Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

πιάσε το χέρι μου




Δήμοι Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«ΠΙΑΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΟΥ»
Με τη δύναμη της Αλληλεγγύης
Με τη γνώση της Μνήμης

Οι Δήμοι Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής σε συνεργασία με την «Εφημερίδα των Συντακτών», την «Αλληλεγγύη για όλους» και το Δίκτυο μεταναστριών «Μέλισσα»  ανακοινώνουν την διοργάνωση της συνέχισης της καμπάνιας «Πιάσε το χέρι μου». 
Σκοπός της καμπάνιας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών και των τοπικών κοινωνιών για το μεγάλο θέμα της σύγχρονης προσφυγιάς και της μετανάστευσης, η ανάδειξη της ιστορικής μνήμης στην Ελλάδα όπου  η προσφυγιά και η μετανάστευση είναι σύμφυτη με την ιστορική πορεία της χώρας αλλά και η έμπρακτη στήριξη των προσφύγων από τους μαθητές των πόλεων.
Η καμπάνια για ένα μήνα (11/01-10/02) πραγματοποιήθηκε στους Δήμους Ν.Ιωνίας και Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας με εκθέσεις, εκδηλώσεις και συζητήσεις αλλά και με τη συγκινητική συμμετοχή των μαθητών των δημόσιων σχολείων οι οποίοι γέμισαν χιλιάδες σακίδια με πράγματα χρήσιμα για τους συνομηλίκους τους που αντιμετωπίζουν ένα ταξίδι δύσκολο και μακρύ, προσπαθώντας να αποφύγουν τον πόλεμο, την βία και την εξαθλίωση στις πατρίδες τους.
Σ’ αυτόν λοιπόν τον αγώνα ανάδειξης της ανθρωπιάς μας και του πολιτισμού μας, οι Δήμοι Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής θα παραλάβουν την «σκυτάλη» την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στις 7μμ στο Π.Π.Ι.Ε.Δ. Νέας Φιλαδέλφειας (Δεκελείας 152) όπου θα πραγματοποιηθεί η καταληκτική, του πρώτου μήνα δράσης, εκδήλωση-συζήτηση με θέμα την Προσφυγική Κρίση.
Η συνέχεια θα δοθεί τον επόμενο μήνα στις πόλεις της Αγίας Παρασκευής και του Χαλανδρίου με συγκεκριμένες δράσεις που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Είμαστε σίγουροι ότι οι μαθητές αλλά και όλοι οι κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής και του Χαλανδρίου, θα αναδειχθούν ισχυροί πρεσβευτές της Ειρήνης, της Ανθρωπιάς και  της Αλληλεγγύης στα χιλιάδες παιδιά-πρόσφυγες που οδεύουν τον δρόμο της φυγής και της επιβίωσης.

Ο Δήμαρχοι

                Αγίας Παρασκευής                                                         Χαλανδρίου
              Γιάννης Σταθόπουλος                                                        Σίμος Ρούσσος                                                                                             

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Αγροτοεπαναστάτες... καρφώνεστε (από Εφημερίδα Συντακτών)


«Οποιος αγρότης πάει σε ραντεβού με τον πρωθυπουργό θα τον κρεμάσουμε στο τελωνείο του Προμαχώνα. Είναι πιαστράκιας και πουλάει τον αγροτικό αγώνα, δήλωσε ο Στ. Λίτος δεξιός αγροτοσυνδικαλιστής, πρόεδρος των Αδέσμευτων Αγροτών Βισαλτίας Σερρών, και συντονιστής του μπλόκου των ελληνο-βουλγαρικών συνόρων.
Ο κ. Λίτος (στα δεξιά της φωτογραφίας) είχε πρωτοστατήσει μαζί με τον χρυσαυγίτη Θ. Τζαμπατζή (ο εξ αριστερών κύριος με τα διακριτικά) στην επίθεση-διαμαρτυρία πριν δέκα μέρες στο γραφείο του ΣΥΡΙΖΑ Σερρών.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Τι είναι αυτή η Αριστερά; (www.efsyn.gr)


ΣΥΡΙΖΑ
Tον Ιανουάριο 2015 ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς κέρδισε τις εκλογές με ένα πρόγραμμα που δεν μπόρεσε να εφαρμόσει.
Ορθότερα: ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσε να το εφαρμόσει σε σημαντικά σημεία του, όπως η αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων, η αύξηση του κατώτατου μισθού, η δημόσια ιδιοκτησία των τραπεζών και, προπάντων, η αντικατάσταση του Μνημονίου με το δικό του πρόγραμμα οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής ανασυγκρότησης.
Αντίθετα, στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, στην επαναφορά, με τις «100 δόσεις», των οφειλετών του Δημοσίου στη φορολογική νομιμότητα χωρίς να καταστραφούν, στην επαναλειτουργία της Δημόσιας Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης η νέα κυβέρνηση ήταν γρήγορη και αποτελεσματική.
Αυτό δεν αναιρεί ότι –και με δική της υπαιτιότητα– στις διαπραγματεύσεις «έπεσε σε τοίχο», δηλαδή βρέθηκε αντιμέτωπη με μια πολιτική οικονομικής ασφυξίας που επέβαλαν οι δανειστές και υποστήριξαν με ζήλο οι εγχώριοι ομόφρονές τους –το παλιό καθεστώς, που είχε συνδέσει την τύχη του με τη γρήγορη ήττα της κυβέρνησης της Αριστεράς– και αναγκάστηκε να αναδιπλωθεί, κάποιοι λένε να συνθηκολογήσει.
Ωραία, σου λέει ο άλλος, είναι λοιπόν αυτό Αριστερά;
Δηλαδή: είναι ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό που στις δικές μου παραστάσεις –έστω στις παραστάσεις των περισσότερων– πρέπει να είναι η Αριστερά;
Επικρατεί, βλέπεις, η εντύπωση ότι η Αριστερά είναι ένα σύστημα «αρχών» και «αξιών» και αυτό το σύστημα είναι το μέτρο της αριστεροσύνης.
Ομως, από τα μέσα του 19ου αιώνα η Αριστερά –τότε τα σοσιαλιστικά κόμματα– εγκατέλειψε την ηθική-αξιακή θεμελίωση του προγράμματός της και στράφηκε στην επιστημονική διερεύνηση της κοινωνικής πραγματικότητας.
Αυτό είναι το νόημα της Διακήρυξης του Κομμουνιστικού Κόμματος, του Κομμουνιστικού Μανιφέστου, όπως έγινε ευρύτερα γνωστό.
Η Αριστερά δεν επιδιώκει την κατάργηση της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας επειδή «η ιδιοκτησία είναι κλοπή» –αν και ο Μαρξ αποδεικνύει ότι το καπιταλιστικό κέρδος είναι κλοπή κοινωνικού προϊόντος–, αλλά επειδή η επιστημονική ανάλυσή της διακρίνει στην καπιταλιστική ιδιοκτησία «τη φωλιά του θηρίου», την απαρχή της εκμετάλλευσης στη σημερινή κοινωνία και το απόλυτο εμπόδιο για τη χειραφέτηση του ανθρώπου (πάλι στη σημερινή κοινωνία).
Ούτε είναι η Αριστερά υπέρ των φτωχών και εναντίον των πλουσίων από ένα γενικό αίσθημα δικαιοσύνης. Είναι υπέρ της οργάνωσης των λαϊκών τάξεων και, προπάντων, των μισθωτών, επειδή η επιστημονική ανάλυσή της διακρίνει σε αυτή την κοινωνική τάξη τη δύναμη που έχει συμφέρον και μπορεί να καταργήσει την καπιταλιστική ιδιοκτησία και να καταλύσει την εξουσία του κεφαλαίου.
«Επιστημονική» δεν σημαίνει οπωσδήποτε ορθή – οι επιστήμονες κάνουν διαρκώς λάθη. Σημαίνει όμως κάτι που αποδεικνύεται λογικά με ανάλυση των πραγματικών δεδομένων –που χρειάζεται να είναι γνωστά– και όχι εξ αποκαλύψεως ή από πάγιες «αρχές» και «αξίες».
Μα, η ίδια η χειραφέτηση δεν είναι «αξία» της Αριστεράς; Οχι!
Ολοι οι γκουρού του νεοφιλελευθερισμού γι’ αυτήν μιλούσαν και, αν ρωτήσεις τον Μητσοτάκη, αυτήν θα επικαλεστεί!
Τι σχέση έχουν, τώρα, όλα αυτά με τα δικά μας ζόρια και με την Αριστερά στην Ελλάδα;
Εχουν τη σχέση ότι η, ας πούμε εξ αριστερών, κριτική του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης περιορίζονται στη μομφή ότι η Αριστερά δεν μπορεί να πουλάει δημόσια περιουσία, δεν μπορεί να μην αυξάνει τις κοινωνικές δαπάνες κ.ο.κ.
Νομίζω ότι πρόκειται για ανοησία.
Στην ερώτηση «Ποια είναι η τελευταία γραμμή άμυνας;» η μόνη απάντηση μπορεί να είναι: «Αυτή που μπορώ να υπερασπιστώ!».
Από εκεί και πέρα αρχίζει η διερεύνηση του εδάφους, δηλαδή του συσχετισμού, του διεθνούς περιβάλλοντος, του φρονήματος και των διαθέσεων στον λαό, των όπλων του αντιπάλου, των δυνατοτήτων διάρρηξης κάθε φορά των ορίων, των αναγκαίων ελιγμών, των πιθανών συμμαχιών.
Αυτό, βέβαια, το κάνουν λίγο-πολύ όλα τα κόμματα.
Το κρίσιμο για την Αριστερά σε αυτή τη διαδικασία, είτε από τη θέση της αντιπολίτευσης είτε στην κυβέρνηση (αυτό το μαθαίνουμε τώρα) είναι πρώτα να φροντίζει τους ανθρώπους της, δηλαδή τις κοινωνικές τάξεις στις οποίες απευθύνεται.
Οχι από λύπηση ή από συμπάθεια, αλλά επειδή όσο εξουθενώνονται οι λαϊκές τάξεις αποδυναμώνεται η κινητήρια δύναμη του συνολικού της εγχειρήματος.
Αυτό είναι το νόημα και αυτή είναι η ουσία της ανάπτυξης των δομών αλληλεγγύης από την αρχή της κρίσης, του κυβερνητικού προγράμματος για την καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης, των σχολικών γευμάτων, της αγωνίας για τις εργασιακές σχέσεις, των μεροληπτικών προβλέψεων του ασφαλιστικού που έχουν προκαλέσει τη δικαιολογημένη λυσσαλέα αντίδραση του παλαιού καθεστώτος.
Δεύτερον, χρειάζεται να προσπαθεί, αν είναι δυνατό σε κάθε βήμα, να εμφυτεύει στοιχεία του δικού της προγράμματος στην παραγωγή, στο κράτος, στην παιδεία – και μάλιστα έτσι ώστε αυτά να είναι δύσκολο να αναιρεθούν.
Το δύσκολο είναι ότι αυτά η Αριστερά έχει να τα κάνει σε ασφυκτικό, αλλά αντικειμενικά δεδομένο πλαίσιο, πολύ στενότερο από όσο εάν ήταν στη θέση της αντιπολίτευσης, κοιτώντας παράλληλα πού και πώς αυτό το πλαίσιο μπορεί να χαλαρώσει, αν μπορεί να βρεθεί ένας νέος σύμμαχος, αν οι αντιθέσεις στο αντίπαλο στρατόπεδο επιτρέπουν μια κίνηση παραπάνω ή μια κίνηση ταχύτερα.
Επιπλέον, η Αριστερά σε αυτή τη διαδικασία δεν μένει αλώβητη. Το περιβάλλον επιδρά και στο εσωτερικό της, εκεί αναπτύσσονται τάσεις συμβιβασμού και αποδοχής της ιδεολογίας του αντιπάλου – ζούμε, βλέπεις, στον πραγματικό κόσμο.
Αυτό, λοιπόν, είναι η Αριστερά τού σήμερα. Αλλά υπάρχει και η Αριστερά που αφήνεται να την τραβούν οι πεθαμένοι από το ποδάρι και καμαρώνει με τις στολές περασμένων εποχών.
Μόνο που αυτή έχει μόνο διακηρυκτική σχέση με το μεγάλο κίνημα του σοσιαλισμού και της χειραφέτησης του ανθρώπου.
*οικονομολόγος

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Τούρκος καναλάρχης κακό, Καναδός χρυσοθήρας καλό avgi.gr

 Του Γιώργου Κυρίτση
«Τούρκος καναλάρχης». Αυτό είναι το νέο τρεντ των καναλιών της διαπλοκής. Φυσικά έβγαλαν μπροστά τον φαιδρό Λεβέντη, έναν πρώην καναλάρχη, περιθωριακό και αδιαφανή, τον οποίο αναγόρευσαν σε πολιτικό ηγέτη με μόνο στόχο να φτιάξουν ένα ξόανο, έναν Τούρκο, με τον οποίο να μπορούν να συγκριθούν και με την κατάλληλη προπαγάνδα να βρεθούν από πάνω.
Θεώρησαν, και σωστά, ότι σε κάθε άλλη περίπτωση θα περνούσαν κάτω από τον πήχη. Η κυβέρνηση ήδη απάντησε ότι, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Τουρκία, μεταξύ των θεατών του ποδοσφαιρικού αγώνα που παρακολούθησαν μαζί με τον Τούρκο ομόλογό του ήταν και ένας επιχειρηματίας των ΜΜΕ, με τον οποίο έγιναν συστάσεις, και τέλος.
Αξίζει, πάντως, να παρατηρήσει κανείς ότι οι ίδιες πολιτικές δυνάμεις και τα ίδια κανάλια που καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι σαμποτάρει ξένες επενδύσεις την καταγγέλλουν τώρα ότι επιχειρεί το αντίθετο. Οι επενδύσεις είναι καλές όταν παίρνουν Κινέζοι τα λιμάνια, Άραβες τον Αστέρα, Γερμανοί τα αεροδρόμια, όταν Καναδοί καταστρέφουν το περιβάλλον, όταν Τούρκοι παίρνουν το Πασαλιμάνι, όταν τα ελληνικά τους κανάλια παίζουν κυρίως τουρκικές τηλεοπτικές σειρές, αλλά οι επενδύσεις είναι κακές όταν υπάρχει υποψία ότι κάποιος επενδυτής «εκτός κλαμπ» μπορεί να διεκδικήσει τηλεοπτικό κανάλι. Όταν πήραν Γερμανοί τον Αlpha και όταν προσπαθούσε ο Ψυχάρης να πουλήσει τον ΔΟΛ σε Γερμανούς, αυτή η προβληματική δεν είχε αναπτυχθεί πάντως.
Ενδεχομένως να θεωρούν ότι οι ξένες επενδύσεις είναι καλές όταν αφορούν τη δημόσια περιουσία και υποδομή, όχι όμως όταν αφορούν τη δική τους περιουσία. Ότι ο ανταγωνισμός -η αγαπημένη τους λέξη- αφορά άλλους, όχι τους ίδιους. Γιατί; Διότι θεωρούν τη χώρα ιδιοκτησία τους, άρα και τις συχνότητες.
Άρα τα κίνητρα είναι προφανή. Και αν γράφονται αυτές οι γραμμές, είναι για να δείξουν πόσο εργαλειακή αντίληψη της ελεύθερης αγοράς έχουν οι οπαδοί της. Και είναι γνήσιοι οπαδοί της, διότι αυτό είναι η ελεύθερη αγορά. "Εμείς να κερδίζουμε και οι άλλοι να πάνε να απαυτωθούν".

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

Κατερίνα Ακριβοπούλου: Ως εδώ…http://www.altsantiri.gr/

Γράφει η Κατερίνα Ακριβοπούλου 
Ο υπουργός Β. Αποστόλου καταγγέλλει ακροδεξιά προβοκάτσια πίσω από τα επεισόδια στη Θεσσαλονίκη και η δήλωσή του εξαφανίζεται από τα ΜΜΕ σαν να μην έγινε ποτέ…
Ο αγανακτισμένος «αγρότης» που τον είδαμε επικεφαλής των μπλόκων στην Agrotica, είναι μάρτυρας υπεράσπισης στη Δίκη της Χρυσής Αυγής…
Γερμανοί νεοναζί καταφτάνουν στην Αθήνα προσκεκλημένοι της Χ.Α. και οι προεστοί του διαδικτυακού χωριού, βλέπουν στα επεισόδια στο Μοναστηράκι, αναίτιο ξυλοδαρμό γερμανών τουριστών…
Η Χ.Α.- σε όλη τη γκάμα  των εκδοχών- κάνει πάρτι και κάποιοι κάνουν την πάπια…
Ο Μουζάλας αποκαλύπτει στο BBC ότι ο Βέλγος ομόλογός του ζήτησε από την Ελλάδα να πνίγει τους πρόσφυγες και οι σοφιστικέ «σχολιαστές», προκρίνουν την απέχθειά τους για το γεγονός ότι άναψε τσιγάρο σε εκδήλωση για το προσφυγικό…
Ο ακροδεξιός πυρήνας της Κομισιόν θέτει ως προαπαιτούμενο για τη Σένγκεν την εξόντωση των ανθρώπων και οι άθλιοι ναιναίδες κατηγορούν την Ελλάδα για ιδεοληπτική εμμονή, επειδή δεν τους σκοτώνει…
Η Ευρώπη εγκαθιδρύει εκ νέου τον ναζισμό και τα μαύρα κοράκια επιχαίρουν, ακολουθούμενα από έναν εσμό αγράμματων και πολτοποιημένων εγκεφαλικά θεατών και ακροατών, που έχουν ξεχάσει πια και την ανάγνωση και τη γραφή…
Ο Α. Λοβέρδος που σε οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα θα ήταν φυλακή, επειδή σκότωσε δια του διασυρμού τις οροθετικές γυναίκες, επιστρατεύοντας αναγκαστικό Νόμο του 1940, δίνει ρεσιτάλ αλητείας και υποταγής στη διαπλοκή, με αφορμή τη διάταξη για τις τηλεοπτικές άδειες…
Η Διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου υπογράφει τη θανατική καταδίκη της ελευθερίας της Τέχνης, βαφτίζοντας κοινωνικές αντιδράσεις την αντίδραση της οικογένειας Μητσοτάκη και του Άδωνη… Και μετά τι; Το κάψιμο των βιβλίων;
(Βάζω στοίχημα ότι σ΄αυτη την πυρά δεν θα μπεί  «ο Αγών μου» του Αδόλφου, που επανακυκλοφρεί φέτος στη Γερμανία…)
Ο Βουλευτής της ΝΔ Κ. Τζαβάρας, καταθέτει ερώτηση στον Υπουργό Πολιτισμού για το κόστος της επίμαχης παράστασης, ρωτώντας πόσο κόστισε στον Έλληνα φορολογούμενο! Και όπως γράφει και ο αγαπημένος μου, Χάρης Μαυρουδής, «φαντάζομαι πως στο παρελθόν θα έχει καταθέσει ανάλογες ερωτήσεις για τα εξοπλιστικά, για τα αντιγριπικά εμβόλια, τις απευθείας αναθέσεις δημόσιων έργων, για τα χρήματα των ασφαλιστικών ταμείων, για το κόκκινο σκαθάρι, για τις ΜΚΟ, για τα αθλητικά σωματεία, για τις καμπάνιες του ΕΟΤ κλπ»…
Ως εδώ λοιπόν, ναι!
Ως εδώ με το νέο-σκοταδισμό του «μεταμοντέρνου» φασισμού, με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Ακραίο Κέντρο…
Ως εδώ όμως και με την επικινδυνότητα της καλπάζουσας αφασίας που διαπερνά ένα κομμάτι της λεγόμενης κοινής γνώμης…
Η κατάρα του «μέσου όρου» ξαναχτυπά, πιο ανελέητα απο ποτέ…