρόταση δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης, να συνοδεύεται και από πρόταση για νέο Πρωθυπουργό, πράγμα που εξυπηρετεί τον σκοπό της κυβερνητικής σταθερότητας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
«Στόχος της πρότασης μας», τόνισε ο Αλ. Τσίπρας, «είναι η εμβάθυνση της δημοκρατίας και του ρόλου του λαϊκού παράγοντα σε κάθε πτυχή της πολιτικής ζωής και της λαϊκής ετυμηγορίας στη διαμόρφωση των πολιτικών εξελίξεων.
Σε αυτή τη κατεύθυνση προτείνουμε τόσο τη δυνατότητα άμεσης εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από το εκλογικό σώμα, όσο και τη δυνατότητα διενέργειας δημοψηφισμάτων για κρίσιμα ζητήματα με λαϊκή πρωτοβουλία», είπε ο Πρωθυπουργός.

"Σαράντα δύο χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στο τόπο μας, ο κύκλος της μεταπολίτευσης κλείνει, έχοντας χαρίσει μια ανεκτίμητη μακρά περίοδο κοινωνικής ειρήνης και δημιουργίας, αλλά και έχοντας αφήσει ένα κράτος με μεγάλες παθογένειες, που η κρίση και η συνακόλουθη επιτροπεία των μνημονίων, όχι μόνο δεν άμβλυναν αλλά τις μεγέθυνουν απελπιστικά", τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας, παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία της κυβερνητικής πρότασης για τη συνταγματική αναθεώρηση, σε ειδική εκδήλωση στον προαύλιο χώρο της Βουλής.

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του πρωθυπουργού
 
Χθες έκλεισαν 42 χρόνια από την αποκατάσταση της δημοκρατίας στη χώρα μας. Η χώρα και ο ελληνικός λαός πέρασαν από τον εθνικό διχασμό που ανατρέχει πίσω στον εμφύλιο πόλεμο, στην δημοκρατική ομαλότητα. Περάσαμε από το κράτος των εθνικοφρόνων και την διαίρεση, στο κράτος δικαίου και τις εγγυήσεις της πολιτικής ελευθερίας. Ήταν περίοδος της αισιοδοξίας που απελευθέρωσε το ζωντανό δυναμικό της ελληνικής κοινωνίας και του λαού.
Με τη δικαίωση του αιτήματος για δημοκρατία και ελευθερία ήταν το κοινωνικό ζήτημα, η αντιπαράθεση μεταξύ εργασίας και κεφαλαίου, που πήρε τα πρωτεία της πολιτικής σύγκρουσης. Η Ελλάδα τελικά ευθυγραμμίστηκε με τις πολιτικές συγκρούσεις που κυριαρχούσαν στο σύνολο των χωρών της Δυτικής Ευρώπης.
Όμως η διαδικασία της μεταπολίτευσης, όπως κάθε κοινωνική διαδικασία, ήταν αντιφατική. Οι κοινωνικοί αγώνες μετατράπηκαν σε αντιπαραθέσεις για την συντεχνιακή κατοχύρωση εγωιστικών συμφερόντων. Οι βασικές πολιτικές και ιδεολογικές διαχωριστικές γραμμές των πρώτων ετών της μεταπολίτευσης έδωσαν τη θέση τους στην τεχνοκρατική ιδεολογία. Στην ιδεολογία που αποδέχεται ότι οι λύσεις των κοινωνικών προβλημάτων  δεν μπορούν να αποτελούν θέμα πολιτικής αντιπαράθεσης ή οργανωμένης συμμετοχικής διαβούλευσης όλων των πολιτών.
42 χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στο τόπο μας, ο κύκλος της μεταπολίτευσης κλείνει, έχοντας χαρίσει μια ανεκτίμητη μακρά περίοδο κοινωνικής ειρήνης και δημιουργίας, αλλά και ένα κράτος με μεγάλες παθογένειες, που η κρίση και η συνακόλουθη επιτροπεία των μνημονίων, όχι μόνο δεν άμβλυναν αλλά τις μεγέθυναν απελπιστικά.
Η οικονομική κρίση ήταν τελικά το αποτέλεσμα της ήττας της μεταπολίτευσης. Το ερώτημα είναι: Τι να κάνουμε;
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν μπορεί να είναι η εθνική αναδίπλωση, όπως βλέπουμε να επιχειρείται σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η απάντηση στα σημερινά προβλήματα, στις νέες προκλήσεις και την νέα πολιτική πραγματικότητα που διαμορφώθηκε την τελευταία εξαετία, δεν μπορεί παρά να είναι το πέρασμα σε μια Νέα Μεταπολίτευση.
Μια ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα. Για την επαναθεμελίωση της δημοκρατίας, την διεύρυνση των ελευθεριών και της λαϊκής παρέμβασης.
Για την ενίσχυση των κοινοβουλευτικών θεσμών πέρα και έξω από τις δουλείες του πελατειακού κράτους και των μηχανισμών του.
Για την αποτελεσματική προστασία και διεύρυνση των κοινωνικών δικαιωμάτων σε μια κοινωνία που έχει δεχτεί αλλεπάλληλα χτυπήματα από την πολιτική της λιτότητας
Για την οικοδόμηση νέων θεσμών λαϊκής συμμετοχής και διαβούλευσης που θα παράξουν από την αρχή την έννοια του κοινού συμφέροντος, του κοινού καλού. Γιατί το κοινό καλό δεν είναι κάτι δεδομένο από τα πριν. Αντίθετα παράγεται καθημερινά και ο ορισμός του εξαρτάται άμεσα από τον δημόσιο διάλογο και από τους ίδιους τους θεσμούς μέσα στους οποίους συντελείται αυτή η διαβούλευση.
Αυτή την ευκαιρία επομένως, δεν μας επιτρέπεται να την αφήσουμε να χαθεί. Στις προηγούμενες εκλογές, λάβαμε από τον ελληνικό λαό την εντολή: Να τελειώνουμε με το παλιό.
Το ζητούμενο για παραγωγική ανασυγκρότηση προϋποθέτει την πολιτική ανασυγκρότηση της χώρας. Οι ευθύνες του πολιτικού συστήματος για την οικονομική και ηθική χρεοκοπία, είναι τεράστιες. Και ο μόνος τρόπος για να βγούμε από την κρίση, μια και καλή, είναι να τελειώνουμε με το παλιό. Να τελειώσουμε με αυτά που μας έφτασαν έως εδώ. Και πρώτα από όλα, να αλλάξουμε αυτό το κράτος.
Από εδώ, από τη Βουλή των Ελλήνων, το ναό της Δημοκρατίας, σας καλώ σήμερα  όλες και όλους, όλες τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις του τόπου και  πρώτα απ' όλα τους ίδιους τους πολίτες,  τον ίδιο το λαό,  σε έναν ευρύ, ανοικτό και γόνιμο διάλογο για ένα νέο Σύνταγμα που θα σηματοδοτήσει την νέα μεταπολίτευση. Για το Σύνταγμα που θα οδηγήσει σε μια νέα Ελλάδα. Την Ελλάδα του 2021. Για μια κοινωνία ευημερίας, δικαιοσύνης, ελευθερίας και ισότητας. Για μια Πολιτεία δημοκρατίας και αξιοπρέπειας.
Διαδικασία διαβούλευσης
Όση σημασία έχει το περιεχόμενο της Συνταγματικής Αναθεώρησης άλλη τόση, ίσως και περισσότερη, έχει η διαδικασία μέσα από την οποία θα φτάσουμε σε αυτήν.
Ο συντηρητικός κόσμος, το παλιό πολιτικό σύστημα αλλά και η τεχνοκρατική ελίτ θέλει να περιορίσει την διαδικασία της αναθεώρησης στα στενά πλαίσια του Κοινοβουλίου.
Η συνταγματική αναθεώρηση μπορεί και πρέπει να αποτελέσει το εργαστήριο για την διαμόρφωση της πολιτικής κρίσης των ίδιων των πολιτών που θα αντανακλάται στο περιεχόμενο των προτάσεων τους. Γιατί η σύνταξη της πολιτείας, η συγκρότηση της πολιτείας γίνεται από το λαό για τον λαό και με τον λαό. Όχι ερήμην του.
Και αυτή η επανάσταση δημοκρατίας, σε τίποτα δεν παραβιάζει, όπως κάποιοι ενδεχομένως θα σπεύσουν να πουν, το άρθρο 110 του Συντάγματος που ορίζει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις για την αναθεωρητική διαδικασία. Αντίθετα, η αντίληψη αυτή κινούμενη απολύτως μέσα στο πνεύμα των συνταγματικών επιταγών, διευρύνει και εξασφαλίζει την λαϊκή νομιμοποίηση της.
Θέλουμε μια διαδικασία που θα εμπλέκει, θα οργανώνει, θα κινητοποιεί τους πολίτες. Μια διαδικασία ενεργού συμμετοχής των πολιτών και όχι μια διαδικασία περιορισμένη, στους τέσσερις τοίχους της Ολομέλειας της Βουλής.
  • Το Σεπτέμβριο θα ανακοινωθεί η σύνθεση μιας οργανωτικής επιτροπής που θα αναλάβει την διεξαγωγή μιας πλατιάς, ανοιχτής διαδικασίας διαλόγου σε πανεθνική κλίμακα.
  • Σε πρώτη φάση: συζητήσεις για την αναθεώρηση σε όλους τους δήμους της χώρας με τη συμμετοχή επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, κινήσεων πολιτών και συλλογικοτήτων αλλά και μεμονωμένων πολιτών. Και σε αυτή την προσπάθεια προσβλέπουμε στην βοήθεια και τη στήριξη από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  • Σε δεύτερη φάση: τα συμπεράσματα από την δημόσια αυτή να συγκεντρωθούν με την διοργάνωση 13 συνελεύσεων σε κάθε περιφέρεια της χώρας.
  • Δημιουργία ειδικής ιστοσελίδας όπου όλοι οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους, τις συμφωνίες και τις αντιρρήσεις τους.
  • Μετά το τέλος της μεγάλης αυτής διαβούλευσης, την Άνοιξη του 2017, η Οργανωτική Επιτροπή θα συγκεντρώσει τα αποτελέσματα του διαλόγου και θα παραδώσει την έκθεσή της σε όλα τα πολιτικά κόμματα, που από κει και πέρα θα πάρουν την σκυτάλη για να εκκινήσει η κοινοβουλευτική διαδικασία, όπως ακριβώς ορίζεται από το άρθρο 110 του Συντάγματος και τον κανονισμό της Βουλής
Προτάσεις
Οι προτάσεις που σήμερα καταθέτω στην επίσημη έναρξη αυτής της διαδικασίας διαλόγου, έχουν στόχο να πυροδοτήσουν ένα γόνιμο διάλογο. Και οι προτάσεις αυτές δεν μπορούν παρά να συνδέονται και να αντιστοιχούν με όλα όσα ανέπτυξα παραπάνω για την αξία της δημοκρατικής συμμετοχής και της ανάγκης για διεύρυνση της εμπλοκής των πολιτών στη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων.
Πρώτος άξονας: δέσμη αλληλοσυνδεόμενων μεταρρυθμίσεων στην αρχιτεκτονική του Πολιτεύματος
η συνταγματική καθιέρωση της απλής αναλογικής
η εποικοδομητική ψήφος δυσπιστίας, Η υποχρέωση δηλαδή η πρόταση δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης, να συνοδεύεται και από πρόταση για νέο Πρωθυπουργό. Πράγμα που εξυπηρετεί το σκοπό της κυβερνητικής σταθερότητας
προτείνουμε τη δυνατότητα εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από το κοινοβούλιο, μόνο αν εξασφαλίζεται η μέγιστη συναίνεση των δύο τρίτων της Βουλής στο πρόσωπό του σε δύο διαδοχικές ψηφοφορίες. Αν αποβούν άκαρπες, τότε η τρίτη ψηφοφορία θα ανήκει στο εκλογικό σώμα, που θα αποφασίζει την εκλογή του Προέδρου με καθολική ψηφοφορία που θα διεξάγεται ανάμεσα στους δύο πλειοψηφήσαντες υποψηφίους της τελευταίας ψηφοφορίας στο κοινοβούλιο.
Παράλληλα ανοίγουμε και τη συζήτηση για τις αρμοδιότητές του προτείνοντας μια λελογισμένη αύξηση των αρμοδιοτήτων του Με στόχο να ενισχύσουμε το ρυθμιστικό, σταθεροποιητικό και εγγυητικό του ρόλο αλλά και για να εμπλέξουμε όποτε είναι αναγκαίο, τον ίδιο το λαό στη διαδικασία της εκλογής του, χωρίς όμως να διακόπτεται η θητεία της κυβέρνησης και να διαλύεται η Βουλή. Η λελογισμένη αύξηση των αρμοδιοτήτων μπορεί να ενισχύσει τον ρυθμιστικό ρόλο του Προέδρου χωρίς να αγγίζεται ο πυρήνας του Πολιτεύματος. Για παράδειγμα: Το δικαίωμα του Προέδρου να απευθύνεται στη Βουλή για σπουδαίο λόγο, να συγκαλεί το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών, αλλά και να παραπέμπει ψηφισμένο νόμο σε ειδικό γνωμοδοτικό όργανο, αποτελούμενο αποκλειστικά από δικαστές για να κρίνει επί της συνταγματικότητας του.
Προτείνουμε να θεσμοθετήσουμε πρώτον τις θητείες για τους Βουλευτές, έτσι ώστε κανένας Βουλευτής να μην μπορεί να εκλέγεται για πάνω από δύο συνεχόμενες κοινοβουλευτικές περιόδους ή για οκτώ συνεχόμενα έτη.
Και δεύτερον, την υποχρέωση Πρωθυπουργός, εκτός φυσικά των υπηρεσιακών, να ορίζεται αποκλειστικά αιρετός από το λαό, δηλαδή μόνο εν ενεργεία Βουλευτής
Δεύτερος άξονας: ενίσχυση των θεσμών άμεσης δημοκρατίας
Υποχρέωση κύρωσης με δημοψήφισμα, οποιασδήποτε συνθήκης μεταβιβάζει κυριαρχικές αρμοδιότητες του Κράτους.
Δυνατότητα διενέργειας Δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία και συλλογή άνω των 500.000 υπογραφών για εθνικά θέματα.
Δυνατότητα διενέργειας Δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία και συλλογή άνω του 1 εκατομμυρίου υπογραφών, για ψηφισμένο νόμο, με εξαίρεση νόμους που αφορούν τα δημοσιονομικά.
Δυνατότητα διενέργειας Δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία και συλλογή άνω του 1 εκατομμυρίου υπογραφών για  νομοθετική πρωτοβουλία από τους ίδιους τους πολίτες.
Τρίτος άξονας: ενίσχυση του κράτους δικαίου
Στόχος μας εδώ είναι να εξασφαλίσουμε την απαιτούμενη ισορροπία μεταξύ της αρχής της διάκρισης των εξουσιών, της ταχύτητας στην απονομή της δικαιοσύνης, της ασφάλειας δικαίου αλλά και του σεβασμού των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων
Σε ό,τι αφορά τον συνταγματικό έλεγχο - και επειδή πολύς λόγος έχει γίνει για την συγκρότηση Συνταγματικού δικαστηρίου που θα αντικαταστήσει τον δίαχυτο και παρεμπίπτοντα συνταγματικό έλεγχο των δικαστηρίων κάθε βαθμού. Εδώ χρειάζεται  προσοχή και σε βάθος συζήτηση. Διότι δεν μπορούμε να μετατρέψουμε τον δικαστή σε νομοθέτη. Την ίδια στιγμή όμως δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε την ανάγκη για ασφάλεια δικαίου αλλά και για ταχύτητα στην απονομή της δικαιοσύνης σε έναν κόσμο που διαρκώς μετασχηματίζεται. Πρέπει, λοιπόν, να βρεθεί η χρυσή τομή. Η θεσμοθέτηση ενός ειδικού γνωμοδοτικού οργάνου, αποτελούμενου αποκλειστικά από δικαστές των Ανώτατων Δικαστηρίων που σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από πρόταση του ΠτΔ ή της Κυβέρνησης ή 120 Βουλευτών θα γνωμοδοτεί επί ψηφισμένου νομοσχεδίου εντός συντομότατης μάλιστα προθεσμίας, βρίσκει το απαιτούμενο σημείο ισορροπίας μεταξύ των αρχών που θέλουμε να υπηρετήσουμε.
Ενίσχυση, όμως, του Κράτους Δικαίου σημαίνει και απαρέγκλιτη τήρηση της αρχής της ισότητας μεταξύ των πολιτών. Σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε ρυθμίσεις που έχουν μετατρέψει Υπουργούς και Βουλευτές σε κάστα που απολαμβάνει ειδικά προνόμια και λειτουργεί ανεξέλεγκτα.
Κατάργηση βουλευτικής ασυλίας, ίδια ποινική αντιμετώπιση με τους πολίτες, δυνατότητα εξαίρεσης μόνο με για σχετικές με την άσκηση των καθηκόντων κατηγορίες.
Θα τροποποιηθεί ριζικά η κατάπτυστη διάταξη που ρυθμίζει τα περί της ευθύνης των Υπουργών.
Για τις ανεξάρτητες αρχές: Η τεχνοκρατική ιδεολογία έχει αποθεώσει τη λειτουργία τους και επιθυμεί διακαώς την διαρκή διεύρυνση των αρμοδιοτήτων και των εξουσιών τους. Με δεδομένη βέβαια την ολοένα και πιο τεχνική φύση της άσκησης της εξουσίας δεν αμφισβητώ την αναγκαιότητα ύπαρξης Ανεξάρτητων Αρχών. Ανεξαρτησία δεν σημαίνει όμως και πλήρης απουσία κοινοβουλευτικού ελέγχου. Αντικείμενο του διαλόγου ο τρόπος ελέγχου των ανεξάρτητων αρχών. Σκεπτικοί με τον πολλαπλασιασμό τους. Οι Ανεξάρτητες Αρχές να συγκροτούνται με μικρότερες πλειοψηφίες σε περίπτωση που τα 4/5 δεν συγκεντρωθούν σε συγκεκριμένη προθεσμία.

Τέταρτος άξονας της πρότασης σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας.
Γνωρίζουμε όλοι καλά ότι πρόκειται για εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα. ρητή κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους με διατήρηση όμως για ιστορικούς και πρακτικούς λόγους της αναγνώρισης της Ορθοδοξίας ως κρατούσας θρησκείας.
Πέμπτος άξονας: κοινωνικά δικαιώματα
ρητή απαγόρευση άρσης του δημόσιου ελέγχου των αγαθών του νερού και της ηλεκτρικής ενέργειας.
σαφής και αποτελεσματική κατοχύρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων ως του μοναδικού μέσου για τον προσδιορισμό του μισθού. Συνταγματική κατοχύρωση της υποχρεωτικότητας της διαιτησίας.
Οι πέντε αυτοί άξονες αποτελούν έναν σκληρό πυρήνα μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην εμβάθυνση της δημοκρατίας, στη δημιουργία θεσμών διαβούλευσης αλλά και στην επίλυση συγκεκριμένων κοινωνικών αντιθέσεων με θετικό πρόσημο για την κοινωνική πλειοψηφία
Ο δημόσιος διάλογος, η διαβούλευση των πολιτών και η κοινοβουλευτική διαδικασία είναι βέβαιο ότι θα αναδείξουν και άλλα ζητήματα. Και είναι αυτό ακριβώς στο οποίο προσβλέπουμε. Σήμερα δεν ήρθαμε εδώ για να κλείσουμε τις προτάσεις μας. Αλλά για να ανοίξουμε με τις προτάσεις αυτές έναν πολύ ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο με τους πολίτες.
Σήμερα, με τη πρότασή μας για τη δημιουργία ενός Νέου Συντάγματος, μαζί με το λαό, μαζί με τους πολίτες αυτής της χώρας, επιθυμούμε να ανοίξουμε έναν καινούργιο κύκλο.
Καλούμε τους ενεργούς πολίτες, καλούμε τις νέες και τους νέους, να ανοίξουν αυτοί το δρόμο. Να διεκδικήσουν και  να απαιτήσουν μια καλύτερη Ελλάδα. Να δημιουργήσουμε μαζί τη Νέα Ελλάδα.

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Το καλύτερο μαντζούνι γίνεται από Σκλαβούνη Του Θανάση Καρτερού


Αν κάτι έχει να μας πει η υπόθεση Σκλαβούνη, που ο Κυριάκος τον έχει σκιώδη υπουργό Ανάπτυξης, τρομάρα του, και ο Σαμαράς με τον Βενιζέλο τον είχαν μπάστακα του ΤΧΣ, ήτοι του ταμείου που φρόντιζε για την υγεία των ελληνικών τραπεζών, τρομάρα μας, δεν είναι  η  εντιμότητα  του  συγκεκριμένου τραπεζίτη.

Θα τον ερευνήσουν οι αρμόδιοι, θα τον ξεψαχνίσουν, και θα δούμε αν και ποια στοιχεία θα προκύψουν. Στο κάτω-κάτω οι πάντες είναι αθώοι μέχρις αποδείξεως του εναντίου.

Έχει να μας πει όμως η υπόθεση πολλά για την ποιότητα, την ακεραιότητα, τις προθέσεις, τις ιδιοτελείς αγκυλώσεις
εκείνων που μας κυβερνούσαν χτες και φιλοδοξούν να μας κυβερνήσουν κι αύριο.

Διότι, τι εστί Σκλαβούνης; Αφεντικό στο ελληνικό υποκατάστημα της UBS, της αμερικάνικης τράπεζας που την τσάκωσαν να οργανώνει ξέπλυμα και φοροδιαφυγή επίλεκτων πελατών της. Και της έκοψαν ένα πρόστιμο πάνω από εφτακόσια εκατομμύρια δολάρια. Οι Αμερικάνοι, όχι ο Τσίπρας.

Σε μια τέτοια ιστορία, δεν είναι λογικό να θεωρείται τουλάχιστον ύποπτος ο Έλληνας εκπρόσωπος των κομπιναδόρων;

Δέκα φορές πιο ύποπτος, όταν ο μάρτυρας, που ξεσκέπασε τη UBS, υποστηρίζει ότι οι ευαγείς δραστηριότητές της ήταν απλωμένες σε όλο τον κόσμο;

Πώς λοιπόν τον διορίζεις σε μια νευραλγική για το τραπεζικό σύστημα θέση; Πώς τον ορίζεις κομισάριο επί της ανάπτυξης στο κόμμα σου; Δεν σε απασχολεί μήπως τον χρυσοπλήρωνε η UΒS για να κάνει εδώ, όσα εκείνη έκανε εκεί;

Δεν τους απασχολεί, όχι. Ακόμα και τώρα τον έχουν κορώνα στο κεφάλι τους.

Κι ενώ οι Financial Times -όχι η «Αυγή»- ασχολούνται με τον Σκλαβούνη, ο Κυριάκος ασχολείται με τον Σταθάκη, την «Αυγή», τον Φλαμπουράρη. Και τον μισητό Παπά. Θεέ μου, πώς κρατάς τα κεραμίδια ξεκάρφωτα, δηλαδή.

Λάδι διά της σιωπής ο αναπτυξιάρχης τους. Όπως πριν από αυτόν ο Παπασταύρος. Και πριν από αυτόν ο Χαρδούβελης. Και
μετά από αυτούς, όπως σας βλέπω και με βλέπετε, θα έχουμε κι άλλους.

Δεν είναι θέμα μυαλού -αν και έχουν κάποιο έλλειμμα τώρα τελευταία- οι επιλογές τους.

Τα χέλια των αγορών, τα πιράνχας των τραπεζών, του ξεπλύματος και της φοροδιαφυγής είναι το υγειονομικό τους. Οι φαρμακοτρίφτες τής κατά Κυριάκο αναπτυξιακής θεραπείας.

Και, όπως καταλαβαίνετε, το καλύτερο μαντζούνι γίνεται από Σκλαβούνη...